Keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta
Valvoja: Moderaattorit
Taisin olla minä joka viimeksi oli aiheesta kirjoittelemassa
En tiedä vieläkään mikä kränä on eräiden palstojen välillä, mutta ajattelin, ettei se minun ongelmani ole.
Otsikoiden muokkaus on pelkästään hyödyksi kirjoittajille ja lukijoille.
Jos otsikko/viesti on kovin epäselvä, jää pian koko viestiketju lukematta.
Kun otsikko kuvaa asian laatua tarkemmin, tulee se useammalta luettua ja jutun kirjoittaja saa enemmän vastauksia.
Yhteenvetona hommasta hyötyy muokatun jutun kirjoittaja.
Siinä sivussa jutun lukijatkin.
Ei täällä pidetä missään listaa, jossa olisivat listattuna käyttäjät, joiden otsikoita tai viestejä on muokattu
Olkaa rauhallisin mielin vain.
En tiedä vieläkään mikä kränä on eräiden palstojen välillä, mutta ajattelin, ettei se minun ongelmani ole.
Otsikoiden muokkaus on pelkästään hyödyksi kirjoittajille ja lukijoille.
Jos otsikko/viesti on kovin epäselvä, jää pian koko viestiketju lukematta.
Kun otsikko kuvaa asian laatua tarkemmin, tulee se useammalta luettua ja jutun kirjoittaja saa enemmän vastauksia.
Yhteenvetona hommasta hyötyy muokatun jutun kirjoittaja.
Siinä sivussa jutun lukijatkin.
Ei täällä pidetä missään listaa, jossa olisivat listattuna käyttäjät, joiden otsikoita tai viestejä on muokattu
Olkaa rauhallisin mielin vain.
-
einars
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Loistava kommentti! Jos näin paljon alkaa ottamaan pannuun, niin suosittelen välillä harrastamaan jotain muutakin tietokoneen ruudun takana istumisen sijaan. Aqua-Web ei ole elämä, se on kaikkiLisa kirjoitti:Mitä tulee tähän keskusteluun, niin toivon, että välillä jokainen osaisi lähteä vaikka ulos puhisemaan kunnon hikilenkille. Sen jälkeen moni juttu ottaa paljon vähemmän pannuun ja jaksaa taas vaalia huumorinkukkaa
Re: Keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta
Tämä on siis jokin galluppi - taas tästä aiheesta... Vastaanpa minäkin.
Muiden mielipiteiden kunnioittaminen ei merkitse sitä, että näiden mielipiteiden pohjalta automaattisesti alettaisiin toimia - muka myös silloin, kun nämä mielipiteet eivät ole parhaiten perusteltuja verrattuna muihin mielipiteisiin.
Itse peräänkuulutan ja - AW:stä sitä usein löydän - hyvää argumentaatiota: mielipiteiden perustelua, perusteltujen mielipiteiden puntarointia ja keskustelua. Keskustelu ei onnistu, jos ihmiset eivät ymmärrä toisiaan ja jos muiden viestien tulkitseminen on hyvin hyvin vaivalloista.
Vielä yksi sivupointti. Minusta se, että modet korjaavat kirjoitusvirheitä, on hyödyllistä juuri virheen kirjoittajan kannalta. Jos kirjoittaja kirjoittaa kiistanalaisesta asiakysymyksestä ja tekstissä on virheitä, eri kannalla olevilla voi olla suuri kiusaus kritisoida kirjoitusta ulkoasusta ei sisällöstä lähtöisin - tämä on varsin inhimillistä, vaikka ei suotavaa. Modet siis - tavallaan - auttavat kutakin kirjoittajaa säilyttämään uskottavuutensa muiden silmissä, kun korjaavat kirotusvireet.
Ei. Ymmärtääkseni laadukkaat ja asialliset palstat perustuvat tehokkaaseen moderointiin.Jallu74 kirjoitti:Onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!
