Annanko omenakotiloiden kuoriutua?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aves
Junior Member
Junior Member

Annanko omenakotiloiden kuoriutua?

Viesti Kirjoittaja Aves »

Happamasta ja pehmeästä vedestä huolimatta omenakotiloni ovat intoutuneet munimaan jo kahdesti lyhyen ajan sisällä. Toisesta munaklöntistä poikaset ovat jo kuoriutuneet, toinen on vielä suht uusi. Saa nähdä kasvavatko poikaset isoiksi tuollaisissa vesioloissa - osan olen kyllä siirtänyt parempaan (?) veteen.

Ongelmani: keksinkö käyttöä kaikille sadoille pikkuisille omenakotiloille? Ottavatko akvaarioliikkeet tai toiset akvaristit niitä? Saako niistä rahaa tai tavaraa maksuksi vai joudunko itse maksamaan, että joku ottaisi ne? Saanko niitä menemään edes pallokalailijoille?
ninnikissa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ninnikissa »

Jos ovat keltaisia omppuja, niin meitin vanhuksen kaveriksi mahtuisi.. [;)]
Pääkaupunkiseutu on sijaintina sellain että jos niitä nyt on tullakseen niin yhden poikueen kyllä saat menemään, monesta en lupaa..
spakarin
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spakarin »

Minulla on tuolla lahjoitetaan-palstalla ollut jo jonkin aikaa ruskeita omppukotiloita tarjolla, mutta kukaan ei ole kysellyt niiden perään. Pahoin pelkään, että joudun hävittämään suurimman osan niistä. Kauppaan saan vietyä vain muutaman. En tosin kauhean aktiivinen ole ollutkaan kyselemään kauppiailta, kun altaat näyttävät ennestäänkin olevan täynnä omppuja.
Satu
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Minä voisin olla kiinnostunut ruskeista ompuista. Jos Hesasta päin löytyy :)
"I'll rise but I refuse to shine"
ninnikissa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ninnikissa »

Tuntuu että ruskeita omppuja on kaupatkin pullollaan, keltaisia harvemmin näkee. Mutta ainakin Ison Omenan (Fanassa?) liikkeessä näkyvät ottavan vastaan..
Aves
Junior Member
Junior Member

Auts... :( Taidanpa sitten terminoida tuon toisen munakasan.
Aves
Junior Member
Junior Member

Kotiloni taitavat olla noita ruskeita
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kukas näistä nyt söikään kasveja ja kuka ei? Ennestään on pari keltaista, voisin ottaa johonkin toiseen akvaariooni toista sävyä kunhan ovat hyvätapaista lajia.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minulle paljon omenakotiloita!!! En ole vielä saanut omiani lisääntymään, ei taida olla molempia sukupuolia. Erityisesti ne pienet kiinnostaa, kokeilen miten maistuu pallokaloille. Voin hakea jos sovitaan tapaaminen esim. Helsingin keskustassa joku päivä.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Aves
Junior Member
Junior Member

Kotilot eivät taida niin hirveästi näistä sukupuoliasioista välittää [;)]

Minkä kokoisina pallokalailijat haluavat kotilonsa? Nyt ne ovat vasta millin tai pari läpimitaltaan.

Kotiloni ovat jättäneet kasveista rauhaan kaikki muut paitsi vesisaniaisen.
Kun taivaasta sataa ruplia, ei ole säkkiä; kun on säkki, ei sada ruplia.
-Venäläinen sananlasku-
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Kääk, Pallokala ehti ensin, meinasin just että... :twisted:

Joo, mun kalat taitaisivat mielellään myös raksutella noitakin kotiloita. Eikä värillä väliä, kasipallot ainakin syövät vaikka läpinäkyvän injektioruiskun jos niille sellaista tarjoaa.

Hmm, pitäisköhän tässä tarjota diiliä ja vetää välistä. Jos annat kotiloita minulle niin voin antaa ne (ehem, siis, pääosan niistä) Pallokalalle kun pian kumminkin tavataan...

Mika
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Kumpi ehtii ensin? Olen maanantaina iltapäivällä helsingissä.

Noi pallokotilot tarvii sen toisen sukupuolen edustajan lisääntymiseen, jos tarkkaan osaa katsoa niin ne voi erottaa.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Hei, tulehan sitten vaikka ma-iltana meille käymään, saadaan ne muut asiat järjestykseen. Pallokotiloista voidaan neuvotella... Mutta Aves:lle siis vinkiksi, kyllä näille ottajia löytyy!

Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”