Kirsikkabarbit näykkivät?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kirsikkabarbit näykkivät?

Viesti Kirjoittaja Sartsanen »

Mulla on 112 litranen akvaario jossa on 1 taistelukala, 10 kirsikkabarbia, 9 albiinomonnista ja 2 piikkisilmää. Nyt huomasin kirsikkabarbien näykkivän taistelukalan eviä :cry:. Vai puhdistavatko ne? Taistelukala on kyllä vilkas, mutta kun barbi tulee "näykkimään" se liikahtaa. Onko tämä ominaista kirsikkabarbeille? Onhan mulla 40 litran akvaario syrjässä jos se taistelukala on pakko sinne laittaa...
Minä täällä moi.
trine
Starting Member
Starting Member
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja trine »

Käsitykseni on, että kirsikkabarbit ovat sen verran rauhallisia, että sopivat vaikka rihmojen seuraan. Onko altaassasi kasvillisuutta kirsikoiden piilopaikkatarpeiksi?
Omat kirsikkani olivat varsin villejä, kun altaassa ei vielä ollut "pöheikköjä". Nyt kun järjestin riittävästi tiivistiä kasvustoa, ovat rauhoittuneet huimasti ja pitäytyvät suurimman osan ajasta poissa vapailta vesiltä.
~ Trine ~
Oderint dum metuant
Twilight*kotiluola
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ei ole kylläkään niin paljoa kasvillisuutta...
Minä täällä moi.
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Käsitykseni mukaan kirsikoista saattaa tulla "turhautuneita", jos niillä joko ei ole sopivaa kutuseuraa tai jos ne elävät muuten "virikkeettömässä" ympäristössä. Juuri tuo kasvuston lisääminenkin siis saattaisi auttaa. Aika suuri parvi sulla niitä on.

Itselläni on viiden kirsikan parvi 240 litraisessa ja välillä ne pyristelevät niin mahdottomasti ympäri allasta, ettei 60 cm laitakorkeuskaan aina riitä. Kerrankin yksi polskahti lattialle, niiden "kisaillessa". Kansilaseja kun en ole tottunut pitämään... Onneksi olin silloin paikalla.

Ja kerran oli eräs kalavanhus (mustatetra) "heikossa hapessa", menivät penteleet nyppimään sitä ja kiusaamaan oikein porukalla. Silloin oli kyllä liikahdettava puolustamaan kalavanhusparkaa! Heitin akvaan siis vähän ruokaa, joka vei kirsikoidenkin huomion ainakin vähäksi aikaa.
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
trine
Starting Member
Starting Member
Viesti:

.

Jeps. Kannattanee pyhittää yksi nurkka, mikäli mahdollista, tuuhealle kasvillisuudelle. Omat kirsikkani rakastavat peuhata karvalehti/intianvesitähdikki pensaikossani. 10 kirsikan parvi on vallan mainio, kunhan uros/naaras -suhteet ovat suotuisat :mrgreen: .
~ Trine ~
Oderint dum metuant
Twilight*kotiluola
Sartsanen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

En tiedä oikee onko naaras/uros suhteet suotuisat... 3 naarasta ja 7 urosta. :mrgreen: Teenpäs sellaisen nurkkauksen... Olen sen taistelukalan nyt siirtänyt erilliseen akvaarioon, enkä varmaan laita sitä takaisin :(
Minä täällä moi.
trine
Starting Member
Starting Member
Viesti:

.

Heh, no juu voisihan nuo määrät olla toisin päin mielellään :mrgreen: . Mutta jos eivät toisiaan kiusaa niin mikäs siinä.

Onnea pöheikön rakennukseen ja toivottavasti rellestys laantuu!
~ Trine ~
Oderint dum metuant
Twilight*kotiluola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”