Mitä ostit huutokaupasta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

FishIt
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 10:56, 01.01.2003

Viesti Kirjoittaja FishIt »

Kiitokset hienosti hoidetusta huutokaupasta, varsinkin leidi, joka hoiteli kasvit ansaitsi kaikki pisteet. Faktaa tuntui löytyvän ja vähän sitä "pelisilmää", jota huutajille tarvitaan. Ostin hienoja anubiota, miekkoja ja riittävän suuria vallisnerijoita, mittasin 140cm.
Hinnoista:
En ymmärrä miksi joku kritisoi hintoja?
kasvit ovat suuria, niitä on useita ja varmasti kasvavat "normaalissa" vedessä. Kasvattelet vuosia, lannoitat ja kaasutat, maksat 70cm miekkakasvsta 20 ekee, tosi paljo vai? Hieno tilaisuus kaiken kaikkiaan, osui omaan 720l täydentämiseen kuin nenä päähän, jäin kaipaamaan pinnalla kasvavaa komistusta, pistiaa...
Onko kellään?
arr
Member
Member
Viestit: 489
Liittynyt: 14:33, 19.01.2002
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere - TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Itse en ostanut huutokaupasta mitään, itse toin myyntiin leväbarbikolmikon ja tulievän. Paljon näytti olevan väkeä paikalla, samoin kuten myytävääkin. Joidenkin tavaroiden hintoja kuitenkin ihmettelin kovasti. Kalliita tuntuivat olevan juuri nuo mainitut: muutamat kasvit, kierteissarvikotilot ja punasavi.

Sensijaan kaloissa oli todella hapaan hintaan upeita otuksia. Plekot olivat komeita ja ne "Guyanan vanteet" jäivät oikein harmittamaan, kun ei allastilaa vaan ole.. Olivat tosi hieno hankinta niille, jotka vanteenpoikasia saivat altaisiinsa. Onnittelut!

Jäi kuitenkin sieltä Helsinginreissulta minullekin jotain mukaan. Akvaariokeskuksesta ostin todella kauniin siimaripsimonnin, Synodontis alberti. Nyt lähinnä mietityttää, se, miksei tullut ostettua toistakin upeaa hopeanhohtoista, täplikästä siimaviiksistä.. :mrgreen:

-Kiittää vielä TAS:laisia hyvästä seurasta, minulla oli tosi hauskaa-
"It's an addiction and it can't be fixed"
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

jraussi kirjoitti:En ymmärrä miksi joku kritisoi hintoja?
kasvit ovat suuria, niitä on useita ja varmasti kasvavat "normaalissa" vedessä. Kasvattelet vuosia, lannoitat ja kaasutat, maksat 70cm miekkakasvsta 20 ekee, tosi paljo vai?
Jos verrataan kasvien huutokauppahintoja kaupan hintoihin, huomataan että päästiin aika lähelle. Sama taasen ei pätenyt kaloihin eikä moniin tavaroihinkaan. Kasvit olivat siis kalliita, jos verrataan noihin muihin artikkeleihin, jotka olivat hyvässä alessa.


Kati
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Mukaan tarttui pieni herttamiekkakasvin näköinen rehu, jotain verkkolehteä, muutamia muita kasveja ja banjomonni.

Myyntiin vein purjesampparit, kardinaalitetroja, lasimonneja, pari partisukkelia sekä joitain rehuja. Kaikki meni ja vähemmän tuhlasin kuin sain, eli ihan jees huutokauppa [;)]

Safiiriplekolle en saanut lajikumppaneita, kun olin päättänyt etten niistä kovin paljoa huuda :|
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5666
Liittynyt: 16:10, 10.11.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Huusin muutaman sellaisen kasvin, mitä täältä Hämppälinnasta ei kaupoista saa, vaikka kuinka ruinaisi. Ja sitten Holzigin crystal suodattimen, äänestä päätellen toimii tehokkaasti...

Vitamelalehteä lähti (pussin kyljessä luki Pertti Rassi, ei sitä lappua välttämättä olisi tarvinnut...olivat niin monninsyömiä...ei se mitään, melalehtiähän ei sellainen ole pahemmin haitannut)
Ricciaakin sain huudettua, vaikka se oli vissiin 10. pussi jonka raaskin ostaa...ei luonto oikein kestä yli vitosen hintaa
Sitten tuli vesisaniaista ja nauhavesihyasinttia
yms. yms.

