No niin, nurkassa lojuisi tyhjillään oleva 200-litrainen (100*50k*40) pönttö jonka kalastoksi olin suunnitellut seuraavaa:
-lehtikala pariskunta tai avainkirjoahven pariskunta
-8-10 kpl safiiritetroja (ent. kolumbiantetra)
-pohjalle monnisparvi 8-10 yksilöä
-partis
Ph n.6.8, pehmeä vesi
Mieltä askarruttavia kysymyksiä:
1. Onko akva turhan pieni lehtikalapariskunnalle, korkeutta olisi kuitenkin tuo 50cm? Vai olisiko avainpariskunta parempi vaihtoehto?
2. Safiiritetrat kiinnostaisivat kovasti, vaan loppuuko tila? Pitäisikö sittenkin valita jokin pienempi tetralaji? Ehdotuksia?
Kiitoksia jo etukäteen!
200-litraisen kalastosuunnitelma
Valvoja: Moderaattorit
Hei vaan!
1: luulisin että lehtikaloille allas on liian pieni vaikkakin korkeus on tuo 50 cm (korjatkaa muut jos olen väärässä). Eli suosittelisin tuota avainkirjoahventa.
2: Miten olisi keisaritetraparvi? Itsellä on tuossa 200 litraisessa parvi noita, 2 koirasta ja 6 naarasta ja ovat kyllä mielenkiintoisia tuttavuuksia
Anja
1: luulisin että lehtikaloille allas on liian pieni vaikkakin korkeus on tuo 50 cm (korjatkaa muut jos olen väärässä). Eli suosittelisin tuota avainkirjoahventa.
2: Miten olisi keisaritetraparvi? Itsellä on tuossa 200 litraisessa parvi noita, 2 koirasta ja 6 naarasta ja ovat kyllä mielenkiintoisia tuttavuuksia

Anja
Kuulostaa ihan hyvältä, mutta se lehtikalaparin löytäminen voinee olla työn ja tuskan takana. Joudut todennäköisesti ostamaan muutaman yksilön 5-6 pientä lehtikalaa, kasvattaa niitä kunnes pari (toivottavasti) muodostuu, jonka jälkeen vaikka lahjoittaa ne loput edelleen toisille harrastajille.
Avaimista on helpompi löytää ukko ja akka. Lehtikalasta vaikeaa ja se, että ne vielä hyväksyy toistensa samassa altaassa.
Avaimista on helpompi löytää ukko ja akka. Lehtikalasta vaikeaa ja se, että ne vielä hyväksyy toistensa samassa altaassa.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: 200-litraisen kalastosuunnitelma
Avainpariskunta, safiirien parvi, partis sekä monnisten parvi saa ainakin oman siunaukseniO'neill kirjoitti:-lehtikala pariskunta tai avainkirjoahven pariskunta
-8-10 kpl safiiritetroja (ent. kolumbiantetra)
-pohjalle monnisparvi 8-10 yksilöä
-partis

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.