Olisiko Porilaisilla kiinnostusta tilaamaan Saksasta?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Soni: Oletko se sitten sinä, jonka kanssa juteltiin siellä akvaarioseuran kokouksessa? Hän ainakin sanoi lukevansa tätä palstaa...ja kun halus päästä mun altaita kattomaan, mutta ku ei ehtiny vaihtaa yhteystietoja...:)
-Chyental-
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

soni kirjoitti:Minkä suuruiset postikuluista mahtaa tulla?
Ja hieman asiaankuulumattomasti: olisin tilauksessa mukana mm. Eheim:in 2210 suodattimella. Mitä siinä on suodatinmateriaalina? Vaahtomuovi?
Heippa soni!

Aquaball -suodattimissa taitaa tosiaan olla paketissa mukana vaahtomuovipatruuna. Näin ainakin olettaisin. Kuitenkin kuulemma moni laittaa materiaaliksi Eheim Ehfisubstratia. Käytännön eduista en mene sanomaan mitään. Se on sitten viisaampien kommentoitava. Itse ainakin varmaan pitäisin ensin rauhassa sitä vaahtomuovipatruunaa. Näinhän sisäsuodattimet ovat jo perinteisesti toimineet.

Uskoisin, että postikulut tuolle suodattimelle asettuvat johonkin 4-6 euron välille. Lopullisen hinnan määrää se, kuinka paljon ja minkä painoista tavaraa muut tilaavat. Pääsääntönä (ja kimppatilauksen pointtina) kuitenkin on että Saksasta tilataan, kun sieltä halvemmalla saadaan.

Ja itse tilausta koskeva threadi on siis täällä.
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

tapaaminen

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Juu, kyllä mulle ainakin sopii et tilaillaan tuolta aquaristicshopista. Mulle sopis tuo tapaaminen ehkä su iltana ??(pitää viä varmistaa mieheltä..) Mitä muut on mieltä, sopisko su ilta esim. klo 18? Olisko sitten ideana et ne tilaukset luovutettaisiin sillon vai?

pauge
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Mulle kait käy.
-Chyental-
soni
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 19:09, 05.01.2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja soni »

Chyental: en ole ollut minä.
Kawai: Lähetä tilaukseni sinulle vielä tänään.

Kiitos.
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Kawai »

pauge75 kirjoitti:Juu, kyllä mulle ainakin sopii et tilaillaan tuolta aquaristicshopista. Mulle sopis tuo tapaaminen ehkä su iltana ??(pitää viä varmistaa mieheltä..) Mitä muut on mieltä, sopisko su ilta esim. klo 18? Olisko sitten ideana et ne tilaukset luovutettaisiin sillon vai?
Heips!

Tilausta koskevat ohjeet ovat omasta puolestani täällä (<- klikkaa linkkiä). Mahdollisessa tapaamisessa voidaan sitten elvistellä sillä, mitä tuli tilattua. :mrgreen:

Sunnuntaina itse en taida oluselle viitsiä. Perjantaina menen, jos joku muu tulee mukaan.

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
summersrain
Member
Member
Viestit: 285
Liittynyt: 17:40, 08.10.2002

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Pitänee taas osallistua kimppaan... Tiedoksi, jos joku on lämmitintä tilaamassa. Minulta löytyy kaksi iskemätöntä Jägerin 250 wattista. Olivatkin pidempiä kuin oletin ja pistän uudet ostoon.
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

summersrain kirjoitti:Pitänee taas osallistua kimppaan... Tiedoksi, jos joku on lämmitintä tilaamassa. Minulta löytyy kaksi iskemätöntä Jägerin 250 wattista. Olivatkin pidempiä kuin oletin ja pistän uudet ostoon.
Tervetuloa kimppaan. Paljonko on pyynti lämppärillä, kun maksaa Saksanmaalla 14.27 juroa? Ja kuinka pitkä se oikeastaan sit on?

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
summersrain
Member
Member
Viestit: 285
Liittynyt: 17:40, 08.10.2002

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Jos joku 12 euroa malttaa kappaleelta tarjota niin kiikutan kotiovelle asti. Virallinen pituus 44 cm... Ja jottei moderaattorit hoksaisi siirtää tätä porilaisille suunnattua ilmoitusta myyntiosastolle niin kiinnostuneet voivat kysellä yksityisviestillä.