Harmittaa vähän, kun ruostekirjoahven ei mennyt kaupaksi...turhaan matkusti kalaparka Hesaan, mutta selvisi matkasta täysin kunnossa. Söikin jo iloisesti heti seuraavana aamuna.

Skarelta ostin menomatkalla 4 tähtipartista. Nekin voivat oikein hyvin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

TiHe kirjoitti:Huutokaupoissa os niinsanottuja "kilpahuudattajia" = nostavat tuotteiden hintaa kukas HAS:silaisista tunnustaa että hoiti huutokaupassa tätä virkaa... [;)]
Ei kun, jotta oma pesä ei likaantuisi niin tuo on perinteisesti jätetty ns. kuopiolaismafian harteille.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Valmont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 873
Liittynyt: 08:31, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

On se sääli kun en päässyt..kun tuo poekaystävä oli töissä aamun ja sitten olikin hänen syntymäpäevätkin..noh, olisin varmaan ostanut hänelle jonkun fisun ja siitäkös se olisi riemu syntynyt tyyliin: Ettet vaan omaa napaas ajatellut, kun kalan meinasit ostaa..?!
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Pallokala kirjoitti:Ihmeteltiin mjalavan kanssa myös niitä kasvien hintoja, nehän oli paljon enemmän kun liikkeissä, vaikka osassa pusseista varmaan olikin aika paljon kasveja. Harrastajien kanssa vaihtaminen kun on ilmaista....
Totta juu, siinä portailla istuksittiin ihmettelemässä ja kivastihan siellä huutokaupassa viihtyi... Ja se savihomma oli aika saavutus. Samoin kuin alunan myynti, itse ostin sitä apteekista puoli kiloa hintaan 6,98?. Ihan vaan siksi että en muuten kehtaa antaa kasveja tutuille joilla ei ole kotiloita, kun itse suorastaan viljelen niitä :mrgreen:

Toisaalta kyllähän tuon ymmärtääkin. Jos tietää jotakin tarvitsevansa ja on paikalla huutokaupassa josta sitä saa, voi olla hyvinkin järkevää huutaa reilustikin yli kaupan hinnan - jos vaihtoehtona on lähteä erikseen ajamaan johonkin ostoksille, helpostihan sitä hintaa kertyy enemmän. Kierteissarvikotiloiden hinta hämmästytti myös todella, mutta ei sitä ilmaistenkaan kotiloiden perässä toisaalta pitkää matkaa aja sillä muutamalla eurolla.

Niin se alkuperäinen kysymys, mitä ostit. PMDD-aineksia, Pallokalan kanssa puoliksi se ricciapussi (saita kun olen :roll: ) ja sitten hiilidioksidilevitin joka osoittautuikin hiukka eri härveliksi kuin oletin. Vaan eipä tuo mitään, katsotaan kuinka toimii. Ja ne liput sealifeen, kun meinattiin mennä muutenkin tässä lähipäivinä.

Mika
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Mut tunnisti kaikki... hatsiuh..köh..köh...sniif..sniif :roll:
tuli ostettua akvaariolehtiä(2 erää),omenapuunkanto,soikealagerandra
kurttumelalehti,vasamamonni(olisko parotocinclus sp."recife"-en muista mitä pertti rassi arvioi),katinkultapleco/monni,fundulopanchax gardneri nigerianus "misaje",viivakirjoahven naaras,korukäppänät

Tarttee myöntää että flunssasena ei kantsi lähtee tommosiin tilaisuuksiin...Hyvä kun jaksoin kotiin raahautua ja muutenkaan ei oo paljoo muistikuvaa koko tapahtumasta, paitsi se niiskuttaminen ja pleko että nenäliinat loppuu kesken
Viimeksi muokannut bettaboy85, 15:32, 31.03.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

bettaboy85 kirjoitti:soikealagerandra
Liekö kirj. härö vai, mutta kuitenkin...lagenandra.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viestit: 248
Liittynyt: 10:04, 12.04.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

bettaboy85 kirjoitti:vasamamonni(olisko parotocinclus sp."recife"-en muista mitä pertti rassi arvioi)

