Miljoonakalojen luovutusikä

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KirsiR
Starting Member
Starting Member

Miljoonakalojen luovutusikä

Viesti Kirjoittaja KirsiR »

Minkä ikäisinä/kokoisina miljoonakalat ovat "luovutusikäisiä"?
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ei se ihan samoin mene kuin esim. koirilla tai kissoilla. Millistä kasvaa ihan yhtä henkisesti terve (tai sairas...ihan miten vaan) vaikka sen luovuttaisi suoraan synnytyksen jälkeen kuin mamman kainalossa ikänsä eläneestä. Kovin pieniä poikasia ei kuitenkaan suositella yleisesti ottaen siirreltävän eli olisko se tässä sitten milleilläkin vähän suuntaa antava. Minusta ns. luovutusikä voisi olla vaikkapa siinä vaiheessa, kun pystyy erottamaan selvästi sukupuolet.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Holzig kirjoitti:Ei se ihan samoin mene kuin esim. koirilla tai kissoilla. Millistä kasvaa ihan yhtä henkisesti terve (tai sairas...ihan miten vaan) vaikka sen luovuttaisi suoraan synnytyksen jälkeen kuin mamman kainalossa ikänsä eläneestä. Kovin pieniä poikasia ei kuitenkaan suositella yleisesti ottaen siirreltävän eli olisko se tässä sitten milleilläkin vähän suuntaa antava. Minusta ns. luovutusikä voisi olla vaikkapa siinä vaiheessa, kun pystyy erottamaan selvästi sukupuolet.
Tai kuten Akvaariokeskuksen Petri on minulle vastannut: "sen kokoisena, kun itse olisit valmis ostamaan". Eli mitä todennäköisimmin itse haluaisin tietää mitä sukupuolta kalat ovat ja ovatko ne varmasti sitä lajia, jona ne on myyty.
-Sami-
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Mun mielestä luovutusikä vois olla parhaimmillaan jotain 6kk tai vähemmän; mä luovuttaisin millikset silloin, kun tunnistaa, mitä sukupuolta ne ovat. Luovutuspituus vois olla sitä 3-4 cm luokkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”