Edit: Menivät jo kaupaksi...
Viimeksi muokannut summersrain, 13:51, 11.03.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hanes
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 16:06, 20.10.2002
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja hanes »

summersrain kirjoitti:Jos joku 12 euroa malttaa kappaleelta tarjota niin kiikutan kotiovelle asti. Virallinen pituus 44 cm... Ja jottei moderaattorit hoksaisi siirtää tätä porilaisille suunnattua ilmoitusta myyntiosastolle niin kiinnostuneet voivat kysellä yksityisviestillä.
Jos ei muille kelpaa niin mulle kelpaa :)
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

summersrain kirjoitti:Jos joku 12 euroa malttaa kappaleelta tarjota niin kiikutan kotiovelle asti. Virallinen pituus 44 cm... Ja jottei moderaattorit hoksaisi siirtää tätä porilaisille suunnattua ilmoitusta myyntiosastolle niin kiinnostuneet voivat kysellä yksityisviestillä.
Haen tänään yhden. Kiitos! Jos viitsisit, niin mailaile minulle kotiosoitteesi, tulen kuitenkin tänään varmaan sinne päin käymään. Töissä tosin olen klo. 17.00. asti, joten ei kiirettä. Itse asiassa, kun kuitenkin joutuisit jotenkin jossakin vaiheessa sen toisen lämppärin hanekselle toimittamaan, niin maksanpa senkin samantien ja toimitan perille hanekselle. *Taksi mikä taksi* [;)] Jos siis tällainen järjestely sopii?

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

Tapaamisesta

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Mites se tapaaminen? Sopisko immeisille ma iltana? Hyvä sittenkin et on pitkä tilausaika! Olen koko viikon töissä, enkä ehdi ennen viikonloppua laittamaan mun tilausta. Mäkin yllätyin tuosta jägerin koosta, aika iso! Ostin piitulaiselta kans just käytettynä, maksoin 15.50 postikulujen kanssa. Olis kannattanut odottaa Saksan tilausta [;)] Minkä kokoinen lämmitin olis hyvä 100l akvaan ja Saksasta tietty? :) . Onko siitä jotain haittaa, jos ostaa tehokkaamman lämmittimen, mikä akvaan on suositeltu?

pauge
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Heips!

Minulla on maanantaina taas ihan järkyttävä päivä töiden puolesta. :( Tiistainakin pitää olla monessa paikassa monenmoisella asialla, joten sikäli näyttää huonolta.

Tänä perjantaina tuli pikakomennus Tampereelle. Samalla käyn Viherkalassa hakemassa pari töyhtisnaarasta. Saattaa silloinkin olla takki melko lailla tyhjä illalla, joten plääh... Taas näyttää huonolta. *Alkaa kuulostaa paikalleen jumittuneelta levyltä*

Ensi viikon tiistaina ei ole ihan mahdottomuus se, että voitaisiin tavata. Kävisikö silloin? Silloin keskiviikkona minulla nimittäin on aamupäivällä kalenterissa (toistaiseksi) tyhjää, joten voisi rauhassa katsella noita tilaukseen liittyviä hommeleita. Ellei siellä tapaamispaikassa asia selviä, niin uskoisin että vaimokandidaatti ei pahaksensa laittaisi, vaikka tähän meille tultaisiin ja netistä katsottaisiin tuotteet ihan konkreettisesti.

Pauge, odottelen kuitenkin rauhassa mielipiteitäsi/muidenkin mielipiteitä ja laitetaan tilaus vasta sitten menemään, kun kaikkien tavarat on listattuna. Sen puoleen voit olla ihan rauhallisin mielin. :)

Siitä lämmittimestä sitten... Itselläni on sellainen periaate, että hieman lian tehokas ei ole paha asia. Itse nimittäin hankein justiinsa summersrainilta yhden 250-wattisen tuohon 250 -litraiseeni. Hieman se on pitkänhuiskean mallinen, mutta kun laittoi viistoon sitä niin hyvin se on ainakin tähän saakka mennyt. Enkä kyllä näe syytä sille, ettei se tulevaisuudessakin menisi ihan yhtä hyvin. Sinun tapauksessasi laittaisin kenties 100-150 -wattisen, ellei sitten ole suunnitelmissa piankin vaihtaa allasta suurempaan. Tosin... Jos lämmitystarve on pieni, eli altaan huonelämpötila on suhteellisen lähellä veden lämpötilaa, niin silloinhan lämmitystarve on paljon pienempi ja pienitehoinen riittää kivasti. Tämä nyt vain on minun oma mielipide. Kullakin omansa.