Katselin tuota kalaa ja mietin kovasti, kuka on niin hullu että haluaa sen. Minun silmissäni se näytti kovasti siltä otukselta, josta meillä päin käytetään myös nimitystä 'paha kala', kiitos sen mielenkiintoisen kasvituhoamistaipumuksen. Edes keihäslehdet tai jaavansaniainen eivät kestä sen käsittelyssä. Ja nuohan tulevat sekaisin oikeiden katinkultamonnien kanssa tukusta. Pitää olla tosi tarkkana että saa mitä haluaa.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

No mulla on viellä kasveja samassa altaassa mutta oon varautunut tekemään tuosta kasvittoman
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

bettaboy85 kirjoitti:viivakirjoahven naaras
Se siis päätyi sulle. Onhan sulla nyt ainaskin 400 litrainen pytty sille?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

koh-i-nor kirjoitti:Katselin tuota kalaa ja mietin kovasti, kuka on niin hullu että haluaa sen. Minun silmissäni se näytti kovasti siltä otukselta, josta meillä päin käytetään myös nimitystä 'paha kala', kiitos sen mielenkiintoisen kasvituhoamistaipumuksen. Edes keihäslehdet tai jaavansaniainen eivät kestä sen käsittelyssä. Ja nuohan tulevat sekaisin oikeiden katinkultamonnien kanssa tukusta. Pitää olla tosi tarkkana että saa mitä haluaa.
Mulla taitaa olla myös katinkultien joukossa pari tuholaista. Aponogeton ulvaceus -parka on saanut tosiaan kärsiä.

Voisin luopua noista mielihyvin. Kiinnostavatko ketään?


Kati
Tuire
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 11:17, 29.10.2001
Paikkakunta: Helsinki / HAS

Viesti Kirjoittaja Tuire »

maisu kirjoitti:
Tuire, kiinnostaisi kuulla kuinka monta myyjää tänä vuonna oli ja kuinka monta tuotetta?
Juuri laskin, että myytyjä tuotteita oli n. 580 ja myyjiä 51 kpl. Lippuja myytiin tasan 50kpl. Ihan hyvä tulos siis, mutta tosiaan ei mikään rahakaivos. Tilinumeronsa jättäneet saavat vielä hetken odotella rahojaan, kun en ole mahatautini kourissa vielä niitä kyennyt maksamaan... Sorry

Tuire
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Oho, noin monta tavaraa myytiin! Parina viime vuonna on selvitty juuri ja juuri viidestäsadasta, ja ainakin joskus päätettiin, että yli 500 kappaletta ei oteta vastaan kun niitä ei kuitenkaan ehditä myydä. Tavaraa vastaanottaessa sen laskeminen vaan on aika hankalaa, joten mistään kattomäärästä ei oikein pysty pitämään kiinni.

Itse ostin vain Aqualogin labyrinttikirjan (jota olin jo jonkin aikaa himoinnut) ja arr:in tulievän. Jotain parvikalaa olin meinannut ostaa, mutta jäivät saamatta. Neonsattareista olisin ollut eniten kiinnostunut, mutta annoin niiden mennä muualle kun hinta nousi. Ja se tuomani iso rusomiekkakasvi näköjään pääsi hyvään kotiin Tampereelle!

Ja sitten yksi urputus. Kun tuo tavaraa myyntiin ja se ei mene kaupaksi, se siirtyy järjestävälle seuralle eli HASille. Ei iso ongelma kasvien tai kuivatavaran kohdalla (vaikka se kamalin muovikasvi taisikin siirtyä useampien käsien kautta ennen kuin kukaan suostui huolimaan sitä) mutta paikalle jätetyt KALAT ovat ikävämpi asia. Olisi kohteliasta, että myyjä, joka on loppuun asti paikalla ja tietää, että hänen tuomansa kala ei mennyt kaupaksi, kävisi edes tsekkaamassa tilanteen huutokaupan lopuksi ja mikäli ei itse halua viedä kalaa takaisin kotiin, edes yrittäisi varmistaa että joku muu ottaa sen. Minä en ainakaan huomannut, että sen huonovointisen vannekirjoahvenen isäntä olisi vaivautunut katsomaan kalansa tilannetta ennen kuin häipyi. Yksi järjestäjistä onneksi sääli kalaparkaa ja vei sen mukanaan, koska ajatteli sen vielä toipuvan.
Croft
Junior Member
Junior Member
Viestit: 195
Liittynyt: 12:39, 12.02.2002
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Croft »

Mitäs sille myyntiin tuodulle akvaariolle tapahtui, kun eikös sen omistaja ollut jo lähtenyt ja kukaan ei sitä huutanut? 8O
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Liisa S kirjoitti:Kun tuo tavaraa myyntiin ja se ei mene kaupaksi, se siirtyy järjestävälle seuralle eli HASille.

