Miekkakasvi kukkii

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
JonskuL
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Miekkakasvi kukkii

Viesti Kirjoittaja JonskuL »

Miekkakasvini on kasvatellut kukkavarsiaan jo pari viikkoa. Kasvista lähtee 5 akvaariosta ulos tunkevaa kukkavartta joista muutamassa on jo pieniä miekkakasvin alkuja juurineen. Luin vanhoja viestejä aiheesta, mutta jäin silti miettimään että missä vaiheessa uudet kasvit istutetaan? Kun varsi lahoaa vai voiko ne leikata vaan irti kun niillä on jo juuretkin...?
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Kannattaa ottaa siinä vaiheessa kun kasvi lähtee irti kukkavarresta kevyesti vääntämällä, ei leikkaamalla
/jari
cruzco
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja cruzco »

Itse olen yrittänyt pitää taimet mahdollisimman kauan kiinni kukkavarressa, jolloin ne ovat istutettaessa jo vahvoja. Hyvä sääntö on mielestäni juuri kuten JJVi sanoi, irrottaa sitten kun taimi lähtee helposti irti käsin.
JonskuL
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja JonskuL »

Kiitos avusta! Taidan sitten vielä vähän odotella ennenkuin kokeilen irrottaa taimia. Tämä onkin eka kerta kun miekkis innostuu meillä kukkimaan...
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Minä kun laittelin noita taimia kasvamaan en tiennyt, että kannattaisi odotella kunnes taipuu helposti kukkavarresta irti, vaan otin ja panin muutaman sentin päästä alusta varren poikki ja istutin niine hyvineen hiekkaan. Toki odottelin, jotta juuret olivat muutaman sentin mittaiset ja kaikin puolin muutenkin istutus kelpoinen. Onneksi en mokannut ja kasvit on kasvaneet 8-) , säästäähän siinnä muutaman juuron kun ei kaikkia tarvia ostaa ja on jotain kavereille lahjoitella :mrgreen: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”