Eheimin suihkuputki ja tulppa
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Viesti:
Eheimin suihkuputki ja tulppa
Sain juuri Saksasta paketin, jossa mm. Eheimin ulkopömpelin suihkuputki, vaan eipä ollut putkessa tulppaa päässä. Pussissa tosin oli reikä, joten olisko voinut tipahtaa tulppa siitä vai eikö se kuulu tuohon putkiloon vakiona vaan olisi pitänyt ymmärtää tilata erikseen?
Ihan lonkalta: Perinteisestihän Suomessa se varmaankin maksaa tuplasti enemmän 

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu, suodattimen mukana tuli tulppa kyllä. Tosin: Ei ole paljoakaan ollut paikallaan, kun akvassa muuten vesi kiertäisi liiankin voimakkaasti. Otin pois ja osa vedestä tulee putken päästä suoraa pihalle, osa menee rei'istä. (Putken pää etulasia vasten, joten miltei kiinni se on silti.) Tämäkin tosin lienee makuasia. Itse en siitä kovasta "kierteestä" vain pitänyt. Yksi korkki siis löytyisi nurkasta pyörimästä.
-K-

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Joo, tee-se-itse-meininkiä kannatan kyllä jos joku pyytää yhdestä muovitulpasta eurotolkulla rahaa. Olen kyllä tehnyt itse ne suihkuputketkin jonkin aikaa, ihan järjettömiä hintoja pyydetään pahaisesta akryyliputken pätkästä. Itse tekemällä saa paitsi halvemman myös juuri sopivan pituisen ja muotoisen - mahdolliset mutkat voi tehdä putkeen valmiiksi ja välttyä turhilta liitoksilta.
No, toisaalta, kyllä se akryyliputki muuten on metritavaranakin aika kohtuuttoman kallista. Muutaman euron maksaa metri Etolassakin tuollainen suihkuputken paksuinen. Mutta tulppaa ei tarvita välttämättä ollenkaan, pieni lämmitys niin putken pään voi tukkia ihan kohtusiististi vaikka puristamalla.
Mika
No, toisaalta, kyllä se akryyliputki muuten on metritavaranakin aika kohtuuttoman kallista. Muutaman euron maksaa metri Etolassakin tuollainen suihkuputken paksuinen. Mutta tulppaa ei tarvita välttämättä ollenkaan, pieni lämmitys niin putken pään voi tukkia ihan kohtusiististi vaikka puristamalla.
Mika