Saavatko puolisonne tuta...

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Aniliini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aniliini »

Meillä on kanssa niin että minä häärin ja tuskailen kalojen kanssa ja poikaystävä vaan hymyilee mun hassutuksille. Kun yhteen päätettiin muuttaa niin ehtona oli kahden akvaarion mahduttaminen sisustukseen. Akvojen siirtelyn ja hiekanpesun yms. hässäkän jälkeen (mies sai tietysti oikeuden olla osallisena :mrgreen: ) näytti siltä että jäisin harrastuksen kanssa yksin, mutta mielipide on vähitellen muuttunut kun alun ongelmista oltiin selvitty. Nykyään mies hoitaa kalojen haavimiset (on siinä paljon etevämpi) ja ruokkiminenkin onnistuu, mutta vettä vaihtamaan on turha mennä pyytämään. Edistystä on silti tapahtunut: synttärilahjaksi mies lupasi pykätä mattosuodattimen, ja ihan oma-aloitteisesti! [;)]
Deirdre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Mulle kävi niin, että poikakaverini kotona oli akvaario ja nyt on sitten viimein sellainen mullakin. Nyt olen huomattavasti innostuneempi kuin hän, mutta aian, kun mennään yhdessä akvaariokauppaan, alkaa kuulua kovasti suunnitelmia pojankin suusta [;)]
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
Leena
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Leena »

Meillä taas kävi silleen et miehelläni oli jo pienestä ollut akvaario. Kun tavattiin niin siellä uiskenteli enää yksi sitkeämpääkin sitkeämpi kala parka. Nykyinen anoppini hoiti jo silloin akvaariota ( 6 vuotta sitten). Anoppi alkoi puhua pari vuotta sitten et hän ei enää jaksaisi siivota tuota allasta yhden kalan takia et hän laittaa sen autotalliin. Minä päätin yksinäni et se allashan tulee meille ja niin valjastin appeni kantamaan altaan meidän silloiseen opiskelija- asuntoon. Akvaario on ollut kahdessa muutossa mukana vasta kahden vuoden sisällä. Kolmas muutto tulee elokuussa, kun muutamme ihan omaan asuntoon.

Mies tosin ei pidä akvan siivouksesta, kerran on "joutunut" sen tekemään kun olin sairaalassa. Meillä jako on niin et mä pidän akvan ja mies saa näpeltää tietokonetta ja hifi- laitteita. Kumpikaan ei puutu toisten ostoksiin, kunhan tiedetään suunnilleen toisten seuraavat suuremmat ostokset.
Mutta Ihaa sanoi itsekseen: "Kirjoittaminen - hmmm, hmm.
Kyniä ja mitä kaikkea. Ylimainostettua, jos minulta kysytte.
vicky
Junior Member
Junior Member

jako

Viesti Kirjoittaja vicky »

Meillä ukko valittaa jatkuvasti, että onko niitä altaita pakko olla noin paljon. Ja onko taas pakko vaihtaa vettä (oma porakaivo, vesi vähissä...). Uudet kalat, kasvit, tarvikkeet ja muuta paketit kuljetetaan sisälle pimeän aikaan, ja kalat sujautetaan altaaseen ukon huomaamatta, muuten nousee kauhea meteli (säästä nyt rahaa, vaikka vene-, lentokone-, moottoripyörä- ym. tarvikkeisiin ja vehkesiin...). On tää akvaristin elämä rankkaa (ja Petri perheineen voi paksusti, ja mun lompakko laihasti, terveisiä vaan Suomen parhaille kauppiaille!).
be reasonable, do it my way.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Meillä ei ole ongelmaa siinä kumpi siivoaa akvaarion, kun välillä siitä jopa tulee tinkaa ja muutenkin molemmat on kiinnostuneita. Mutta ongelma tuleekin siinä että minä laittaisin lisää akvaarioita mutta toinen jarruttaa.

Uusi akvaariokin on jo ostettuna mutta vielä tänäänkin varastossa :? Eilen kävi jo käry kun roudasin tuon pöydän "omalle" paikalle ja jo alko kysely että mitä varten se siinä on ja että kohta siinä tietenki on joku pytty päällä :roll:
katsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja katsu »

Kun viime keväänä laitoin uutta akvaariota, jankutti avokki, että se on sitten sinun hoidettava, hän ei osallistu.