Jään odottelemaan tapaamisaikakommentteja ym.

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Re: Tapaamisesta

Viesti Kirjoittaja oppo »

pauge75 kirjoitti:Minkä kokoinen lämmitin olis hyvä 100l akvaan ja Saksasta tietty? :) .
Täältä löytyy suomenkielinen Jäger-lämmittimien taulukko mistä voit tarkistaa, minkä kokoinen sinun altaaseesi on sopiva. Oleppa hyvä.

:|
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

tapaaminen

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Heips!

Mulle sopis ti tapaaminen, mieluiten heti töistä päästyäni 5 jälkeen. Miltä kuulostais 17.30 tai 18? Ei sit tarvis mun edes takas ajella ;). Mä taidan kawai tuoda sulle sit sillon sen tilauksen, ni ei tarvi sählätä noiden postien kanssa [;)] , jos sopii?

pauge
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Tiistai-illastako te nyt sitte puhutta? No mä en sitten tänään raahaudu saatika sunnuntaina mihinkään, ellei mulle vaikka soiteta tai viestitetä, nettiin ku en enää tuu ennen maanantaita..
-Chyental-
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Jep, tiistai oli viiminen mitä kawai ehdotti!
pauge75
Junior Member
Junior Member
Viestit: 140
Liittynyt: 00:46, 06.12.2002
Paikkakunta: Pori, Turku

tiistaista

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

Sorry, mut en taida päästä tiistaina sittenkään... Olisko se paha jos se menis loppuviikkoon? Mitä mieltä kawai on? Taitaa tuo mun tilauslista muutenkin supistua, kun mieleni minun tekevi uutta akvaariota. [;)] Huomasin, ettei tonne mun 540l voi oikeastaan enempää fisuja laittaakaan ja nyt iski kova hinku saada uusi akva. Niinpä se harrastus paisuupi :) T:pauge
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Jaa-a. Kyllä se minulle sopii. Mitä muut ovat mieltä? Onko meillä varaa odottaa kaksi-kolme päivää lisää? Minä yleensäkin ajattelen asioista siten, että mikä kiire tässä valmiissa maailmassa... :)

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
hanes
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 16:06, 20.10.2002
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja hanes »

Eikai se jahkaamisesta nyt ainakaan parane kun tuntuu ettei saada sopimaan mitään aikaa eiköhän lyödä se tiistai lukkoon jos joku ei pääs niin sitten ei pääse.
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Asia vilpitön. Tiistai-iltana (18.3.) tapaaminen Parnell'sissa klo 19.00. Minä ainakin tulen, toivottavasti haneskin pääsee. Tämä olkoon kutsu myös kaikille muille kiinnostuneille.

Pauge: Jos et tuolloin pääse, voit toimittaa minulle tilauslistan vaikka puhelimitse. Numeroni on 045 - 6783 789. Jos haluat tarkemmin jutella tilauksestasi, olen kyllä tässä kotona yleensä iltaisin. Asun ihan Parnell'sin lähellä, joten kauas sinun ei tarvitsisi esim. työpaikaltasi poiketa. Toivottavasti kuitenkin saadaan se tilaus lähtemään ennemmin kuin myöhemmin.

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
KingLittle
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 11:56, 02.09.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Mä voisin ehtiä tuleen, Tuijalla se on siitä kiinni saako se muksut siks aikaa hoitoon.
Chyental
Senior Member
Senior Member
Viestit: 738
Liittynyt: 13:06, 21.01.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Kait mäkin voin sinne perseeni raahata vaikka mulla oliskin sillo treenit. [;)]
-Chyental-
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Tulkaa toki kaikki! On nimittäin tullut esille jotakin mielenkiintoista tilauksemme tiimoilta, josta kannattaa pöydän ääressä keskustella. Laitan teistä kullekin vielä asiasta tänään tietoa siihen sähköpostiosoitteeseen, josta olette minulle tavaralistojanne lähetelleet niin voitte tutustua asiaan ennen huomista tapaamista. :)

Terkuin,
Kaitsu.
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”