Niin mulla on yksi keltarihmakalanaaras tossa 312 litran altaassa, ja iso kuulema onkin (kaverit ihastelleet kokoa). Aluksi olin ostanut 2 akkaa ja ukkon, mutta ahdistivat toisen naaraan hengiltä, altaan vaihto ei enää pelastanut, ja ukko kerran löytyi lattialta kuivuneena. Silloin tosin olivat pienemmässä altaassa.
Ystäväni sai joltain työkaveriltaan tai joltain vastaavalta pienen akvaarion kun kyllästyi sitä hoitamaan. Kaverilla itsellään on reilu 100 litrainen allas. Pikkualtaassa tuli täplämonninen, haimonni ja sinirihmakala.
Sinirihma on vielä suht pieni, ja kaverini veikkaa sitä naaraaksi. Meinasi vaan, että kun hänen altaansa on sinirihmalle vähän pieni kun se kasvaa, niin josko mä ottaisin sen ja hän ottaisi sitten mun albinomonniset, jotka ovat uutta kotia tässä hissukseen etsiskelleet.
Mietinkin tässä, onko tuon sinirihman ottamisessa mitään järkeä? Juuri se altaaseen mahtuisi ja vesiarvotkin ovat kohdallaan, mutta onko järkeä ottaa yksi sinirihma keltarihman kaveriksi? No onhan ne nyt samaa lajia, eri väriä vain, mutta...?
Keltarihmakala ja sinirihmakala samaan purkkiin?
Valvoja: Moderaattorit
Tiedetään, hän niin haluaisi pitää haimonnin, mutta luultavasti jossain vaiheessa lopettaa sen, kuten neuvoin. Hänellä on lähes 400 litrainen tyhjillään, mutta sekään ei haimonnille riitä. Haimonni on tällä hetkellä alle 10 cm pitkä joten ei se kauaa ole omistajallaan ollut. Missäköhän niitä edelleen myydään... 
Ja tässähän ei kysytty neuvoa haimonnin suhteen, sen tuleva koko ja ikävät ominaisuudet ovat kyllä tiedossa. Kysyttiin vain, onko mun järkevää ottaa sitä sinirihmaa.

Ja tässähän ei kysytty neuvoa haimonnin suhteen, sen tuleva koko ja ikävät ominaisuudet ovat kyllä tiedossa. Kysyttiin vain, onko mun järkevää ottaa sitä sinirihmaa.
-Chyental-
-
- Starting Member
Kun ei kukaan tietäväisempi kommentoi niin kommentoinpa minä tuohon alkuperäiseen 
En näe syytä miksei nuo viihtyisi yhdessä viihtyisi, tilaakin kun on riittävästi. Ilmeisesti epäilet tuon kokoeron saattavan muodostua ongelmaksi? Jos kasveja on paljon niin uskoisin että ongelmia ei tule...
Ei voi varmaksi vannoa ennen kuin kokeilee, mutta luulenpa että paremmin se sininen sinun altaassasi viihtyisi kuin satalitraisessa.

En näe syytä miksei nuo viihtyisi yhdessä viihtyisi, tilaakin kun on riittävästi. Ilmeisesti epäilet tuon kokoeron saattavan muodostua ongelmaksi? Jos kasveja on paljon niin uskoisin että ongelmia ei tule...
Ei voi varmaksi vannoa ennen kuin kokeilee, mutta luulenpa että paremmin se sininen sinun altaassasi viihtyisi kuin satalitraisessa.
Kokoeron en usko muodostuvan ongelmaksi, vaan mietin vain sitä, että miten kaksi naarasta reagoivat toisiinsa (kun yleensähän suositellaan koiras ja kaks naarasta)? Tai mitä jos tuo sinirihma osoittautuukin urokseksi (on tosiaan yli puolet Jaffaa eli keltarihmanaarastani pienempi nyt) niin saako Jaffa sitten kyytiä?
No jos mä otan sinirihman, niin onhan tossa tietysti vielä pelivaraa, että jos näyttää siltä ettei homma toimi, niin kaveri ottaa sen varmasti takaisin, jos ei löydy kotia jossa se pääsisi lauman jatkoksi.
No jos mä otan sinirihman, niin onhan tossa tietysti vielä pelivaraa, että jos näyttää siltä ettei homma toimi, niin kaveri ottaa sen varmasti takaisin, jos ei löydy kotia jossa se pääsisi lauman jatkoksi.
-Chyental-