Pystyttänen "synnyttävien" hammaskarppien akvaario

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jerryliini
Starting Member
Starting Member

Pystyttänen "synnyttävien" hammaskarppien akvaario

Viesti Kirjoittaja Jerryliini »

Ajattelin tehdä tuosta 73-litrasesta akvaariostani synnyttäville hammaskarpeille akvaarion. Mitä kaloja sinne ottaisin? Miljoonakaloja ajattelin ottaa vain uroksia, sillä ne ovat nätimmän näköisiä kuin naaraat ja sitten kun ottaa vain yhtä sukupuolta poikasia ei pääse syntymään!
Minkä kalan otan pohjalle? Mitä muita kaloja otan sinne, kun miljoonakaloja? Paljon voisin kaloja ottaa sinne?
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

sentti per litra on hyvä ohjesääntö :D

Pohjalle voisit ottaa jonkin pienen monnin, kuten esim. nuoli(-imu)monnin, joka ei kasva isoksi.

Tosin sinulla voi pian käydä niin, että jos hommaat tuon kokoiseen altaaseen synnyttäviä hammaskarppeja, niin tuo allas voi jäädä äkkiä pieneksi :roll:
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Fiu kirjoitti:
Pohjalle voisit ottaa jonkin pienen monnin, kuten esim. nuoli(-imu)monnin, joka ei kasva isoksi.
Ensinnäkin nuolimonni tarvitsee aivan erilaista vettä kuin synnyttävät hammaskarpit joten niitä ei voi samaan akvaarioon laittaa. Ja lisäksi se on parvikala, joka tarvitsee kavereita.
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Itse olen kanssa laittamassa pystyyn kovan ja emäksisen veden kalojen pyttyä. Kokoa on tuo 86l tosin vielä en ole tehnyt mitään koska altaassa uiskentelee viisi pandamonnisen alkua. Itse ajattelin platyjä ja levää sekä ylimäärä ruokia syömään omenakotiloita muutaman.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”