Kuinka paljon maksaa 350L akvaario?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kuinka paljon maksaa 350L akvaario?

Viesti Kirjoittaja haxa87 »

Kuinka paljon maksaa uusi 350 litrainen akvaario? Ja kuinka paljon käytetty semmoinen maksaa? "suurinpiirtein".
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Euro per litra on kamoineen käytetylle ihan kohtalaisen sopiva hinta. Eli 350 euroa ja mukaan valaisin, ulkosuodatin ja jalusta niin kohtalaisen hyvät kaupat teet :)

haxa87: ylläpito kehottaa kauniisti käyttämään isoja alkukirjaimia, tästä on sinulle jo yksityisviestitsekin mainittu.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

iekku kirjoitti: haxa87: ylläpito kehottaa kauniisti käyttämään isoja alkukirjaimia, tästä on sinulle jo yksityisviestitsekin mainittu.
Olen uusi täällä (parisen viikkoa pyörinyt riveissänne) ja ihmettelen tätä käytäntöä. Mitä äidinkielenopettajia täällä oikein on 8O ? Eikö tekstin sisältö ja ajatus ole tärkeämpää, kuin joku oikeinkirjoitus? Itse olen luokanopettaja :mrgreen: , enkä todellakaan jaksa nipottaa näin siviilissä.

Niin ja anteeksi, kun näin poistuin sivuraiteille :roll: , mutta oli aivan pakko tuoda ihmetys julki.
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Sitä minä vähän itsekin ihmettelin että jos nyt isot kirjaimet puuttuvat niin mitä haittaa siitä on? Sen kuitenkin vielä ymmärrän jos ei saa olla mitään slangi sanoja (mitä kaikki eivät välttämättä ymmärrä) mutta mitä haittaa on siitä jos isot kirjaimet puuttuvat?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tästä on jo keskusteltu noin miljoonia kertoja, mutta... Tarkoitus on pitää palsta miellyttävänä ja selkeänä lukea. Siksi täällä "nipotetaan" kirjoitusasusta. Ja sitäpaitsi suurimmaksi osaksi käyttäjäkunnan mielipide tuntuisi tukevan tätä linjaa [;)]

Asiasta taas: Iekun mainitsema euro / litra kamppeineen pätee aika hyvin, mutta kannattaa toki katsoa mitä paketti pitää sisällään. Lisälaitteet, varsinkin ostohinnaltaan kalliit tuovat lisää hintaa käytetyllekin paketille, samoin altaan erikoinen muoto saattaa sen tehdä.
Kokolasialtaat ovat yleensä kalliimpia kuin kehysakvaariot.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Aki_L
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aki_L »

Kun kyselin viime kuussa altaiden hintoja, niin eräs helsinkiläinen liike möi 375 litraista allasta hintaan 240 euroa, mukana tuli kansilasit eikä muuta.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

f_isu kirjoitti:Olen uusi täällä (parisen viikkoa pyörinyt riveissänne) ja ihmettelen tätä käytäntöä. Mitä äidinkielenopettajia täällä oikein on 8O ? Eikö tekstin sisältö ja ajatus ole tärkeämpää, kuin joku oikeinkirjoitus? Itse olen luokanopettaja :mrgreen: , enkä todellakaan jaksa nipottaa näin siviilissä.

Niin ja anteeksi, kun näin poistuin sivuraiteille :roll: , mutta oli aivan pakko tuoda ihmetys julki.
Ei tässä nipotuksesta ole kysymys. Tämä on tiukan moderoinnin, ja aktiivisen sekä asiallisen ylläpidon johdosta maamme luettavin akvaarioaiheinen foorumi.

Jos täällä aletaan sallimaan: apuuuuuunnn muun fisuut delaa ihan just ihan hyväs vedessäoonvaihtanupuolex viimetorstaina taineljäsosansiitä auttakaa arvjojaen oomitannutai enmuista hjäälppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jos aletaan lipsumaan, kohta ollaan tuossa ääripäässä. Eikä ole enää käyttäjiäkään :|

Oikeinkirjoitus, tai edes sen yrittäminen, on ihan vain toisten huomioon ottamista, siis kohteliaisuutta :D

Tästä aiheesta on puhuttu aivan nokko, haulla lisää [;)]
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viesti:

aki_l oliko se akvaario uusi vai käytetty?
Aki_L
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aki_L »

Allas oli uusi.
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viesti:

No tuolla hintaa ei kyllä ole mitenkään vaikeaa sitten ostaa uutta allasta :D nyt saavat sitten turkoosit uuden kodin parin kuukauden kuluttua :mrgreen:

Kiitoksia tiedoista
Jaska
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Käytettynäkin voi löytää hyviä halvalla. Itse maksoin 350 l jalustoineen, 2 sisäsuodatinta, sorat, kasvit, kalat, valaisin, lämmitin.... yhteensä 800 mk
aquaario
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Oman 216-litraisen kokolasialtaani sain aikoinaan käytettynä 100 mk:lla! Mukana oli jalusta ja loisteputkivalaisimet (2kpl). Ja vieläkin on kunnossa (kopkop)... eli kyllä niitä helmiäkin löytyy! :D
Viimeksi muokannut aquaario, 15:42, 18.04.2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

uusi 350L akvaario

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

8O Tampereella maksaa tuonkokoinen uusi 350L akvaariopaketti n. 600€ !!!
Pakettiin kuuluu:

- GIANT akvaario alumiinikehyksillä, sis kansilasit
- EHEIM 2226, Alas koriin laavaa, ylös ehfisubstratia.
- GIANT Valaisin 2 putkella, sis putket
- Kaapisto, kolmella ovella tai 2 ovella ja välihyllyllä
- JÄGER lämmitin
- Hiekkaa 5cm pohjalle
- Vedenparannusaineet, lappo ym. pientä tarvittavaa.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viesti:

No joo tohon 600 euron pakettiin mulla ei kyllä taida riittää rahat :( mutta pitää ettii sitten parin kuukauden päästä joku käytetty ja kerta itellä on jo tossa vanhassa kaikkee niin ei tartte sitten mitään uusia suodattimia yms ostella [;)]
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

aquaario kirjoitti:Oman 216-litraisen kokolasialtaani sain aikoinaan käytettynä 100 mk:lla! Mukana oli jalusta ja loisteputkivalaisimet (2kpl). Ja vieläkin on kunnossa (kopkop)... eli kyllä niitä helmiäkin löytyy! :D
Tuo on jo ennätys! Pitikin juuri mainita että litran voi saada markallakin.. minä maksoin 250mk 233 litraisestani kirpputorilla Porvoossa noin viisi vuotta sitten. Mukaan ei tullut mitään muuta.

(Aquaariolle vielä kiitos laseista jotka sain pakettia avaamatta! Tavara oli juuri sitä mitä pitikin. Tänään vein yhden päädyn lasiliikkeeseen 25x100mm valutuskoloa varten.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”