Mistä tuntee, että millikset saa vauvoja?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä tuntee, että millikset saa vauvoja?
Niin että mistä sen tuntee? 
Sen (naaraan) vatsa pullistuu ja peräpää muuttuu tummemmaksi... Loppuvaiheessa kala muuttuu aggressiiviseksi ja piiloutuu kasviston sekaan 
Viimeksi muokannut Korva, 14:49, 16.04.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Keskimääräinen synnytys väli on ollut siinä neljän, viiden viikon välein. Välillä on mennyt kuusi seitsemän viikkoakin ! Täysi kokoinen naaras (n.4-5cm) saattaa synnyttää helposti 40 tai 50 täkin poikasta kerrallaan...
Synnytys
Kyllä sen huomaa kun naaras näyttää ylensyönneeltä ilmapallolta.(raskauden loppupuolella) Ja raskaana olevan kalan peräpäässä näkyy tumma läikkä.Koko raskaus kestää jotain kuukauden. Kun synnytys käynnistyy naaras piiloutuu yleensä kasvillisuuden joukkoon ja synnyttää siellä rauhassa.Pian huomaat että akvaario täynnä pieniä harmaita poikasia. 
Synnytys altaissa kala stressaantuu ja voi muuttua aivan hulluksi... Mielummin antaisit fisun synnyttää akvaariossa, onhan akvaariossasi kasvi pöheikkojä? Salmix?
Re: Synnytys
sttl kirjoitti:Kyllä sen huomaa kun naaras näyttää ylensyönneeltä ilmapallolta.(raskauden loppupuolella) Ja raskaana olevan kalan peräpäässä näkyy tumma läikkä.Koko raskaus kestää jotain kuukauden. Kun synnytys käynnistyy naaras piiloutuu yleensä kasvillisuuden joukkoon ja synnyttää siellä rauhassa.Pian huomaat että akvaario täynnä pieniä harmaita poikasia.
Mä otin milliksiä ihan vähän aikaa sitten( 3 vko ?) Ja niillä on sellanen musta läiskä siinä kohdassa. Millis urokseni kuoli (voit lukea jos kiinnostaa tietää lisää otsikosta "millisraasuni") eikä koskaan ollut kovin innoisaan naaraista. Olisikohan ne ollut jo synnytysvaiheilla siellä kaupassa?
160l & 63l
Re: Synnytys
Millisnaaraat tekee poikasia useamman kerran ilman uroksiakin koska ne pystyy varastoimaan hedelmöittyneitä munasoluja tms. Itselläni yksi naaras teki neljä poikuetta ilman urosta.Akvanen kirjoitti: Mä otin milliksiä ihan vähän aikaa sitten( 3 vko ?) Ja niillä on sellanen musta läiskä siinä kohdassa. Millis urokseni kuoli (voit lukea jos kiinnostaa tietää lisää otsikosta "millisraasuni") eikä koskaan ollut kovin innoisaan naaraista. Olisikohan ne ollut jo synnytysvaiheilla siellä kaupassa?
Milliksistä
Oon nyt siis kuullu että niillä pitäis tulla se mustaläiskä, mutta kun mun kaikilla naaras milleilläni on sellanen, jopa ihan poikasella joka on noin 0.5 cm. Siitä ei ees erota värejä. Miten se on mahdollista? Oonko ymmärtäny jotain väärin?
Mä otin nyt ne uudet urokset ja pari naarastakin lisää ja heti on niitä naaraita jahtaamassa ja esittelee niitä kauniita pyrstöjään.
Mä otin nyt ne uudet urokset ja pari naarastakin lisää ja heti on niitä naaraita jahtaamassa ja esittelee niitä kauniita pyrstöjään.
160l & 63l
-
PikkuPrinsessa
- Junior Member

Hihi, yks mun milliksistä on koko ajan paksuna. Ihan ku olis syöny potkupallon. Sit ku se on synnyttäny ni on pieni masu ja vähän ajan päästä taas iso. Yks toinen naaras taas ei näytä koskaan olevan paksuna. Kummallisia ovat. Kaverit aina naureskelee niille ku ne on niin palloja ennen ku synnyttävät
Onneks läheskään kaikki poikaset ei selviä, muuten mulla olis toi 160-l allas täynnä pikkusia.
Onneks läheskään kaikki poikaset ei selviä, muuten mulla olis toi 160-l allas täynnä pikkusia.