Malawi-akvaarion vaatimukset

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
haasa
Starting Member
Starting Member

Malawi-akvaarion vaatimukset

Viesti Kirjoittaja haasa »

Moi,

Mikä tai mitkä ovat parhaat paikat saada tietoa perustietoa Malawi-akvaarion perustamisesta ja erikoisvaatimuksista?

-Sami-
Virtis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtis »

Paljon tietoa sinulla on kun olet kahlannut läpi vaikka näin aluksi tässä Malawi ja Tanganjika osion viestit jotka koskevat Malawia. Googlettanut... Noilla eväillä minä ainakin olen päässyt vauhtiin :mrgreen:

Tuossa yksi linkki jossa tietoa kaloista ja vähän muustakin http://www.riftlakes.com/
Virtis
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Googlettamalla minäkin aloitin. Jopa suomeksi löytyy paljon tietoa, englanniksi vaikka millä mitalla. Malawit eivät onneksi ole kovin hankalia hoidettavia, joten alkuun pääsee helposti ja sitten voi edetä pienin askelin kohti täydellisyyttä jos haluaa.

-Juissi
Tom80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Kyllä tämä aw:n Malawiosasto kannattaa tutkiskella läpi. Täältä löytyy mielestäni jo aika kivasti tietoa. Googlella olen minäkin tietoa keräillyt.

Tuolla on minun kaloista/altaasta jokunen kuva jos haluat kuvia katella :)
http://www.sunpoint.net/~tomira/
-Tomi-
colazo
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja colazo »

Kyllä minäkin täältä kaikki tarvittavat tiodot olen lukenut tai sitten kysyy, kyllä aina joku ihminen vastaa.
colazo
Izze
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Izze »

Täältä löytyy paljon vastauksia juuri niihin kysymyksiin, mitkä tulevat sinullekin varmaan mieleen Malawiakvaarion perustamisen ja hoidon yhteydessä.

Lisäksi voisi olla joku kirjanen paikallaan lajimäärityksen tai ihan vaan mielenkiinnon kohteeksikin. Suosittelen kyllä lämpimimmin African Cichlids I Malawi Mbuna ainakin lajimäärityksiin (hintava nide tosin :( ). Muut opukset joihin olen törmännyt ovat olleet todella köykäisiä vaikkakin ihan kivoja lueskella.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Kun kehutaan jotain kirjaa, olisi kiva kertoa siitä sellaista tietoa, joka helpottaa ostamista ja/tai tilaamista, tyyliin:
Ad Konings: Tanganjika-Cicliden, Cichlid Press,1999

Siis tekijä, kirjan nimi, kustantaja ja/tai painopaikka ja vuosi. Ne löytyvät kirjan etu ja alkusivuilta
(mahdollisesti myös monesko painos, jos nnitä on olemassa useampia kuin 1). :D
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Izze
Senior Member
Senior Member

Kirja

Viesti Kirjoittaja Izze »

Eli ainakin tämä on hyvä ja kattava mbuna kirja. Pitää siis huomata, ettei siinä ole muuta kuin mbuna lajeja, eli vapaasti käänntettynä rannikon kivikko biotoopin kirjoahvenia. Mm. yleisesti myynnissä olevaa Aulonocara sukua ei siis tästä kirjasta löydy. Mbuna lajit ovat kyllä akvaarioharrastajien eniten suosimia.

Erwin Schraml: African Cichlids I Malawi Mbuna, Saksa 1998

Kannattaa tilauksessa käyttää ISBN-koodia: ISBN 3-931702-79-0

Toivottavasti joku muu on saanut halvemmalla tämän kirjan kuin minä. Oli nimittäin kallein koskaan osatamani opus!
haasa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja haasa »

Kiitoksia!

Eiköhän noilla eväillä pääse alkuun

-Sami-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”