Mistä tuntee, että millikset saa vauvoja?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
torttu
Junior Member
Junior Member

Mistä tuntee, että millikset saa vauvoja?

Viesti Kirjoittaja torttu »

Niin että mistä sen tuntee? 8O
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Sen (naaraan) vatsa pullistuu ja peräpää muuttuu tummemmaksi... Loppuvaiheessa kala muuttuu aggressiiviseksi ja piiloutuu kasviston sekaan :mrgreen:
Viimeksi muokannut Korva, 14:49, 16.04.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
torttu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja torttu »

Miten pitkään raskaus kestää? Ja kiitos! :D("korva")
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Keskimääräinen synnytys väli on ollut siinä neljän, viiden viikon välein. Välillä on mennyt kuusi seitsemän viikkoakin ! Täysi kokoinen naaras (n.4-5cm) saattaa synnyttää helposti 40 tai 50 täkin poikasta kerrallaan...
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Synnytys

Viesti Kirjoittaja sttl »

Kyllä sen huomaa kun naaras näyttää ylensyönneeltä ilmapallolta.(raskauden loppupuolella) Ja raskaana olevan kalan peräpäässä näkyy tumma läikkä.Koko raskaus kestää jotain kuukauden. Kun synnytys käynnistyy naaras piiloutuu yleensä kasvillisuuden joukkoon ja synnyttää siellä rauhassa.Pian huomaat että akvaario täynnä pieniä harmaita poikasia. :D
HEZZU
Member
Member

Viesti Kirjoittaja HEZZU »

Onko siellä kuitenkin semmoinen pieni musta läikkä kokoajan, minun milliksilläni ainakin tuntuu olevan :)
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Sama juttu muuten. Mutta loppupuolella raskautta se suurenee, se musta alue...
salmix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salmix »

Laitoin synnytysaltaaseen 2 millisnaarasta, jotka synnytävät pian. Kannattaako pitää niitä kahta siellä, sillä en halua poikasten tulevan syödyksi? Toisaalta taas sitten, jos millisnaaras on yksin, se on yksinäinen.. :( Joten mikä neuvoksi?
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Synnytys altaissa kala stressaantuu ja voi muuttua aivan hulluksi... Mielummin antaisit fisun synnyttää akvaariossa, onhan akvaariossasi kasvi pöheikkojä? Salmix?
salmix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salmix »

Käyn ostamassa huomenna jaavansammalta. On kuulemma hyvä poikaspiilo.. :) Jospa sitten pitkän odotuksen jälkeen onnistus..
Akvanen
Junior Member
Junior Member

Re: Synnytys

Viesti Kirjoittaja Akvanen »

sttl kirjoitti:Kyllä sen huomaa kun naaras näyttää ylensyönneeltä ilmapallolta.(raskauden loppupuolella) Ja raskaana olevan kalan peräpäässä näkyy tumma läikkä.Koko raskaus kestää jotain kuukauden. Kun synnytys käynnistyy naaras piiloutuu yleensä kasvillisuuden joukkoon ja synnyttää siellä rauhassa.Pian huomaat että akvaario täynnä pieniä harmaita poikasia. :D

Mä otin milliksiä ihan vähän aikaa sitten( 3 vko ?) Ja niillä on sellanen musta läiskä siinä kohdassa. Millis urokseni kuoli (voit lukea jos kiinnostaa tietää lisää otsikosta "millisraasuni") eikä koskaan ollut kovin innoisaan naaraista. Olisikohan ne ollut jo synnytysvaiheilla siellä kaupassa?
160l & 63l
sani
Advanced Member
Advanced Member

Re: Synnytys

Viesti Kirjoittaja sani »

Akvanen kirjoitti: Mä otin milliksiä ihan vähän aikaa sitten( 3 vko ?) Ja niillä on sellanen musta läiskä siinä kohdassa. Millis urokseni kuoli (voit lukea jos kiinnostaa tietää lisää otsikosta "millisraasuni") eikä koskaan ollut kovin innoisaan naaraista. Olisikohan ne ollut jo synnytysvaiheilla siellä kaupassa?
Millisnaaraat tekee poikasia useamman kerran ilman uroksiakin koska ne pystyy varastoimaan hedelmöittyneitä munasoluja tms. Itselläni yksi naaras teki neljä poikuetta ilman urosta.
Andy85
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Andy85 »

Kyllä naaras voi olla yksinäänkin synnyttämässä.
Viimeksi muokannut Andy85, 16:28, 19.03.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Akvanen
Junior Member
Junior Member

Milliksistä

Viesti Kirjoittaja Akvanen »

Oon nyt siis kuullu että niillä pitäis tulla se mustaläiskä, mutta kun mun kaikilla naaras milleilläni on sellanen, jopa ihan poikasella joka on noin 0.5 cm. Siitä ei ees erota värejä. Miten se on mahdollista? Oonko ymmärtäny jotain väärin?
Mä otin nyt ne uudet urokset ja pari naarastakin lisää ja heti on niitä naaraita jahtaamassa ja esittelee niitä kauniita pyrstöjään. :roll:
160l & 63l
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Minun entiset miljoonakalani synnyttivät aina aikaisin aamulla :mrgreen:
PikkuPrinsessa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PikkuPrinsessa »

Hihi, yks mun milliksistä on koko ajan paksuna. Ihan ku olis syöny potkupallon. Sit ku se on synnyttäny ni on pieni masu ja vähän ajan päästä taas iso. Yks toinen naaras taas ei näytä koskaan olevan paksuna. Kummallisia ovat. Kaverit aina naureskelee niille ku ne on niin palloja ennen ku synnyttävät :mrgreen:
Onneks läheskään kaikki poikaset ei selviä, muuten mulla olis toi 160-l allas täynnä pikkusia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”