Sopiva valo?
Valvoja: Moderaattorit
-
Sargijeevits
- Starting Member

Sopiva valo?
Heippa!
Osaisikohan joku auttaa? Mulla tuli ton käytetyn akvaarion mukana loisteputket joissa lukee:Philips TLD 30w/33, oisikohan moiset sopivat?
Edellinen omistaja puhui jotain että altaassa on ollut joskus kilpikonniakin ja on käyttänyt lämpölamppuja jne.
Siis, saako tosta kirjain-/numeroyhdistelmästä jotain selkoa ettei kait noi vaan ole jotain lämpölamppuja?
Kyselee Sargijeevits
Osaisikohan joku auttaa? Mulla tuli ton käytetyn akvaarion mukana loisteputket joissa lukee:Philips TLD 30w/33, oisikohan moiset sopivat?
Edellinen omistaja puhui jotain että altaassa on ollut joskus kilpikonniakin ja on käyttänyt lämpölamppuja jne.
Siis, saako tosta kirjain-/numeroyhdistelmästä jotain selkoa ettei kait noi vaan ole jotain lämpölamppuja?
Kyselee Sargijeevits
Jos kysyy kirjailijalta mitä mieltä hän on kriitikoista, on kuin kysyisi katulampulta mitä mieltä se on koirista.
-
Sargijeevits
- Starting Member

Jepulis, putket vaihdettu. Ostin Sylvania aquastar ja gro-lux pötkylät.(ei ollu paikallisessa muita tarjolla).
Aika vinkeen värinen allas nyt! No, ainakin näköjään oranssit värit korostuu, mut muuten aikas punakka yleisilme.
Aika vinkeen värinen allas nyt! No, ainakin näköjään oranssit värit korostuu, mut muuten aikas punakka yleisilme.
Jos kysyy kirjailijalta mitä mieltä hän on kriitikoista, on kuin kysyisi katulampulta mitä mieltä se on koirista.
Akvaariokaupat tietysti myyvät pääasiassa "oikeita akvaarioputkia". Osa harrastajista on sitä mieltä, että ne ovat oikeasti hyviä tai jopa parempia kuin tavalliset päivänvaloputket. Osa taas on sitä mieltä, että mahdollisimman luonnollinen valo olisi kasveillekin paras mahdollinen apu hyvään kasvuun. Joka tapauksessa luonnollinen valo näyttää luonnolliselta ja erikoisputket yleensä erikoisilta.
-
Sargijeevits
- Starting Member

Jaa että grolux saa levät kukoistamaan, onhan se sit aikamoinen kasvilamppu tosiaan=O) Hyvä tietää josko levää alkaa ilmaantumaan, että se voipi johtua "vääränlaisesta" loisteputkesta.
Oikeestaan mä tykkään katsella tollasta keinotekoisen väristä allasta, tossa mun ekassa kipossa oli vaan "tavallinen" kirkas valaistus.
Soon tietty makuasia mitä kukakin tykkää katsella, kiva kun lamppuja on niin moneksi
Oikeestaan mä tykkään katsella tollasta keinotekoisen väristä allasta, tossa mun ekassa kipossa oli vaan "tavallinen" kirkas valaistus.
Soon tietty makuasia mitä kukakin tykkää katsella, kiva kun lamppuja on niin moneksi
-
Tapio Martimo
- Advanced Member

-
Sargijeevits
- Starting Member

Ei siellä kasveja oo, pölykoiria - pitäähän niille yöllä valoa tarjota, jotteivat pelkää pimiääTapio Martimo kirjoitti:Mitäs kasveja kasvatat siellä?aqua2002 kirjoitti:Mulla on Groluxit sängynalla