Muiden mielipiteiden kunnioittaminen ei merkitse sitä, että näiden mielipiteiden pohjalta automaattisesti alettaisiin toimia - muka myös silloin, kun nämä mielipiteet eivät ole parhaiten perusteltuja verrattuna muihin mielipiteisiin.
Itse peräänkuulutan ja - AW:stä sitä usein löydän - hyvää argumentaatiota: mielipiteiden perustelua, perusteltujen mielipiteiden puntarointia ja keskustelua. Keskustelu ei onnistu, jos ihmiset eivät ymmärrä toisiaan ja jos muiden viestien tulkitseminen on hyvin hyvin vaivalloista.
Vielä yksi sivupointti. Minusta se, että modet korjaavat kirjoitusvirheitä, on hyödyllistä juuri virheen kirjoittajan kannalta. Jos kirjoittaja kirjoittaa kiistanalaisesta asiakysymyksestä ja tekstissä on virheitä, eri kannalla olevilla voi olla suuri kiusaus kritisoida kirjoitusta ulkoasusta ei sisällöstä lähtöisin - tämä on varsin inhimillistä, vaikka ei suotavaa. Modet siis - tavallaan - auttavat kutakin kirjoittajaa säilyttämään uskottavuutensa muiden silmissä, kun korjaavat kirotusvireet.
Viestejäni ei ole kertaakaan - muistaakseni - editoitu, ei syyttä eikä syystä.Onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Viesti:
Tuskin lainkaan on viestejäni korjailtu (ainakaan en ole isommin huomannut, itse kyllä korjaan mikäli tuon kahden tunnin mahdollisuuden aikana virheitä huomaan). Kirjoittanut olen suhteellisen paljon.
Pidän editointia ja korjaamista erittäin toivottavana.
Pidän editointia ja korjaamista erittäin toivottavana.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
helunia
- Member

- Viesti:
Re: Keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta
Juurikinnäin. Eli veit "jalat suustani" Saara...Saara kirjoitti:Ymmärtääkseni laadukkaat ja asialliset palstat perustuvat tehokkaaseen moderointiin.
...AW:stä sitä usein löydän - hyvää argumentaatiota: mielipiteiden perustelua, perusteltujen mielipiteiden puntarointia ja keskustelua.
Jos kirjoittaja kirjoittaa kiistanalaisesta asiakysymyksestä ja tekstissä on virheitä, eri kannalla olevilla voi olla suuri kiusaus kritisoida kirjoitusta ulkoasusta ei sisällöstä lähtöisin.
Kirjoituksien vallitsevan tason takia tätä palstaa yleensä jaksaa lukea!
Minä Itse ainakin olen erittäin joustamaton, kaikkitietävä ja tiukkapipoinen sekä ahkera AW:läinen.
En tiedä varmuudella tuosta ensimmäisestä teoriasta, mutta heti sen jälkeen kun ko. aihe lukittiin kaveri starttasi tämän valitusotsikon. Näyttäisi vähän siltä, että osa tähän kommentoineista ei ole huomanut sitä.tilli kirjoitti:Esitän olettamuksen, että tuon lahjoitetaan 300 l -allas -trollin laittoi liikkeelle jallu74 omassa persoonassaan. "Kaveri" näytti viestit mulle yms. yms. Kun aihe sitten lukittiin, piti aloittaa uusi pöyhöttely.
-
Sillipurkki
- Member

Jotenkin tuntuu siltä, että ihminen, joka leimaa muut "tosikoiksi, tiukkapipoisiksi" ja sellaisiksi jotka eivät kunnioita toisen mielipidettä, on itse juuri tällainen. Kaikkien täytyy olla kanssani samaa mieltä tai sitten ei tarvitse olla ollenkaan.
Olisikohan taas käynyt niin, että aloittaja ei ole saanut "tahtoaan läpi" jossain asiassa, ja sitten onkin leikki lakannut olemasta hauskaa?
