Kivituhka akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
Kivituhka akvaarioon?
Olen etsiskellyt tummaa hiekkaa akvaarioihin, ja tuossa sattui silmiini otsikossa mainittu aines. Olisiko kellään kokemuksia / mielipiteitä tuosta aineksesta akvaariokäytössä? En itse ole kyseistä kivimössöä missään nähnyt, enkä tiedä millaista se on, muuta kuin että tummaa.
Mulla on tuosta kivituhkasta kokemusta muuta kautta. Pihani hiekka-alueet on kyseistä tavaraa, ja olen siihen ihan tyytyväinen, sadevesi kun ei tee uria, alueet on helppo pitää puhtaana, jne. Oiva aine pihaan siis.
MUTTA; koiran omistajana mulla on menny hermo jo monta kertaa. Hienoin aines tarttuu,varsinkin kosteana, koiran tassuihin ja turkiin (ei muuten lähe kunnolla ees pesemällä) ja kun sitten tallustellaan ja otetaan torkut lattialla, on siihä harmaita läiskiä, jotka ei meinaa irrota mitenkään.
Koira toimii siis elävänä hiekkapaperina.
Aine on muuten tosi tiivistä, kun siinä on tuo hieno aine mukana.
Voi olla aikas vaikee pestä pölyttömäksi, kun märkänä pakkaantuu kuin betoni.
MUTTA; koiran omistajana mulla on menny hermo jo monta kertaa. Hienoin aines tarttuu,varsinkin kosteana, koiran tassuihin ja turkiin (ei muuten lähe kunnolla ees pesemällä) ja kun sitten tallustellaan ja otetaan torkut lattialla, on siihä harmaita läiskiä, jotka ei meinaa irrota mitenkään.
Koira toimii siis elävänä hiekkapaperina.
Aine on muuten tosi tiivistä, kun siinä on tuo hieno aine mukana.
Voi olla aikas vaikee pestä pölyttömäksi, kun märkänä pakkaantuu kuin betoni.
Heippa Paula.
Löytyisiköhän tuolta tummaa hiekka, ainakin mainostavat: http://www.iiseutu.fi/Asiakas/Pyynpesa/ ... ikkeet.pdf
Itsellänikin on uuden akvaarion sisustus mietinnässä ja tuo tumma hiekka olisi kyllä hyvä juttu. Mietin, että pitäisikö ehdottaa käyntiä tuolla liikkeessä porukalla, bensakulut saisi näin jaettua ja tiedä mitä sieltä löytyisi...Kalojahan tuolla ei taida olla, mutta tarvikkeita ja koristeita ym mainostavat.
Löytyisiköhän tuolta tummaa hiekka, ainakin mainostavat: http://www.iiseutu.fi/Asiakas/Pyynpesa/ ... ikkeet.pdf
Itsellänikin on uuden akvaarion sisustus mietinnässä ja tuo tumma hiekka olisi kyllä hyvä juttu. Mietin, että pitäisikö ehdottaa käyntiä tuolla liikkeessä porukalla, bensakulut saisi näin jaettua ja tiedä mitä sieltä löytyisi...Kalojahan tuolla ei taida olla, mutta tarvikkeita ja koristeita ym mainostavat.
-
- Member
Tuota vaan mietin, että kun ei heillä näytä olevan soraa ollenkaan myynnissä niin liekkö heillä hiekka=sora? Raekokoa ei ole sanottu näköjään missään. Surkea ajaa Iihin asti ja huomata, että uppista keikkaa, väärä tuote...
Kun tuota kivituhkaa saisi tuosta 2 km:n etäisyydeltä, harmi vaan, ettei kukaan ole kokeillut. Hienoimman aineksenhan saa itse asiassa aika helposti pois ihan vaan imuroimalla korkeanmallisella lapolla, mutta vaikutukset vesiarvoihin ja teräväsärmäisyys...?