Altaan teettäminen (hinta)

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marppa
Member
Member

Altaan teettäminen (hinta)

Viesti Kirjoittaja marppa »

Olen suunnitellut että jos ensivuoden puolella hankkisi suuren altaan. Olin ajatellut allasta mitoiltaan 200*55*70 (p*k*s). Tarkoitus olisi laittaa monneja ja ahvenia. Nyt siis kysynkin että onko kellään käsitystä mitä tuonkokoisen teettäminen maksaa Tampereella? Tietenkin voivat muutkin vastata niin saa hieman osviittaa. :)
Toki jos löytyy jostain käytetty hyväkuntoinen ostan sellaisen, mutta uusi on aina uusi. [;)]

Ensin ajattelin että olisin laittanut lehtikaloja, mutta tajusin monien monnien/plekojen pitävän virtauksesta josta lehtarit eivät taasen piittaa.
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

200x60x50 (pit/kork/lev) akvaarioni maksoi n. 450€ tilattuna Vantaalaiselta Akvaariopaja Oy:ltä. 12 kk takuu, n. 5 värisävyä kehyksissä (ainakin alumiini, kulta, musta, ruskea). 12 millistä lasia, peitinlaseilla ja kahdella poikittaistuella.
azzazello
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Re: Altaan teettäminen (hinta)

Viesti Kirjoittaja azzazello »

marppa kirjoitti:onko kellään käsitystä mitä tuonkokoisen teettäminen maksaa Tampereella?
Ritalasista olen kysellyt hintoja:

- 8 mm lasi, 60 € m²
- 10 mm lasi, 80 € m²
- 12 mm lasi, 100 € m²

työstä 40 € / tunti. Arvioitu työn kesto n. 2-3 tuntia.

Itse suhtaudun hieman skeptisesti tuohon työmäärä arvioon mutta ajattelin itse pyytää ihan kirjallisen tarjouksen niin tulee hinta varmasti oikein.
Resistance is futile !
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Kysyppä Aki-lasi oy,stä, ainakin viime talvena sellainen lasiliike Nääsvillessä vielä oli, ja mielestäni edulliset hinnat
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Selvä. Kiitoksia kovasti teille!
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Re: Altaan teettäminen (hinta)

Viesti Kirjoittaja mjalava »

azzazello kirjoitti: Ritalasista olen kysellyt hintoja:

- 8 mm lasi, 60 € m²
- 10 mm lasi, 80 € m²
- 12 mm lasi, 100 € m²

työstä 40 € / tunti. Arvioitu työn kesto n. 2-3 tuntia.
Kalliilta nuo kuulostavat. Miltei kaksi neliötä 8 mm lasia altaassa (matala, kyllä ko. paksuus riittää) ja hinta kaksi kymppiä päälle mainittujen materiaalikustannusten. Kannattaa varmaan kysellä lasiliikkeiden lisäksi akvaarioliikkeistä. Itse ostin pelkkää ikkunalasia askarteluprojektia varten lasiliikkeestä ja pyysivät sen verran rahaa että olisi varmaan melkein voinut käydä ostamassa rautakaupasta kokonaisen ikkunan.

Mika
Ana_H
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ana_H »

Itselläni on juuri Ritalasissa tehty purkki. Maksoi 650 euroa kansilaseineen ja kuljetuksineen. Lasi on 12mm ja kansilasit 6mm. Niin ja mitat ovat 200x50x60 (pituus x leveys x korkeus), josta tulee se 600 litraa. Ihan asiallinen vekotin, tosin taitaa olla hieman kiireellä kasattu koska olin malttamaton ja ko. puljulla on taipumusta hiukan venyä aikatauluista. :)
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Ana_H: Kalliilta kuulostaa... vrt. vaikka noi Akvaariopajan hinnat. Vastaava siellä olisi ollut tuon 459 €, tosin kansilasit ovat 3 millistä tavaraa (kevyemmät nostella :roll: ). Ainakin kaverilleni tulleessa 700 litran akvassa työnjälki oli moitteetonta... omaani vielä odottelen :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”