Mikä on tiukkapipoisuutta? Mielellään kuulisin esimerkkejä, sillä mielestäni tiukkapipoisuus on kaukana esimerkiksi silloin, jos vastataan terävästi viestiin, joka alkaa, että "Mulla on tämä ja tämä kala. Tiedän, ettei ne sovi mun altaaseen, mutta ihan sama. Mitä muita kaloja ottaisin?". Tuo ei ole enää mielipidekysymys. Tämä on asiapohjainen akvaariopalsta, ja silloin lemmikkien hyvinvoinnin pitäisi olla omistajan ylpeyttä tärkeämpi.
Joidenkin tuntuu olevan kovasti vaikea ottaa vastaan minkäänlaista
kritiikkiä.
Olisikohan taas käynyt niin, että aloittaja ei ole saanut "tahtoaan läpi" jossain asiassa, ja sitten onkin leikki lakannut olemasta hauskaa?
Mikä on tiukkapipoisuutta? Mielellään kuulisin esimerkkejä, sillä mielestäni tiukkapipoisuus on kaukana esimerkiksi silloin, jos vastataan terävästi viestiin, joka alkaa, että "Mulla on tämä ja tämä kala. Tiedän, ettei ne sovi mun altaaseen, mutta ihan sama. Mitä muita kaloja ottaisin?". Tuo ei ole enää mielipidekysymys. Tämä on asiapohjainen akvaariopalsta, ja silloin lemmikkien hyvinvoinnin pitäisi olla omistajan ylpeyttä tärkeämpi.
Joidenkin tuntuu olevan kovasti vaikea ottaa vastaan minkäänlaista
kritiikkiä.
"Just because you're paranoid, don't mean nobody's watching"
-
Juissi
Tämä on hyvä foorumi ja sitä moderoidaan hyvin - jatkakaa vain samaan malliin. Pakko ei ole logata sisään, jos meininki harmittaa ja kilpailevan foorumin voi perustaa jos siltä tuntuu. Eläköön verkon vapaus.
Kirjoitettuun tekstiin reagoi usein liian voimakkaasti kun ei kuule kirjoittajan 'äänensävyjä'. Sama tapahtuu, kun itsekin kirjoittaa eikä huomaa mahdollista töksähtävää sävyä (kuten tuossa toisessa lauseessani esimerkiksi)
-Juissi
Kirjoitettuun tekstiin reagoi usein liian voimakkaasti kun ei kuule kirjoittajan 'äänensävyjä'. Sama tapahtuu, kun itsekin kirjoittaa eikä huomaa mahdollista töksähtävää sävyä (kuten tuossa toisessa lauseessani esimerkiksi)
-Juissi
Minusta koko paikassa ei ole mitään vikaa. Itse olen saanut täältä hyvää ja asiantuntevaa apua, enkä todellakaan löydä mitään valittamisen aihetta. Moderaattorit hoitavat hommansa hienosti ja minusta on vain hyvä että viestien ulkoasua valvotaan. Ihmiselle, joka ei osaa kirjoittaa asiallisesti, ei kukaan viitsi vastata ja oikeastaan moderaattorit tekevät sellaisille palveluksen korjaamalla viestejä!
Kiitoksia vaan niille ihmisille jotka pitävät näitä sivuja pystyssä, samoin niille jotka käyvät täällä jakamassa vuosikausien kokemustaan ja tietoaan meille jotka eivät vielä ole niin pitkällä.
Kiitos (ja kumarrus)!
Kiitoksia vaan niille ihmisille jotka pitävät näitä sivuja pystyssä, samoin niille jotka käyvät täällä jakamassa vuosikausien kokemustaan ja tietoaan meille jotka eivät vielä ole niin pitkällä.
Kiitos (ja kumarrus)!
