Palettikalani "väristelevät" itseään joskus, mitä se tarkoittaa?
Jonkinlainen parittelutapa vai jotain vialla?
Väristely
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Kutuun liittyvää tuo väristely voi ollakin.
Huomasin aikoinaan itse että se on myös jonkunlaista uhittelua, ainakin naaraiden kesken.
Huomasin aikoinaan itse että se on myös jonkunlaista uhittelua, ainakin naaraiden kesken.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
- Advanced Member
- Viesti:
juuri tuollaiseen C-asentoon naaraat minullakin menivät kun kohtasivat toisensa. Ikään kuin jonkinlainen voimain mittelö. Hauskan näköistä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Näin se menee, minun kaikki ahveneni tekevät tuota säännöllisesti. Erityisesti koiraat väristelevät naarailleen kutuhalun iskiessä, mutta myös arvojärjestystä selvitettäessä tuota näkee niin parien, kumppaneista kilpailevien saman lajin yksilöiden kuin ihan erilajistenkin uhittelujen ja kammppalujen yhteydessä. Minun helmiäistonkijakoiraani väristelee naaraalleen ollessaan kutuvireessä, kututapahtuman yhteydessä, altaan muille ahvenille puolustaessaan aluettaan kutuaikana ja sen ulkopuolellakin, sekä muuten vaan osoittaessaan mahtiasemaansa muille akvaarion asukkaille, kuten usein suurelle mutta kovin kiltille tummaleväplekolleni.."vibrailu" kuuluu käytökseen. Monet muutkin kirjoahvenet käyttävät sitä, ja se liittyy juuri kutemiseen ja parin hankkimiseen.

"It's an addiction and it can't be fixed"