Diktaattoriplaty

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Roona
Starting Member
Starting Member

Diktaattoriplaty

Viesti Kirjoittaja Roona »

Onko normaalia että: Urosplaty käyttäytyy aggressiivisesti muita naarasplatyja, kuin yhtä kohtaan? Tämä yksi "valittu" naaras on muita paksumpi ja isompi. Muut platyt sitten värjöttelevät jossain, kun urosplaty "suojelee" naarastaan. Jos joku sattuu menemään lähellekin isoa naarasta, uros hyökkää välittömästi. Toista allasta ei tällä hetkellä ole varaa ostaa, vaikka isompi on suunnitelmissa. nyk.65l. Yhteensä platyja 5.
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Meillä on hieman samantyylinen tilanne: tosin kaikki koiraat ovat yhden (isoimman) naaraan perässä, vaikka "tarjolla" olisi myös kymmenkunta muutakin naarasta...
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Minulla on taas seuraavanlainen tilanne: Akvaariossa on yksi hallitseva koiras. Kun se näkee hopeanvärisen koiraan niin se hopea saa kovaa kyytiä. Muita kohtaan tuo hallitsija on välinpitämätön. Minulla on kaksi hopeanväristä naarasta, joista toinen pomottaa toista. Hopeanvärinen koiras kiusaa punaista koirasplatya. Toisinsanoen: platy pomottelee platya, joka pomottelee toista platya, joka taasen... Tiivistettynä: akvaariossani vallitsee selvä nokkimisjärjestys. Platyja on kymmenen ja muita kaloja ei ole. Voitte vain kuvitella millainen vilske siellä käy kun kaikki jahtaavat toisiaan.
Roona
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Roona »

Nyt tämä monsteriplaty ei anna muiden edes syödä pinnasta, kun itsensä ja naisensa.. muut piilottelevat kasvien seassa pohjassa.. menee hermot tämän elvistelijän kanssa [}:)]
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Taitaa ognelman varsinainen syy olla liian pieni akvaario ainakin tässä tapauksessa. Toiset eivät pääse riittävän etäälle hallitsevan koiraan reviiriltä. Kalamäärän lisääminen voisi auttaa, mutta ei sekään näin pienessä tankissa.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Minulla on akvaarion koko 88 litraa, ja siellä on 10 platya, mutta ei muita kaloja, eli lajiakvaario. Huomasin muuten eilen kahden platyn parittelevan. Aika nopea toimitus. Se yksi hopeanvärinen platy, joka on pienempi, niin se sai aikaisemmin poikaset, ja nyt se on sit taas tiineenä. Minulla on nyt jo kolme platya synnyttänyt peräkkäisinä päivinä. Se on hyvä juttu, koska sitten ne kasvavat melko samaan tahtiin ja voin viedä ne kaikki samaan aikaan eläinkauppaan tai jotain.
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

kirjoplaty:oletkos varma, että akvaarioliikkeet ottavat platyjä vastaan? Niistä kun on aika kova ylitarjonta.... Nimim. 6-7vuotta platyja kasvattanut.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kyllä ne platyt ovat ainakin ennen kelvanneet. Mutta toivottavasti tälläkin kertaa, koska minne minä ne sitten pistän? Kun aion perustaa piikkisilmäakvaarion. No, onhan minulla aikaa seuraavaan syksyyn asti ainakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”