Olin hakenut hiekat valmiiksi, mutta en ehtinyt pestä samana iltana. Tulin sitten seuraavana päivänä töistä, niin avokki oli pihalla sihdin kanssa heilumassa. "Hirvee työ tässä hiekan pesussa" :D
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Mulle taas avo sanoi hiekan pesusta, että mä olen tosi pitkäpinnainen, hän ei olisi jaksanut moista (pesin 60 kg). Ja mä olen itseni mielestä lyhytpinnanen...:D
-Chyental-
sera1
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Meillä mies joskus katselee akvaariota ja avustaa vedenkannossa tarvittaessa.

Minä hoidan akvaarion ja mies tienaa. Ukolla kotiteatterit, tietokone ja autot harrastuksenaan.

Sopii hyvin minulle näin.
Joskus mieskin voisi enemmän innostua esim. uusista kaloista.

Ja eihän se viitsi kuunnella mun kalalajeista höpötystä, joten kuuroille korville turisen.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Katsoin tässä parhaimmaksi antaa herran itsensä vastata tähän:

Ainoa asia mitä pitää akvaarioharrastuksen eteen on ne inhottavimmat; imeä letkusta lappo käyntiin joka akvaariolle ja ajella autolla niitä akvaarioita kalustomuutosten tapahtuessa. 10m letkusta ilmakuplien imeminenhän ei voi missään nimessä olla naisten hommaa ;)
Merenneito
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Merenneito »

Meillä ei puoliso ole kiinnostunut akvaarioista eikä tietokoneista, joten nämä ovat sitten ihan ikiomia juttujani. Joskus harrastus (akvaario) käy työstä ja työ (tietokone) harrastuksesta, mutta akvaarionpito vetää ehdottomasti pidemmän korren näistä kahdesta mainitusta. Tosin se on myös uusin juttuni, vasta puolivuotias!

Puoliso tekee erittäin hyvää ruokaa ja juttelee mukavia. Näinhän me sitten täydennämme toisiamme. [;)]

