Eheimin suihkuputki ja tulppa

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Eheimin suihkuputki ja tulppa

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Sain juuri Saksasta paketin, jossa mm. Eheimin ulkopömpelin suihkuputki, vaan eipä ollut putkessa tulppaa päässä. Pussissa tosin oli reikä, joten olisko voinut tipahtaa tulppa siitä vai eikö se kuulu tuohon putkiloon vakiona vaan olisi pitänyt ymmärtää tilata erikseen?
mymmeli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mymmeli »

Ei taida kuulua vakiona. Ostin joku aika sitten myös suihkuputken ja myyjä onneksi kysyi onko minulla siihen tulppaa. Ei ottanut tulpasta eri hintaa, on kyllä niin kallis muoviputken pätkä jo pelkästäänkin.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kiitos vastauksesta!

Ei kai se sitten auta kuin kömpiä huomenna paikalliseen putiikkiin tulpan ostoon. Aquaristikshopissa se maksaa 1.39 (2 kpl), paljonkohan kotomaassa?
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Ihan lonkalta: Perinteisestihän Suomessa se varmaankin maksaa tuplasti enemmän :P
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kajsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kajsa »

Itse sain juuri toissapäivänä Saksasta tilaamani Eheim 2226-ulkosuodattimen ja siinä oli kyllä mukana suihkuputken päähän laitettava tulppa :)
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Joo, kyllä se minullakin on valmiina ostetuissa suodattimissa mukana ollut, mutta tällä kertaa tilasin suihkuputken varaosana (Eccoon, jossa on vain semmoinen mutkaputkiulostulo) ja siitä se sitten puuttui.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kyllä mullakin se tulppa on ollut mukana pakkauksessa, ei luulisi että se mallistakaan johtuu kun ei tollanen tulppa voi kovin kalliskaa olla.
einars
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja einars »

Minulla on siinä Eheimin ohuemmassa suihkuputkessa tulppana kardemummaputkilon korkki akvaariosilikonilla höystettynä. Ja kaikenkokoisia tulppia saa myös Etolasta (todennäköisesti halvemmalla kuin akvaarioliikkeestä).
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Susirajalla ei ole Etolaa, eikä kaapista löydy kardemummaa, mutta jos tulppapaketti maksaa eläinkaupassa huomattavasti enemmän kuin Saksassa, niin voishan tuon kardemumman käydä lähikaupasta DIY-hengessä. Kiitos vinkistä einars!
ronsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ronsu »

Minä ostin täältä susirajalta tuollaisen tulpan akvaariolikkeestä ja hintaa oli usean euron verran, olisikohan ollut jotakin 4 - 5 e / 2 kpl.
Kawai
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Juu, suodattimen mukana tuli tulppa kyllä. Tosin: Ei ole paljoakaan ollut paikallaan, kun akvassa muuten vesi kiertäisi liiankin voimakkaasti. Otin pois ja osa vedestä tulee putken päästä suoraa pihalle, osa menee rei'istä. (Putken pää etulasia vasten, joten miltei kiinni se on silti.) Tämäkin tosin lienee makuasia. Itse en siitä kovasta "kierteestä" vain pitänyt. Yksi korkki siis löytyisi nurkasta pyörimästä. :mrgreen:

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Tulpan saa tehtyä helposti esim. pyyhekumista tai viinipullonkorkista veistämällä,
/jari
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Joo, tee-se-itse-meininkiä kannatan kyllä jos joku pyytää yhdestä muovitulpasta eurotolkulla rahaa. Olen kyllä tehnyt itse ne suihkuputketkin jonkin aikaa, ihan järjettömiä hintoja pyydetään pahaisesta akryyliputken pätkästä. Itse tekemällä saa paitsi halvemman myös juuri sopivan pituisen ja muotoisen - mahdolliset mutkat voi tehdä putkeen valmiiksi ja välttyä turhilta liitoksilta.

No, toisaalta, kyllä se akryyliputki muuten on metritavaranakin aika kohtuuttoman kallista. Muutaman euron maksaa metri Etolassakin tuollainen suihkuputken paksuinen. Mutta tulppaa ei tarvita välttämättä ollenkaan, pieni lämmitys niin putken pään voi tukkia ihan kohtusiististi vaikka puristamalla.

Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”