Mitä kaloja kultisten seuraksi 250 litraiseen?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lindap
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 18:26, 20.03.2004

Mitä kaloja kultisten seuraksi 250 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja lindap »

Altaani on siis 250 litrainen, lämpötila 22-24c ja tällä hetkellä siellä on kaksi huntupyrstökultakalaa (uroksia) ja viisi leväbarbia ( levikset eivät ole näykkineen kultiksia). Olen ajatellu joitakin monneja... ( Partamonnia EI missään nimessä...repi kultisten evät riekasleiksi... :cry: ) Olen ajatellut myös joitakin muita barbeja tai isohkoja tetroja ( neontetroja oli silloin kun kultikset olivat pienempiä, mutta niistä täytyi luopua niiden koon takia, mutta niiden kanssa onnistui "yhteiselo" hyvin). :mrgreen:
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 20:04, 28.01.2004
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Minä en laittaisi tuon kokoiseen mitään kultakaloille kaveriksi. Itseasiassa ostaisin kokonaan uuden isomman akvaarion (noi 500-litrasta ylöspäin) ja ostaisin kultakaloille kunnon parven, parvikaloja kun ovat. Jättäisin muut kalat 250-litraiseen. Mitkä ovat akvaariosi vesiarvot? No mutta neuvokaa kokeneemmat...
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Taistelu.kala antoikin jo hyviä neuvoja, itse en kyllä viittä leväbarbia asuttaisi 250 litraisessa kuin ihan pienenä.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jessesa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 536
Liittynyt: 22:33, 04.01.2003
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Pikkutarkkana ihmisenä päästitte minut taas naputtamaan. :mrgreen: Kaloista puhuttaessa se on koiras, ei uros...
jesseM
Junior Member
Junior Member
Viestit: 72
Liittynyt: 16:24, 27.12.2003
Paikkakunta: Asikkala

kaksi huntupyrstöä

Viesti Kirjoittaja jesseM »

Mielestäni tuo 250L allas on aika pieni purkki kultiksille ja kun parvikaloja on nuo kultikset.
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 20:04, 28.01.2004
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Lisään vielä että kultakalaa suositellaan pidettäviksi lajiakvaariossa, sillä joillakin kaloilla on tapana tutustua lähemmin kultiksien kylkilimoihin... Esimerkiksi noista leviksistä on ollut jollain huonoja kokemuksia, mutta sinulla näyttää että ovat olleet ihan "kiltisti".

Kultakaloille ostaisin kyllä ehdottomasti sen (vähintään) 500-litraisen lajiakvaarion ja sinne sitten vielä lisää 2-3 huntupyrstöistä kultakalaa. Ja leviksiä en pitäisi noin pienessä, paitsi ihan pieninä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”