Saapa nähdä jaksaako vielä ymmärtää, kun kotiin tullessansa näkee upouuden akvaarion (180l, järjestysnumero 3), jota en siis vielä ole yksin saanut nostettua auton takapenkiltä sisälle, ja näin ollen sitä on mahdoton edes yrittää salata.
:mrgreen:
~~~~~~~~~~~~~~~
Kauneus on pinnan alla.
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Puolisoni osallistuu kyllä akvaarionhoitoon, ja pienen opastuksen avulla kaikki sujuu hyvin. Ihan yhtä innostunut akvaarioista hän ei ole kuin minä, mutta toisaalta hän hoitaa kania vähän enemmän kuin minä, joten tasapaino on varmaan meidän perheessä saavutettu (varsinkin kun molemmat ovat sitä mieltä, että heti kun tilat sallivat, akvaarioharrastus tulee laajenemaan :mrgreen: )
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Tom80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Kylläpä se toi altaan hoito on minun harteilla. Avokki kattelee mielellään vierestä kun minä vaihdan vettä yms. Kyllä hän ruokkii kaloja ja on niistä kiinnostunut. Kun kerroin avokille että haluan altaan niin eihän siihen sanonut ei, vaikkakin jatkoi että yksi allas riittää ja niin on riittänytkin, mutta sitten kun on isompi asunto niin voin olla varma että homma laajenee.
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Meillä akva on minun juttuni (niinkuin on se tietokonekin...). Vaimo tykkää kyllä katsella ja ruokkiikin, mutta siitä eteenpäin kaikki on minun vastuullani. Lisää altaitakin tulisi, mutta koska itse joudun ne hoitamaan ja töissäkin pitää käydä, ei onnistu.

-Juissi
riikkaaalto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja riikkaaalto »

Meillä myös mies mukana lähinnä silloin kun tarvii rakentaa jotain tai kantaa raskaita ämpäreitä ym. Muuten kiinnostus enemmän omissa jutuissa. Kuuntelee kyllä mun akvaariota koskevat jutut ja osallistuu suunnitteluihin. Tosin yksi asia meillä tuottaa väittelyä ja hampaiden kiristelyä, ja se on juuri se akvaarioiden määrä. :mrgreen:
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

No meillä akvaario on lähinnä mun juttu, mutta kyllä miestäkin on ruvennut kiinnostamaan. Auttaa aina kun pyydän apua, usein kyseleekin että voiko hän auttaa kun siivoilen allasta. Ruokinta on jäänyt usein miehen hommaksi, hänpä sitä yleensä kyseleekin että pitäisikö kaloille antaa ruokaa. On se kyllä puhunut "omasta kalastakin", taisto pitäisi saada :mrgreen:

Kulut menee kaikki mun pussista, ei ole mies tainnut laittaa senttiäkään. En kyllä ole odottanutkaan, ihan ok näinkin.
Reetu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Meillä oli mies kauhuissaan kun olin ostamassa meille akvaariota. Valitteli ja voihki hintaa ja pelkäsi että kyllästyn koko touhuun. Alunperinkin "lupa" heltisi, kun lupasin etten ota toista koiraa, jos saan haluamani akvaarion (pienempi paha luuli hän :twisted: ). Kokokin kauhistutti (530l).
Nyt, vuoden kulutttua, kun mies on huomannut kuinka akvaariotani rakastan, saattaa auttaa jopa vedenvaihdoissa, ruokkii puolestani jos olen poissa (tarkalleen ohjeitten mukaan) ja kertoo jos joku kala on tehnyt jotain jännää kun hän on istuskellut akvaarion vieressä :mrgreen: .
Ja minä muuten katselen taas koirasivuja josko sittenkin tulisi toinen semmoinen :twisted: .
Mimmi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä akvaario on yhteinen juttu, molemmat osallistuvat akvaarion hoitoon niin ajallisesti kuin rahallisestikin. Minä kyllä alunperin halusin kilpikonnan, mutta "kompromissiratkaisuna" meille sitten tulikin akvaario [;)]

Toisen akvaarion hankinnasta on sovittu, kunhan päästään hieman isompaan asuntoon. Nykyiseen ei yksinkertaisesti toista mahdu.
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Meilläkin poikaystävä on tehnyt selväksi, että minun harrastuksestani on kyse. Hän ei ole osallistunut millään tavalla kustannuksiin, mutta se on ymmärrettävää, kun molemmat olemme opiskelijoita eikä rahaa ole hirveästi. Silti välillä juuri se sapettaa [}:)] . Olisi kiva, jos hän olisi kiinnostuneempi, mutta kaikkea ei voi vaatia. Ruokkii kaloja, jos olen poissa ja auttaa isommissa hommissa, kuten ulkosuodattimen pesussa. Pientä napinaa on ollut, kun akvaarioita on vain tullut lisää (toisaalta väliaikaiseen käyttöön). Ei ihan mahdoton tapaus: käärmekalat ovat Mikon lemppareita. Ne vain kokivat jokin aika sitten karmean kohtalon: uimarakontulehdus iski. Mikko kinusi uusia äskettäin ja saakin sitten varmaan maksaa toisen [;)] .
-Satu
