Ulko- vai sisäsuodatin lisäksi (300l)?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tessu-
Member
Member

Ulko- vai sisäsuodatin lisäksi (300l)?

Viesti Kirjoittaja Tessu- »

Asiahan on niinkun näin: Alusta asti ollut tiedossa että tuon Eheim 2015:n suodatusteho ei (ainakaan minun mielestäni) riitä altaaseeni. Olen metsästänyt itselleni toista suodatinta, mutta huonoin tuloksin. Kysymys kuuluu, että hommaanko tuon 2015:n tilalle toisen ulkosuodattimen vai olisiko sisäsuodatin poikaa tuohon rinnalle (esim. tuo isoin Aquaball)? 8O Laittakaahan myös malleja, faktaa, linkkejä, ja muuta hyödyllistä. kiitoos.

Tällä hetkellä varat eivät riitä mihinkään proffaII:een, joten niitä ei kannata ehdotella. Samoin mattosuodatinfriikit älkööt vaivautuko. :) Periaate on se, että pidän tuon 2015:n jokatapauksessa.
----
><////o>
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Minä laittaisin tehokkaimman aquaballin lisäksi. Miksi, no sitä en osaa kummemmin perustella [;)]
Tessu-
Member
Member

Blue kirjoitti:Minä laittaisin tehokkaimman aquaballin lisäksi. Miksi, no sitä en osaa kummemmin perustella

Joo sama tuli itsellekkin mieleen. Hyvä että tukijoita löytyy 8)
----
><////o>
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Mitään kummempaa pahaa sanottavaa tuosta vesipallosta ei ole nyt reilun puolen vuoden käyttökokemuksella. Tosin saattaa tulla lähitulevaisuudessa - huomasin nimittäin viime viikolla lähes tukkeutunutta suodatinta puhdistaessani että ne vihreät muoviset "korit" tai runkomodulit joissa vaahtomuovitötteröt ovat, eivät enää pysy kovin lujasti kiinni toisissaan. Mitenkään erityisen usein sitä suodatinta ei ole putsailtu tai muutenkaan koreja irroteltu.

Suodattimena toimii erinomaisesti, on järjellisen hintainen ja ihan näppärä ulostulon suuntauksen suhteen. Lisäksi ulostulon pyöreä putki mahdollistaa kaiken maailman lisäviritysten liittämisen siihen.

Mika
Aix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aix »

Minkakokoinen akvaariosi on? Olen kai sokea, mutta en nähnyt tilavuutta.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Aix kirjoitti:Minkakokoinen akvaariosi on? Olen kai sokea, mutta en nähnyt tilavuutta.
Koko mainitaan otsikossa (300 litraa).
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

300 litraiseen laittaisin sisäsuodattimeksi 2048:n tai 2252:n, suihkuputki nokkaan ja se on siinä. 2252:n on ainakin sen verran tehokas, että kerää ihan kivasti pikkuhitusta vedestä ja vesi pysyy siistinä.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Blue kirjoitti:Minä laittaisin tehokkaimman aquaballin lisäksi. Miksi, no sitä en osaa kummemmin perustella [;)]
Mä en laittaisi tehokkainta vesipalleroa mihinkään, vaan käyttäisin 2048 mallia.

Tai tässä tapauksessa harkitsisin varmaankin 2052:n laittamista.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Tessu-
Member
Member

Hmm.. ota tuosta nyt sit selvää. joka toinen on (viittauksesta huolimatta) mattosuodatinfriikki :P Noh.. aquaballissa on ainaki 3vuoden takuu, että voisi ehkä olla suht toimiva ratkaisu.
----
><////o>
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Ois vaan pieni kysymys ylläpidolle.Eikö mitenkään ole mahdollista saada omaa mattosuodatin aihetta ja osiota asiasta kiinnostuneille?

Aiheen alottajan pyynnöstä huolimatta tämäkin sarja menee taas mattomeuhkaamiseen.

Edit: Ylimääräiset häröilyt jaettu tuonne:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=12706
Pehis
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ei mulla tuosta aquaballista ole kokemusta, mutta sen edeltäjä 2012 on ainakin oikein hyvä. Se on mulla 220-litraisessa akvaariossa ulkosuodattimen (1000 litraa/h) lisänä. Ulkosuodatin on mennyt tukkoon mutta sisäsuodatin ei kertaakaan tässä 3 kuukauden käytön aikana. Sitä ennen oli 100-litraisessa puoli vuotta, ilman pesua koko ajan. Eli tehoa siitä löytyy. Kunhan tuo saksan tilaus nyt saapuu, niin saan testattua myös aquaballin :)
Tessu-
Member
Member

jotenkin tuo isoin aquaball houkuttelee. Saksassa näyttäis olevan ~43euroo, mut mitähän se suomessa maksais? 58euroo tiedän yhdessä paikassa olevan. 8)
----
><////o>
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tessu- kirjoitti:jotenkin tuo isoin aquaball houkuttelee. Saksassa näyttäis olevan ~43euroo, mut mitähän se suomessa maksais? 58euroo tiedän yhdessä paikassa olevan. 8)
Paljon kalliimpiakin olen nähnyt, kuin tuo 58e, eli ei paha hinta. Jos halvemmalla haluat, niin siitä vaan tekemään kimppatilausta saksaan [;)]
Tessu-
Member
Member

