Väristely

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jakke
Starting Member
Starting Member

Väristely

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Palettikalani "väristelevät" itseään joskus, mitä se tarkoittaa?
Jonkinlainen parittelutapa vai jotain vialla?
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kutuun liittyvää tuo väristely voi ollakin.
Huomasin aikoinaan itse että se on myös jonkunlaista uhittelua, ainakin naaraiden kesken.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
cyanique
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cyanique »

Kun minun palettitytöt oli kutuhalukkaita, he menivät C:n malliseksi ja väristelivät.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

juuri tuollaiseen C-asentoon naaraat minullakin menivät kun kohtasivat toisensa. Ikään kuin jonkinlainen voimain mittelö. Hauskan näköistä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

"vibrailu" kuuluu käytökseen. Monet muutkin kirjoahvenet käyttävät sitä, ja se liittyy juuri kutemiseen ja parin hankkimiseen. :roll:
Fishy fella.
arr
Member
Member

Viesti Kirjoittaja arr »

"vibrailu" kuuluu käytökseen. Monet muutkin kirjoahvenet käyttävät sitä, ja se liittyy juuri kutemiseen ja parin hankkimiseen.
Näin se menee, minun kaikki ahveneni tekevät tuota säännöllisesti. Erityisesti koiraat väristelevät naarailleen kutuhalun iskiessä, mutta myös arvojärjestystä selvitettäessä tuota näkee niin parien, kumppaneista kilpailevien saman lajin yksilöiden kuin ihan erilajistenkin uhittelujen ja kammppalujen yhteydessä. Minun helmiäistonkijakoiraani väristelee naaraalleen ollessaan kutuvireessä, kututapahtuman yhteydessä, altaan muille ahvenille puolustaessaan aluettaan kutuaikana ja sen ulkopuolellakin, sekä muuten vaan osoittaessaan mahtiasemaansa muille akvaarion asukkaille, kuten usein suurelle mutta kovin kiltille tummaleväplekolleni.. :mrgreen:
"It's an addiction and it can't be fixed"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”