Mun mielestäni AW on harvinaisen hyvin ylläpidetty ja laadittu foorumi. Akvaristin näkövinkkelistä tätä voisi luonnehtia elintärkeäksi foorumiksi, jonka vaikutukset ulottuu suomalaiskotien akvaariokalojen hyvinvoinnista harrastuksen kehittymiseen ja kenties jopa yleistymiseen.
Moderointiin en ota muuta kantaa kuin että ainakaan omalle kohdalleni ei ole osunut yhtään skismaa aiheuttanutta moderointitapausta (ehkä mä oon vaan niin pirun korrekti...)
Keep up the good work & shall the force be with U'all! <- tsemppilause ylläpitäjille
Moderointiin en ota muuta kantaa kuin että ainakaan omalle kohdalleni ei ole osunut yhtään skismaa aiheuttanutta moderointitapausta (ehkä mä oon vaan niin pirun korrekti...)
Keep up the good work & shall the force be with U'all! <- tsemppilause ylläpitäjille
Melkeimpä ainut asia, joka AW:ssä on ruvennut ottamaan päähän on juuri tämä. Siis ei keskustelun aloittajan mainitsema, vaan se, että jälleen kerran on tällainen keskustelu aloitettu.
Kaiken pitäis olla niin hienoo ja kivaa ja kaikkialla pitäis saada tehdä ja sanoa mitä haluaa. Kun joku kerta ilmaiseksi antaa meille keskustelufoorumin, täytyy sen sitten sietää kaikkea ja toteuttaa kaikkien toiveet. Ei se ja sen kaverit omista tätä mestaa! Tää on kaikkien yhteinen! Jos mua e1 k11nn0sta k1rj0ttaa 01ke1n, n11n ette tuu mua k0rjaan!
Minun mielestäni on vain hyvä, että tyhjänpäiväiset keskustelut katkaistaan aikanaan, vaikka ne olisivat Yleistä keskustelua -alueella, eivätkä veisi juurikaan levytilaa. Tyhjän jauhamisesta elämäänsä sisältöä saavat voivat maksaa itsensä kipeiksi TV-chateissa. Minä olen antanut itselleni kertoa, että tämä on akvaariokeskusteluita varten perustettu foorumi.
"Pisara olin, mereen tulin, pisaraks taas tahdon tulla." -Eino Leino
Kaiken pitäis olla niin hienoo ja kivaa ja kaikkialla pitäis saada tehdä ja sanoa mitä haluaa. Kun joku kerta ilmaiseksi antaa meille keskustelufoorumin, täytyy sen sitten sietää kaikkea ja toteuttaa kaikkien toiveet. Ei se ja sen kaverit omista tätä mestaa! Tää on kaikkien yhteinen! Jos mua e1 k11nn0sta k1rj0ttaa 01ke1n, n11n ette tuu mua k0rjaan!
Minun mielestäni on vain hyvä, että tyhjänpäiväiset keskustelut katkaistaan aikanaan, vaikka ne olisivat Yleistä keskustelua -alueella, eivätkä veisi juurikaan levytilaa. Tyhjän jauhamisesta elämäänsä sisältöä saavat voivat maksaa itsensä kipeiksi TV-chateissa. Minä olen antanut itselleni kertoa, että tämä on akvaariokeskusteluita varten perustettu foorumi.
"Pisara olin, mereen tulin, pisaraks taas tahdon tulla." -Eino Leino
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
No, alkuaikoina olisin suuttunut tästä:
Lammikko-osiossa on Elmerin aloittama aihe, ja eilen Fisu2 kommentoi
erääseen vastaukseeni tällä tavalla:
"Pakkasenkestävä laji"
Johon sitten vastasin tarkoittaneeni tuolla termillä, Suomen ja Venäjän
vesistöissä eläviä karuihin oloihin tottuneita luonnonkaloja.