Kipaisin tuossa kaupassa vähän nuuhkimassa. Minulle sanottiin että tuo isoin Aquaball ei ole paras vaihtoehto ulkosuodattimen rinnalle ennenkaikkea hienosuodatukseen, pikkuroskan keräämiseen ja veden tehokkaampaan kierrättämiseen.
Sen sijaan sain muita vaihtoehtoja juuri tuohon tarkoitukseen paremmin sopivan ratkaisun..tai siis useamman:

1) Project (joku) 800l/h, kuulemma joskus temppuilee. Halpa hinta 34e
2) Fluval (4?), muistaakseni 800l/h, säädettävä. 48e, portaaton säätö
3)Crystal (isoin?) 800l/h, menee siististi kulmaan. 48e, 2-as. sääto

Minulle suositeltiin chrystalia, ja itsekin olisin melkein sen kannalla mikäli ei kellään ole pahaa sanottavaa tuosta. Hintakin on suht kohdallaan ja ainakin näytti todella tehokkaalta vehkeeltä. Ainoa miinus myyjän mielestä on se, että imu on ylhäällä ja pintakasvit joskus tukkivat tuota hieman.

Kertokaahan noista kokemuksia.. tilipäivä on huomenna. :mrgreen:
----
><////o>
Lahna
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lahna »

Tessu- kirjoitti:Kipaisin tuossa kaupassa vähän nuuhkimassa. Minulle sanottiin että tuo isoin Aquaball ei ole paras vaihtoehto ulkosuodattimen rinnalle ennenkaikkea hienosuodatukseen, pikkuroskan keräämiseen ja veden tehokkaampaan kierrättämiseen.
Sen sijaan sain muita vaihtoehtoja juuri tuohon tarkoitukseen paremmin sopivan ratkaisun..tai siis useamman:

1) Project (joku) 800l/h, kuulemma joskus temppuilee. Halpa hinta 34e
2) Fluval (4?), muistaakseni 800l/h, säädettävä. 48e, portaaton säätö
3)Crystal (isoin?) 800l/h, menee siististi kulmaan. 48e, 2-as. sääto

Minulle suositeltiin chrystalia, ja itsekin olisin melkein sen kannalla mikäli ei kellään ole pahaa sanottavaa tuosta. Hintakin on suht kohdallaan ja ainakin näytti todella tehokkaalta vehkeeltä. Ainoa miinus myyjän mielestä on se, että imu on ylhäällä ja pintakasvit joskus tukkivat tuota hieman.

Samaa pähkin minäkin. Olin jo kaupassa hakemassa aquaballia mutta pähkimisen jälkeen en ostanutkaan. Tuo Fluvan kolmonen alkoi kovasti kiinnostamaan nimenomaan kakkossuodattimena. Vetäysyin kotiin tuumaustauolle ja heitinkin siitä vielä tänne kyssärin mutta kukaan ei ole ehtinyt siihen vielä kommentoida. PAha juttu vannoutuneelle Ehem-fanaatikolle...

Kovin oli edullinen tuo Fluval nelonen, jos se siis oli Fluval PLUS nelonen! Nuo aikaisemmathan eivät järin suurta luottamusta ole herättäneet - näin ainakin olen ymmärtänyt. Tampereella tuo Plussa kolmonen maksoi 59 € ja nelonen oli 79 €.

Edit: Yhdistetty kaksi viestiä. Se muokkaa-nappula löytyy viestiruudun oikeasta yläreunasta. -Skroik-
Archie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Archie »

Tessu- kirjoitti:Minulle suositeltiin chrystalia, ja itsekin olisin melkein sen kannalla mikäli ei kellään ole pahaa sanottavaa tuosta. Hintakin on suht kohdallaan ja ainakin näytti todella tehokkaalta vehkeeltä. Ainoa miinus myyjän mielestä on se, että imu on ylhäällä ja pintakasvit joskus tukkivat tuota hieman.

Minusta on suuri miinus jos imu on vain ylhäällä. Jos tosiaankin on näin niin ei hyvä. Käytän sisäsuotimia pohjalla makoilevien p***akikkareiden keruuseen ja imu on kyllä oltava silloin alhaalta. Suosittelen Fluvalia.

Aarni
Tessu-
Member
Member

Rahat oli, rahat meni. Ostin (kaikista suositteluista huolimatta, jotka tulivat myöhään) tuon Crystalin isoimman (en muista mallia). Hyvin tuo pelaa, vaikka imu onkin ylhäällä. Vehkeessä on nimittäin tehoa tuo 800l/h, ja todella pelittää. Vesi putsaantui pikkuroskista heti ensimmäisen vuorokauden aikana. Olen ollut vähintäänkin tyytyväinen. 8)

(niin ja tuol Fluval 4 plus maksaa kyllä 50e coralissa.)
----
><////o>
Lahna
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Tessu- kirjoitti:
(niin ja tuol Fluval 4 plus maksaa kyllä 50e coralissa.)
Herra siunaa ja varjele. 8O Kylläpä akvaariotarvikkeitteni hovihankkija rahastaa [}:)]

Edit: Huuto muutettu normaalitekstiksi.
Lahna
Starting Member
Starting Member
Viesti:

No niin. Nyt pänikässä pötpöttää Fluval Plus kolmonen. Huikua näyttää riittävän. Ans kattoo mitä tapahtuu...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”