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Joo kyllähän meillä nuo omat vanhemmat välillä ovat vähän niin ja näin.
Joskus valittavat vedenvaihdosta. Tulee muka liikaa vaihdettua.

Eivätkä aina meinaa ymmärtää ison akvaarion merkitystä ja kasvien merkitystä.
Jos nimittäin hankkii isoja akvaarioita niin ei olsi aikaa hoitaa niitä kaikkia.
Itse kun olen paremmin isojen altaiden puolella. Pienet kun tulee niin helposti ylikansoitettua ja muutenkin pitä olla tarkempi pienissä.

Ja mitä kasveihin tulee, niin ovat joskus sanoneet etä kannattaako niitä niin paljon ostaa, kun ne tuo leviä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Meidän perheessä keskustelut akvaariota hoitaessa on mielenkiintoisia. Minä räpätän aiheesta ja mies on muka-kuuntelevinaan eli toisinsanoen vastaa "joo" kun pälpätykseni loppuu. Tämä sama tekniikka toimii myös minulla silloin kun hän airsoft-harrastuksestaan höpöttää ja kummatkin olemme tyytyväisiä :mrgreen: Aina sitä kyllä vahingossa huomaa jotain oppineensa vaikkei kunnolla kuunnellutkaan...
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Meillä oli ensin akvaarioita ja koira, sitten tuli mies kuvioihin. Sen jälkeen tuli lisää koiria ja lisää akvaarioita, koiria hän vastustaa mutta akvaarioita ei oikeastaan (niistä lähtee vähemmän karvaa ja meteliä). [;)]

Kaksiossa kun asutaan, niin altaita(5) on jo enemmän kuin huoneita, mutta ihan normaalilta se minusta jo tuntuu, että keittiössäkin on kaksi akvaariota... siinä kai huomaa että on tällainen akvaariohulluus iskenyt. Nyt olen vähän katsellut tuota eteisen käytävää, että siihenhän saisi vielä yhden...? Jos vaikka ottaisi peilin pois seinältä ja laittaisi sen tilalle lipaston päälle akvan?

Mies auttaa ilman suurempia mukinoita vedenvaihdoissa, siis kantaa kakkavedet pois ja uutta tilalle, kunhan saa jokaisen "vapaan" hetken siinä välillä lukea Akkaria vaaka-asennossa sohvalla... :roll:

Ravut on miehen mieleen olleet, jos rapu on ahdistellut jotain kalaa tai jopa tappanut jonkun, niin mies on ollut suorastaan ylpeä [}:)] mutta muista kaloista hän vähät välittää. Joskus vien kädestä altaalta toiselle ja selitän kaikki muutokset ja näytän uudet poikaset. Aina silloin kuitenkin tulee telkkarista just joku hyvä ohjelma, pakko päästä vessaan, kauheen väsynyt tms...
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Meidän perheessä nuo akvaariot on yhteinen harrastus, tai oikeastaan ne meidät yhteenkin saattoi :roll:

On oikeastaan todella mukava puuhastella yhdessä ja tutkailla miten mikäkin kala käyttäytyy ja pohtia mitä seuraavaksi. Veden vaihtokin on mukavampaa kun on enemmän käsiä ja silmiä vahtimassa ettei käy vahinkoja. Onneksi tuolla puolisolla tuntuu tuo suhteellisuudentajukin olevan hieman paremmalla mallilla kuin minulla; onpahan joku toppuuttelemassa ettei ihan kaikkea tule hankittua mikä tuntuu kiinnostavalta.

Ja täälläkin roikumme jatkuvasti häiriköimässä muita käyttäjiä, kuten myös tuolla irkin puolella. :P
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Meillä puuha on yhteistä myös. Tosin minä altaan kämppään raahasin, kun ilmoitin, etten ilman akvaariota voi pitää mitään paikkaa kotina. Puoliso muistaa kalojen ja kasvien nimet, hoitaa aamun ruokinan kun olen töissä, enkä hetkeäkään epäröisi jättää akvaarioita viikoksi hänen vastuulleen. Hieman hämmennystä on aiheuttanut altaiden määrä, kun suunnitellun yhden sijaan niitä onkin kolme, mutta sopimus siitä, että tietokoneiden ja akvaarioiden määrä on sama, toimii hyvin.

Kummallista kyllä, pallokalat ja rapuset jäävät puolison järjestyksessä hännille, hänelle kun tuo pikkuinen partamonni tuntuu olevan se kaikkein jännin kala. :D
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Minä harrastan ja maksan myös. Miehen osalta akvaarioiden ihailu jää tasolle "monniset on söpöjä" ja "ei enää uusia altaita, eihän". Sitä tavallista, siis :).

Kati
riikkaaalto
Junior Member
Junior Member

Ja vielä aiheesta

Viesti Kirjoittaja riikkaaalto »

Meidän perheessä keskustelut akvaariota hoitaessa on mielenkiintoisia. Minä räpätän aiheesta ja mies on muka-kuuntelevinaan eli toisinsanoen vastaa "joo" kun pälpätykseni loppuu. Tämä sama tekniikka toimii myös minulla silloin kun hän airsoft-harrastuksestaan höpöttää ja kummatkin olemme tyytyväisiä.
Kuulostipas muuten harvinaisen tutulta. Meillä tosin miehen kiinnostuksen kohteena ovat kaiken maailman remontoinnit ja nikkaroinnit. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”