Molemmat viestit ovat tämän päivän aikana poistettu
Mutta, joku syyhän siihen varmasti on, liekkö Fisu2 poistanut itse viestinsä ja ylläpito sitten viestini tarpeettomana?
Lammikko-osiossa on Elmerin aloittama aihe, ja eilen Fisu2 kommentoi
erääseen vastaukseeni tällä tavalla:
"Pakkasenkestävä laji"
Johon sitten vastasin tarkoittaneeni tuolla termillä, Suomen ja Venäjän
vesistöissä eläviä karuihin oloihin tottuneita luonnonkaloja.
Molemmat viestit ovat tämän päivän aikana poistettu
Mutta, joku syyhän siihen varmasti on, liekkö Fisu2 poistanut itse viestinsä ja ylläpito sitten viestini tarpeettomana?
Viimeksi muokannut jartzu65, 17:09, 14.01.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos se viestini olisi mielestäni ollut "tärkeä" niin olisimpa voinut vetääkin palkokasvia sieraimeen, mutta niinkuin kirjoitin, kaippa tuohon joku syy oli.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
Hmm. Jartzu, kyse lienee tästä viestistäsi? En usko että juttuasi on poistettu, koska sitä ei tuolla aw:n Poistetuissa näkynyt. Ehkäpä kaksi viestiäsi yhdistettiin ja Fisu 2:n viesti poistettiin sitten "turhana". Äh, en tiedä. Ehkä jollakulla ylläpidosta oli tylsää ja tarmo keskittyi forumin viestien säätämiseen 
No, hyvä että siitä viestistä oli jollekkin hyötyä, jos oli tekemisen puuteiekku kirjoitti: Ehkä jollakulla ylläpidosta oli tylsää ja tarmo keskittyi forumin viestien säätämiseen
Empä jaksa sitä enää märehtiä.
näppituntuma tällä hetkellä!
Täytyy tyytyä kohtaloon ja kunnioittaa muiden mielipiteitä saamani palautteen perusteella. Kaiketi tämä sitten on paras/asiantuntevin/siistein/upein/käyttäjäystävällisin jne. olemassa olevista palstoista.Jallu74 kirjoitti:-onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!
Mutta jos nyt katsotte arvon aquaristit tuota ensimmäistä kysymystäni ja sitten lukaisette läpi tällä samalla "yleistä keskustelua"-palstalla olevan viestiketjun aiheesta "mielipide-eroja tietojen oikeellisuudesta". Niin mielipiteenne pysyy edelleen muuttumattomana? Näin ainakin luulisin, koska kaikkihan te olette oikeassa ja muiden mielipiteiden edessä ei jousteta!
Minun elämääni ei juurikaan ahdista se miten täällä nettiavaruudessa kukin kirjoittaa ja miten mielipiteensä ilmaisee. Monet ovat sortuneet tulkitsemaan minua kirjoitusteni perusteella herkkänahkaiseksi ja arvostelua sietämättömäksi ja ahdasmieliseksi jonka pitäisi lähteä ulos tuulettumaan. Todettakoon, että elämässäni on paljon muutakin kuin tämä palsta vaikka täällä päivittäin aikaa vietänkin ja tämä palsta on mulle kaikkea muuta kuin "elämä"! Toisekseen totean, että se, ne ja nämä asiat mitä täällä kirjoitetaan ei loppupelissä liikuta minua tuon taivaallista. Oikeassa elämässä menetän malttini, hermostun, loukkannun, suutun, pahoitan mieleni jne. äärimmäisen harvoin. Vaikka olen kaikkea muuta kuin täydellinen niin itsetuntoni on sitä luokkaa että vielä ei ole sellaista ihmistä löytynyt kuka siihen olisi edes kolhua saanut aikaiseksi. Sanokoon ja kirjoitelkoon kuka mitä tahansa!
