Kiusanhenkitetra?
Valvoja: Moderaattorit
Kiusanhenkitetra?
Hei, pitäiskö olla huolissaan kun yksi neontetrani ajaa toisia neontetroja koko ajan takaa. Vaikuttaa lähes tulkoon skitsahtaneelta tetralta, kun ei anna kekenkään olla hetkeäkään rauhassa. Pyrähtelee edes takas akvaarion toisesta päästä toisen päähän aina jonkun toisen tetran pyrstössä kiinni. Aluksi vaikutti leikkimieliseltä kinastelulta, mut nyt alan olla jo huolissaan... Onkohan tuo jotain kuhertelua, vai onko tuosta yhdestä tullut hullu?
Joo, tuo mun äijä ei kyllä koollaan voi pullistella, kun on tuommoinen laiha sintti, varmaan lauman pienimpiä. Mies puolinen se kuitenkin vissiin on, kun eikös ne ole juuri pienempiä ja virtaviivaisempia kuin naaraat? Hormoonit sit vissiin vaan hyrrää vähän liikaa, mut eikös se ole ihan normaalia mies puolisille...
Olisiko herra sittenkin nti.? Meillä kardinaalitetra naaras on nimetty Justiinaksi saman ominaispiirteensä takia, On vallannut reviirikseen tiikerilumpeen lehdenpäälisen ja ajaa lähettyviltä kaikki pois. Koetin eristää sen kutuakvaarioon viikoksi ja lisäsin koiraita seuraksi, mutta sama jahtaaminen jatkui sielläkinJennika kirjoitti:Täällä sama juttu. Meidän Herra ajaa kaikkia kaloja takaa ketkä vaan tielle sattuvatKaipa se luulee olevansa akvaarion kunkku kun on niin iso ja läski
Tiedä sitten? Muka parvikaloja
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Mulla näyttäisi olevan vastaava ongelma inkkareilla, eli yksi heppu (tai keskenkasvuinen naaras) aja varsinkin yhtä tiettyä naarasta niin innolla että täti parka kohta läkähtyy. Tänä aamuna huomasin sitten tuon naaraan rintaevän hieman verestävän, olisiko puremajälki tai sitten on riuhtonut itsensä jonnekin jumiin tuota heppusta pakoillessa. Joka tapauksessa näyttää saaneen hieman siipeensä.
Voiko tuollaiselle tehdä mitään? Jätkä eristyksiin? Vai nouseeko sieltä seuraava kiusaaja esiin kun estradi on vapaa? Vai pitäisikö tätsy saada rauhassa parantelemaan eväänsä? Se ei onneksi ui mitenkään oudosti.
Inkkareita on 9, ja akvaarion koko on 140 l. (Ja jos tiedosta jotain hyötyä on, niin muita kaloja on: 3 hunajarihmaa ja 2 kirsikkabarbia, ja lisäksi on 3 leväkatkaa.)
Nyt kiusaaminen on rajoittunut kahden koiraan väliseksi (tai ainakin se yksi kiusanhenki jahtaa toista koirasta), ja yllämainitun naaraan evä näyttää parantuneen ihan jees.
Nyt kiusaaminen on rajoittunut kahden koiraan väliseksi (tai ainakin se yksi kiusanhenki jahtaa toista koirasta), ja yllämainitun naaraan evä näyttää parantuneen ihan jees.
Silläpä vain että aiheesta on ollut ennenkin ja muillakin palstoilla juttua, ja pahimmat kiusanhenget on lähes poikkeuksetta olleet alle tusinan kalan parvessa. Kaikki jotka ovat (tietojeni mukaan) lisänneet huomattavasti parvansa kokoa, ovat huomanneet tilanteen rauhoittuneen. Minä mukaan lukien - kuparitetroja.