Kyseisen tuhon on aiheuttanut L 25 ja samaiselta harrastajalta on kultapleko(L14) popsinut jo kaksi patruunaa.Itselläni olevat puuplekot syövät kaikkea muuta paitsi kiviä!
Valvoja: Moderaattorit

No minulla ei nyt ensimmäisenä tulisi mieleen syödä suodatinta, jos nälänhätä yllättäisi. Itse söisin ehkä mielumin vaikka pettuleipääTiitu kirjoitti: Ongelma saattaa syntyä myös liian vähäisen ruokinnan seurauksena. Niin tekisin itsekin, ellei muuta syötävää olisi.

Makunsa kullakin ... mutta eipä taida akvaariosta noin vain löytyä pettuleipää.Ville V kirjoitti:
No minulla ei nyt ensimmäisenä tulisi mieleen syödä suodatinta, jos nälänhätä yllättäisi. Itse söisin ehkä mielumin vaikka pettuleipää![]()
T:Ville

Kun on täällä toitotettu, niin laittakaas nyt uteliaille ja rakentelunhaluisille se tuotos esiin... muuten en saa unta, vaan mietin miten se on mahdettu toteuttaaJani kirjoitti:Mailasin sulle niitä kuvia jarzu65
Laita matto nurkaan, maton eteen esim. Leppävaariosta reiällistä pvc-levyä. Ei popsi mattoa sen jälkeen - ellei ensin popsi sen pvc levynMika kirjoitti:Löysin hyvän kuvan joka selittää miksi mattosuodatin ei sovi kaikille eikä minulle.
Pistä vielä toisellekin puolelle, niin kas, olet keksinyt sisäsuodattimenaqua2002 kirjoitti:Laita matto nurkaan, maton eteen esim. Leppävaariosta reiällistä pvc-levyä. Ei popsi mattoa sen jälkeen - ellei ensin popsi sen pvc levyn(Levy on siis sitä, joita monet on tavannut lemmikkiliikkeiden altaissa suodattimen yhteydessä)
Mites jos laittaa sen pvc-levyn myös toiselle puolelle ja sijoittaa koko härvelin akvaarion ulkopuolelle johonkin "lootaan" niin mitäs siitä tulee?Pehis kirjoitti:Pistä vielä toisellekin puolelle, niin kas, olet keksinyt sisäsuodattimenaqua2002 kirjoitti:Laita matto nurkaan, maton eteen esim. Leppävaariosta reiällistä pvc-levyä. Ei popsi mattoa sen jälkeen - ellei ensin popsi sen pvc levyn(Levy on siis sitä, joita monet on tavannut lemmikkiliikkeiden altaissa suodattimen yhteydessä)
Hmmm....Itse en kyllä näe liikaa eroa esim. oman proffa kakkosenaqua2002 kirjoitti:Enkä yhtäkään ulkosuodatin, jossa olisi selvä kirkasvesitila ilman hullua virtausta tai päälleikkäin tiivisti kasattuja massoja.
Kuinkas monen kuukauden välein putsaat ulkosuodattimesi? Omani putsasin viimeksi tänään, edellisestä kerrasta taitaa olla jo yli puoli vuotta ja sen oli näköistäkin...skoude kirjoitti:Hmmm....Itse en kyllä näe liikaa eroa esim. oman proffa kakkosen (2028) tai mattosuodattimen toiminnassa. Oman ulkosuotimen
alimmaisen massakorin päällä on suodatinmatto, jonka alapuolelle jää kirkasvesitila. Erona mattosuodattimeen vain että proffa kakkonen vie asian pidemmälle käyttämällä mukana suodatinmassoja. (?)
Heh. Sen näkee kun sen aika tulee. Vasta pari viikkoa sitten tuon hommasin, ja ihan toimintaperiaatteesta puhuin.aqua2002 kirjoitti: Kuinkas monen kuukauden välein putsaat ulkosuodattimesi? Omani putsasin viimeksi tänään, edellisestä kerrasta taitaa olla jo yli puoli vuotta ja sen oli näköistäkin...

Tuo mattosuodatin on sen näköinen jatkuvasti kuin ulkosuodatin pesun yhteydessä sisäpuoleltaaqua2002 kirjoitti:Kuinkas monen kuukauden välein putsaat ulkosuodattimesi? Omani putsasin viimeksi tänään, edellisestä kerrasta taitaa olla jo yli puoli vuotta ja sen oli näköistäkin...

Vanha juttu, mutta kaipa tähän voi vielä palata...JJVi kirjoitti:Yksi vaihtoehto voisi olla esimerkiksi muovisen ötökkäverkon pingottaminen maton päälle. Jos pleko menee siitäkin läpi niin sitten voi vaihtaa esimerkiksi rosteriin