Tuon ylläolevan tekstin kun olette nyt lukeneet vahvistuu varmaankin kaikkien teidän mielipide entisestään siitä kuinka ahdasmielinen, herkkänahkainen ja itseriittoinen olen! Ei se mitään tulkitkaa ihan vapaasti ja tietäkään! Asia on onneksi niin että "God only knows"! Tässä tapauksessa minä olen se Jumala!
Toivottavasti ei mennyt liian paksuksi, että keskustelu joudutaan TAAS sulkemaan...
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
-
Kaizu
- Imperaattori

- Viesti:
Re: näppituntuma tällä hetkellä!
Onneksi itse olet joustava ja otat muiden mielipiteet huomioonJallu74 kirjoitti:Täytyy tyytyä kohtaloon ja kunnioittaa muiden mielipiteitä saamani palautteen perusteella. Kaiketi tämä sitten on paras/asiantuntevin/siistein/upein/käyttäjäystävällisin jne. olemassa olevista palstoista.
Mutta jos nyt katsotte arvon aquaristit tuota ensimmäistä kysymystäni ja sitten lukaisette läpi tällä samalla "yleistä keskustelua"-palstalla olevan viestiketjun aiheesta "mielipide-eroja tietojen oikeellisuudesta". Niin mielipiteenne pysyy edelleen muuttumattomana? Näin ainakin luulisin, koska kaikkihan te olette oikeassa ja muiden mielipiteiden edessä ei jousteta!
Inttäminen, jankkaaminen ja sen sellainen varmasti menee liiallisuuksiin jossain vaiheessa, mutta jos kerran itsensä Jumalan tasolle nostaa, niin ei voi muuta kuin nostella kulmiaan ja ihmetellä miten tämän enää voisi ottaa tosissaan kirjoitetuksi.Jallu74 kirjoitti:Toivottavasti ei mennyt liian paksuksi, että keskustelu joudutaan TAAS sulkemaan...
Noh, hupinsa kullakin, mutta keskustelujen sulkemiselle vaaditaan kyllä muutakin kuin yhden käyttäjän provosointiyrityksiä.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Re: näppituntuma tällä hetkellä!
Tämän ovat ihmeen monet joutuneet toteamaan juuri suhteessa nettiin.Jallu74 kirjoitti:Oikeassa elämässä menetän malttini, hermostun, loukkannun, suutun, pahoitan mieleni jne. äärimmäisen harvoin.
Olikohan tässä vähän sellaista makua, että aloituksesi tulkittiin ihan oikein - mitä muuta saattoi odottaa - ja nyt joudut paikkailemaan ja kertomaan ettet sinä todella sellainen ole kuin tästä luullaan?
Kyllä uskotaan, älä ota tätä kaikkea niin vakavasti. Niin se vain on että saa toki kirjoittaa mitä mielii, kuten sanoit, mutta myös sanoistaan joutuu aina vastaamaan.
Pakko sanoa: Jos sinä oikeasti olisit välinpitämätön näihin juttuihin, olisit pysynyt roolissas vitsiniekkana tai asenteiden testaajana, kuinka sitten itsesi näetkin.
Kaikki hyvin? Et sinä paha ole
diibadaaba niinpäniin!
Kuten jo todettu ja seuraaksi myöskin kirjoitettu, kun se ei muuten näköjään tule ymmärretyksi! Viestejäni kannattaa lukea ja myös tulkita niinkuin ne on kirjoitettu eikä alkaa omassa pienessä päässän kehittelemään omia teorioitaan siitä mitä´"ehkä...kenties yritän sanoa"!
UGH!
lähetys minun osaltani päättyy tähän...
UGH!
lähetys minun osaltani päättyy tähän...
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Hyvin sanottu sielta takarivista, olen taysin samaa mielta.TiHe kirjoitti:Niistäkääs nyt nenänne räkänokat...![]()
Tama lahtee nyt syomaan hurjahampaista syvanmerenkalaa bataatien ja valkoviinin kera ja suosittaa muillekin taydellista relaamista.