Kun vaadottajan muu putkitus taitaa kuitenkin olla PVC:tä, niin millä liimalla ne on liitetty toisiinsa?
T: DIY fresh water skimmeriä suunnitteleva
Valvoja: Moderaattorit
Vastailen tässä nyt omiin kysymyksiiniVille V kirjoitti:Onko PVC:n käytölle mitään estettä vaahdottajan reaktioputkena?
Yllättäen Saksasta saa PVC:täkin halvemmalla. Esim. 160mm kirkas PVC maksaa saman verran kuin 150mm akryyli SuomessaVille V kirjoitti:Yksi syy miksi nyt meinaan käyttää akryyliä, on sen hyomattavasti halvempi hinta (tein soittokierroksen muoviliikeisiin).
Paljonko on tuo "halpa" euroina? Minulle tarjottiin akryyliputkea hinnoilla: 110mm 25e/m ja 200mm 45e/m.Jukka kirjoitti:Yllättäen Saksasta saa PVC:täkin halvemmalla. .
Juuri edellä mainitsemastasi syystä kyselinkin akryyli-PVC liitosmahdollisuuksia. On nimittäin tarvittavat laipat jo sorvattu valmiiksi PVC:stäJukka kirjoitti:Itse päädyin tilaamaan 160mm PVC:tä Saksasta, koska omien kokemusten mukaan PVC-PVC -liitos on varsin luja ja laippoja en halua tehdä akryylistä sen haurauden vuoksi.
Noin halpa se ei ole, vaan 55,98€/m (160mm). Vertasin tätä Etolan hintaan, mikä oli 55€/m (150mm). Itse en saanut mistään parempaa tarjousta, joten mainitsemasi hinnat tuntuvat aika halvoilta.Ville V kirjoitti: Paljonko on tuo "halpa" euroina? Minulle tarjottiin akryyliputkea hinnoilla: 110mm 25e/m ja 200mm 45e/m.
Kuullostaa niin halvoilta että vaikka nyt jyväskylässä en asustelekaan niin kiinnostaisi tietää mikä firma tuohon hintaan myy ulos ja onko hinnassa jotain firmanalennuksia tai 0% alv?Jukka kirjoitti:Noin halpa se ei ole, vaan 55,98€/m (160mm). Vertasin tätä Etolan hintaan, mikä oli 55€/m (150mm). Itse en saanut mistään parempaa tarjousta, joten mainitsemasi hinnat tuntuvat aika halvoilta.Ville V kirjoitti: Paljonko on tuo "halpa" euroina? Minulle tarjottiin akryyliputkea hinnoilla: 110mm 25e/m ja 200mm 45e/m.
Etolalla ja (olikohan se) JKL:n KumiCenterillä oli suurinpiirtein samat hinnat. Hinta oli se minkä puhelimessa sai tuotteista tingittyäjusa kirjoitti: Kuullostaa niin halvoilta että vaikka nyt jyväskylässä en asustelekaan niin kiinnostaisi tietää mikä firma tuohon hintaan myy ulos ja onko hinnassa jotain firmanalennuksia tai 0% alv?
Jyväskyläläisten meri & makeanveden vaahdottajakokeilut etenevät.Ville V kirjoitti: Akryylin ja PVC- yhdistämiseen en kuitenkaan löytänyt oikeaa "virallista" liimaa joten kiinnitystekniika jäi hieman epäselväksi. JoHY:n mainitsema tangit oli kauppiaiden "saattaa onnistua" listalla.
T:Ville