Bristle Worms ja möröt

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lusse
Junior Member
Junior Member
Viestit: 181
Liittynyt: 23:56, 06.08.2003
Paikkakunta: Vantaa

Bristle Worms ja möröt

Viesti Kirjoittaja Lusse »

Tossa kattelin männä iltana akvaariota ja huomasin elävissä stemuissa jonkin sortin bristle wormeja (sellasii vaaleita melkein beech värisiä).

Ajattelin vain että kuuluko ne jonkin sortin tappaja kastiin vai hyviin matoihin.

Sitten toinen juttu, sain hankituksi wurdermanneja (tosi pieniä vielä) ja laitoin muutaman ruoka pelletin akvaan niin yksi wurdermanni syöksy paikalle ja nappasi pelletin ja meni mutustelemaan sitä elävän kiven katveeseen, melkein heti yhdestä kiven onkalosta tuli joku iso musta ötökkä (en nähnyt kunnolla mikä se oli) mutta pelletti meni onkaloon ja wurdermanni äkkiä pois.

Tarkkailin vielä sitä onkaloa niin se selvästi saalisti sitä wurdermannia kun se tuli onkalon lähelle, nyt en ole enään huomannut wurdermannia missään. :cry:

Mantista en epäile kun ei mitään naksutuksia ole kuulunut.

Ehdotuksia ja tietoa mitä mörköjä mun akvassa vois olla ?

Lusse.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Mulla ainakin on musta mantissa akvaariossa (en sitä ole nähnyt vuoteen, mutta kotikolo on nykyään takalasia kohti). Pistooliravut minulla pääasiassa vain naksutellut. Mantissat vaan kytännyt reijistään.

Voihan sitä kivien mukana tulla vaikka mitä elukoita. Minulla esimerkiksi mureena.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bristle Worms ja möröt

Viesti Kirjoittaja ealex »

Lusse kirjoitti:Tossa kattelin männä iltana akvaariota ja huomasin elävissä stemuissa jonkin sortin bristle wormeja (sellasii vaaleita melkein beech värisiä).

Ajattelin vain että kuuluko ne jonkin sortin tappaja kastiin vai hyviin matoihin.
Hyviä ne on.

Wurdemannit osaavat hävitä (piiloutua) aika tehokkaasti, kokeile etsiä niitä yön aikana taskulampun kanssa, voit laittaa johonkin näkyvään paikkaan vaikka katkaravun palasen, pääset seuramaan "mörköjä" paremmin, harvemmin elävän kiven mukana tulee Lysmatoja syöviä elukoita, mureena tietenkin olisi sellainen tai mustekala. :roll:
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

Kimmo S kirjoitti:

Voihan sitä kivien mukana tulla vaikka mitä elukoita. Minulla esimerkiksi mureena.
Eikös Mureena ole kala ?
Miten se selvisi hengissä kivien mukana ?
Silakka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 611
Liittynyt: 15:54, 23.01.2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Silakka »

homer kirjoitti: Eikös Mureena ole kala ?
juu, on :)
homer kirjoitti: Miten se selvisi hengissä kivien mukana ?
Kyllähän se on mahdollista, samoinkuin just mustekalat selviävät... kunhan pysyvät kosteana jossain kivien sisällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”