Hiljainen ilmapumppu ja tehokas ?
Valvoja: Moderaattorit
Onko sellaista ?
Oma Schego WS3:seni on ainakin AIVAN liian äänekäs.
Onko sellaista ?
Oma Schego WS3:seni on ainakin AIVAN liian äänekäs.
ei ole
Hiljaista ilmapumppua ei ole osunut kohdalle. Minulla on käytössä kolme erikokoista Renaa. Säädettävät ovat parhaat. Etolassa myydään äänieristysvaahtomuovia, johon kietaisemalla pumppu hiljenee makuuhuonekelpoiseksi. Pitää vain asetella se niin, että ilma-aukko on vapaasti. Voihan siitä tehdä pelkän kopankin, mutta alustan on ehdottomasti oltava kumisematon ja ääntä johtamaton, esim. kova lattia, tai kuminauharipustus.
Re: ei ole
Onko käytössäsi myös Rena 400? Ja on mielestäsi äänekäs?Tiitu kirjoitti:Hiljaista ilmapumppua ei ole osunut kohdalle. Minulla on käytössä kolme erikokoista Renaa. Säädettävät ovat parhaat. Etolassa myydään äänieristysvaahtomuovia, johon kietaisemalla pumppu hiljenee makuuhuonekelpoiseksi. Pitää vain asetella se niin, että ilma-aukko on vapaasti. Voihan siitä tehdä pelkän kopankin, mutta alustan on ehdottomasti oltava kumisematon ja ääntä johtamaton, esim. kova lattia, tai kuminauharipustus.
Riittääkö se Sander 2 vaahdottimeen ?rambi kirjoitti:Rena 400 on hiljaisin pumppu markkinoilla (hiljaisempi jopa kuin pienemmät Renat) mutta sillä ei ole yhtä paljon nostotehoa kuin Schegossa. Minulla se on hyvin pyörittänyt Sander 1 ja nyt AM pientä vaahdotinta, minulta myös löytyy semmoinen ylimääräisenä jos on tarvetta.
Ocellaris lehdässä taisi olla joskus muinoin diy ohje kuinka hiljentää ilmapumpun ääntä.
Lyhykäisyydessään se meni kutakuinkin näin:
1. Hanki iso lasipurkki jossa on tiivis kansi. Purkin tulee olla niin iso, että ilmapumppu mahtuu vapaasti roikkumaan siellä, ettei se kosketa purkkiin. Esim. lasinen suolakurkkupurkki sopii hyvin.
2. Tee kanteen keskelle reikä josta ilmapunpun sähköjohto juuri ja juuri mahtuu. Todennäköisesti joudut irroittamaan johdon pumpun päästä, sillä pistokeet eivät taida olla irroitettavia. Pujota johto reijästä läpi niin, että pumppu roikkuu vapaana ilmassa.
3. Tee kanteen vielä 2 reikää, toisen läpi kulkee pumpun ilmaletku ja toiseen laita pieni pätkä ilmaletkua josta purkkiin pääsee ilma sisään.
Tarkemmat ohjeet löytyy lehdestä
(jota minulla ei ole)
Lyhykäisyydessään se meni kutakuinkin näin:
1. Hanki iso lasipurkki jossa on tiivis kansi. Purkin tulee olla niin iso, että ilmapumppu mahtuu vapaasti roikkumaan siellä, ettei se kosketa purkkiin. Esim. lasinen suolakurkkupurkki sopii hyvin.
2. Tee kanteen keskelle reikä josta ilmapunpun sähköjohto juuri ja juuri mahtuu. Todennäköisesti joudut irroittamaan johdon pumpun päästä, sillä pistokeet eivät taida olla irroitettavia. Pujota johto reijästä läpi niin, että pumppu roikkuu vapaana ilmassa.
3. Tee kanteen vielä 2 reikää, toisen läpi kulkee pumpun ilmaletku ja toiseen laita pieni pätkä ilmaletkua josta purkkiin pääsee ilma sisään.
Tarkemmat ohjeet löytyy lehdestä

Vaikea sanoa kun en ole sitä Sander 2 kokeillut, Sander 3 se ei riitä mutta itse uskoisin että kakkosessa menee, ehkä joku kakkosta käyttänyt osaa kertoa siitä enemmän,tuliki mieleen että kerran ostin jusalta rena 400 ja hänellä oli Sander 2 ja halusi siihen Schegon,ota vaikka jusaan yhteyttä yv-llä niin homma selviää.L.A. kirjoitti:
Riittääkö se Sander 2 vaahdottimeen ?
rena 400
Mulla on Jusan vanha model II ja shego, omistan myös rena 400sen
joka oli vanhassa vaahdottajassani ja olen kokeillut sitä model IIseen,
eikä se jaksa työntää kuplan kuplaa.
Haluaisin myös hiljaisemman pumpun shegon tilalle, kun vaan löytäis sellaisen mikä toimii.
Pumpun koteloimistakin olen vähän kokeillut, mutta shego tuntuu kuumenevan aika paljon jo ilman sulkemista johonkin purkkiin, yli kuumeneminen saattaa lyhentää käyttöikää paljonkin.
Luulisi joltain valmistajalta löytyvän tehokas ja hiljainen pumppu valmiina.
joka oli vanhassa vaahdottajassani ja olen kokeillut sitä model IIseen,
eikä se jaksa työntää kuplan kuplaa.
Haluaisin myös hiljaisemman pumpun shegon tilalle, kun vaan löytäis sellaisen mikä toimii.
Pumpun koteloimistakin olen vähän kokeillut, mutta shego tuntuu kuumenevan aika paljon jo ilman sulkemista johonkin purkkiin, yli kuumeneminen saattaa lyhentää käyttöikää paljonkin.
Luulisi joltain valmistajalta löytyvän tehokas ja hiljainen pumppu valmiina.
FOMA rules
Minulla on myös Sander II ja Schego. Tavallinen muoviämpäri ja siihen kansi, johon keskelle 1,5cm x 4cm reikä. Siitä sopii läpi virtajohto ja ilmaletku hyvin ja ilma ämpärin sisälle. Teipillä sopiva "lenkki" virtajohtoon ja ilmapumppu vapaasti roikkumaan ämpärin sisälle. Toimii ainakin minulla hyvin.