Onko tämä todellakin näin? Olen ymmärtänyt, että myyjät saavat noutaa huutokaupan päätyttyä omat, myymättömät tavaransa. Eli vain ne tavarat joita omistajat eivät nouda siirtyisivät järjestävälle seuralle.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Liisa S kirjoitti:Minä en ainakaan huomannut, että sen huonovointisen vannekirjoahvenen isäntä olisi vaivautunut katsomaan kalansa tilannetta ennen kuin häipyi. Yksi järjestäjistä onneksi sääli kalaparkaa ja vei sen mukanaan, koska ajatteli sen vielä toipuvan.
En tiedä kirjoitteleeko hän täällä, mutta niille joita kiinnostaa voin kertoa, että hän newsseissä ilmoitti kalan tointuneen ja syövän jo!

Mika
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

skare kirjoitti:
Liisa S kirjoitti:Kun tuo tavaraa myyntiin ja se ei mene kaupaksi, se siirtyy järjestävälle seuralle eli HASille.

Onko tämä todellakin näin? Olen ymmärtänyt, että myyjät saavat noutaa huutokaupan päätyttyä omat, myymättömät tavaransa. Eli vain ne tavarat joita omistajat eivät nouda siirtyisivät järjestävälle seuralle.
Ei ole. Eli omat myymättömät tavaransa saa toki viedä mukanaan takaisin kotiin.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Anne*
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 11:14, 17.03.2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Anne* »

Ähh... meinaa kateus iskee kun lukee noita teidän juttuja =) Miksei muuallakin Suomessa järjestetä vastaavia tapahtumia, kai sitä vireää akvaristitoimintaa riittäisi muuallakin kuin etelä-suomessa?
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Ja huutokaupan jälkeen kesti melkein kokonaisen päivän kun huomasi että sitä ja sitä nyt olis voinut huutaa myös kun kumminkin olisi tarvinnut eikä hinta kummoiseksi noussut...

Mika
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Se iso akvaario varusteineen kuulemma myytiin heti huutokaupan loputtua, eli myyjän ei tarvinnut rahdata sitä takaisin kotiinsa.

Ja sori, sanoin huolimattomasti. Tietenkin ensisijaisesti myyjät itse saavat noutaa myymättömät kamat pois. HASin omistukseen siirtyvät vain ne tavarat, joita ei haeta pois siihen mennessä kun loppusiivous alkaa valmistua. Usein osa myyjistä häipyy jo kesken huutokaupan, jolloin tavaroita ei tosiaan lähetellä perään vaan HAS omii ne. Ellei myyjä ole ennalta sopinut jonkun kaverinsa kanssa, että tämä ottaa tavarat ja huolehtii niistä.
Tuire
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 11:17, 29.10.2001
Paikkakunta: Helsinki / HAS

Viesti Kirjoittaja Tuire »

Liisa S kirjoitti:Oho, noin monta tavaraa myytiin! Parina viime vuonna on selvitty juuri ja juuri viidestäsadasta, ja ainakin joskus päätettiin, että yli 500 kappaletta ei oteta vastaan kun niitä ei kuitenkaan ehditä myydä. Tavaraa vastaanottaessa sen laskeminen vaan on aika hankalaa, joten mistään kattomäärästä ei oikein pysty pitämään kiinni.
Jep, ja tämä on tosiaan tarkastauslaskunkin jälkeen myytyjen tuotteiden määrä. Myymättä jääneet ovat laskujen ulkopuolella... Aika hyvin siis, kun ei mennyt yliajallekaan puolta tuntia enempää. Hyvään tahtiin huudettu siis! :D
Mielestäni meklareiden tempo olikin huomattavasti takavuosia nopeampi, loistavaa!

Tuire
bettaboy85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 834
Liittynyt: 20:43, 11.09.2002
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Se siis päätyi sulle. Onhan sulla nyt ainaskin 400 litrainen pytty sille?
Ei mutta ei se mulle tullukkaan. Se meni naapurin 600L altaaseen. Huusin sen koska naapuri on viellä sairaampana kun mä(eli se ei päässy sinne)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”