onni kirjoitti:ONko tämä välttämätöntä?
(Kirjoitin kommenttiisi vastauksen hetimiten kysymyksen nähtyäsi. Päätin kuitenkin viivyttää vastaustani, sillä halusin varmistaa, etten lähetä provosoituna mahdollisesti liian kärkevää vastausta. Lopulta päädyin lähettämään vastaukseni alkuperäisessä muodossaan. Lisäsin loppuun kuitenkin muutamia lisäkommentteja. Koen tärkeäksi sen, että vastaan sinulle edes jotenkin, vaikkakin viestiketjun yleinen mielenkiinto onkin jo nähtävästi lopuillaan.)
<Alkuperäinen vastaus alkaa>
Hienoa, että jaksoit kaivaa asiallesi esimerkin. Koska olet tämän viestiketjun aloittaja, oletan sinun tarkoittavan minua kertoessasi, että "joidenkin jäsenten tyyli sylkee silmille" ja että minä harrastaisin "avointa keljuilua". En suostu näkemään omassa tyylissäni esittämiäsi vivahteita. Tälläiset syytökset osoittavat ainoastaan lopulta sen, että tyylejä on monenlaisia. Minua itseäni tympäisee sellainen tyyli, että aloitetaan marmatus jostakin satunnaisesta asiasta, muttei tarjota esimerkkejä märinän tueksi - onneksi sinä teit siis tässä tapauksessa miehekkään? poikkeuksen. Monta muutakin ärsyttävää asiaa mielessäni on, mutta jätän ne nyt omaan arvoonsa.
Esittämäsi notaation välttämättömyyttä sinun täytyy kysyä alkuperäiseltä kirjoittajalta. En voi tietää, mitä hän on tuolla merkintätavalla tavoitellut. Mielestäni se oli kuitenkin siinä määrin banaali kirjoitustapa, että päätin osaltani korostaa sitä matkimalla. Keljuilinko minä tuossa avoimesti? Nähtävästi.
Mitä tulee varsinaiseen vastaukseeni tuossa keskustelussa, niin myönnän, että vastaukseni tuossa tapauksessa oli harmillisen puutteellinen. Tuossa tapauksessa kelvotonta vastaustani edelsi väärinkäsitykseen johtanut kysymyksen muotoilu. Ymmärsin näet kysymyksen niin, että kysyjä halusi asentaa laitteensa altaan pohjamateriaalin alle, kuten tavanomaisesti kaapelilämmitin asennetaan. "Pohjan alle" ja "pohjan alle"... Kysymys oli myöskin varsin yleismaailmallinen ja jotenkin sain kuvan että asiaa ei ollut sen tarkemmin pohdittu eikä taustatutkimuksia tehty. Siksi päädyin vastaamaan lyhyesti viittamalla googlaukseen ja esittämällä toteamuksen olemassaolevista ratkaisumalleista toivoen, että kysyjä löytäisi kenties googlen avulla lisämateriaalia.
Harmikseni en nähnyt viestiketjun jatkoa, kuin vasta sunnuntai-iltana 3.8, palatessani viikonloppumatkalta. Koska viestiketju ei ollut elänyt enää viikonlopun aikana, en minäkään nähnyt aiheelliseksi sitä jatkaa.
<Alkuperäinen vastaus loppuu>
<Lisäykset alkavat>
Ennen päätöstäni lähettää ylläolevaa vastausta, luin viimeiset 125 esittämääni kommenttiani/kysymystäni/viestiäni AW:in viestiketjuihin ja vertailin vastaustyyliäni tiettyihin muihin kirjoittajiin. Pyrin pohtimaan "ulkopuolisen silmin", josko tyylissäni olisi jotakin
kitkerää. Päädyin siihen, että en koe tarvetta muuttaa tyyliäni sanottavammin. Jatkossa lupaan kuitenkin pelkän google-viittauksen asemesta laittaa linkin valmiiseen hakutulokseen, jolla lisätietoja löytyy. Tämä siksi, että kysyjän hakumetodeissa voi olla puutteita.
En lopulta voi tietää tarkalleen, mikä minun tyylissäni sinua ei miellytä. Tiedostan sen, että minä vastaan yleensä lyhyesti parilla virkkellä, käytän murteetonta yleiskieltä, en käytä hymiöitä käytännössä koskaan (en siis vitsaile) ja kehotan etsimään lisätietoja sieltä sun täältä. Ymmärrän, että edellä mainituista attribuuteista voi saada käsityksen, että olisin hiljaiseti murahteleva virkamiesmäinen vakavikko. Tämä käsitys ei välttämättä ole virheellinen - silmille sylkeväksi keljuilijaksi en tunnustaudu. Lopulta voin vain valitellen pahoitella aiheuttamaani mielipahaa. Jatkoa ajatellen haluan kuitenkin todeta, että voit ottaa minuun henkilökohtaisesti yhteyttä yksityisviestillä ja esittää mahdollisen kritiikkisi minulle suoraan.
<Lisäykset loppuvat>