Tässä kuva:

Onko tämä kenties Echinodorus osiris vai Echinodorus 'Oriental' vai ei kumpikaan??
Kertokaa ken tietää.
Valvoja: Moderaattorit
Muistelen, että jonkinsortin miekkakasvista puhuttaisiin, mutta en mene vannomaan.Pallokala kirjoitti:Minun mielestä ei ole miekkakasvi koska lehdet ovat sellaiset että ensin on suora "varsi" ja sitten soikea osa. Minulla on samannäkistä mutta siinä on punaisia lehtiä joten ei ole sama. Onko siinä kovat lehdet?
Tämä kasvi ei ole E.bleherin taimi.millia kirjoitti:Minusta näyttää myös E. bleherin taimelta (jättiläismiekkakasvi). Noin puolen vuoden päästä tietää varmemmin, kun se on vähän kasvanut.
Näin minäkin olen asian ymmärtänytaqua2002 kirjoitti:Minusta toi näyttää ruso/ruusumiekkakasvilta, mutta... Missäs on nuorten lehtien punainen sävy? Eli ei ilmeisesti kumpikaan, kuten skarekin totesi. Tai sitten mahdollinen raudan/valon puute? Ovatko nuoret lehdet lainkaan rusehtavan värisiä missään vaiheessa?
Jättäläismiekkaa ei tosta kyllä saa tekemälläkään
Omassa aaltomiekkakasvissa ei oo mitenkään kauheen aaltomaiset lehdet... mustaki ko. rehu näytti aaltomiekkakasviltaaqua2002 kirjoitti:Eipä ainakaan kuvan mukaan lehdet ole "laineilla" tai "aalloilla", kuten nimekin jo kertoo. Kuvan kasvissahan lehdet ovat suorat.Pince kirjoitti:Olisiko aaltomiekkakasvi?!
Tässä mainittu kuva aaltomiekkakasvista.Tinski kirjoitti: Selailtuani erinäisiä kuvia aaltomiekkakasvista, olen tullut siihen tulokseen että kuvassa ei ole aaltomiekkakasvi. Tiinasen sivuilla on kuva aaltomiekkakasvista, joka on erittäin paljon erinäköinen kuin kysymäni kuvassa.
Olen seurannut tätä ketjua ja miettinyt mikä kasvisi voisi olla. Miekkakasvi se on ainakin. Rusomiekkakasvi (E. osiris) siitä tuli ensimmäisenä mieleen enkä muuta ole sen koommin ajatellut. En kuitenkaan vanno, että kasvi olisi se. (Tämä määritelmä kannattaa ottaa vastaan niin, että se on erään harrastajan näkemys. Joku toinen näkee asian toisin.)Tinski kirjoitti:Josko Tiinanen itse voisi kommentoida asiaa?
Minun akvaariossani elävä rusomiekkis näyttää aika lailla erilaiselta... on kovasti paljon punaisempi. Vanhatkin lehdet punertavat mutta uudet ovat lähes viininpunaiset:Tiinanen kirjoitti:Rusomiekkakasvi (E. osiris) siitä tuli ensimmäisenä mieleen enkä muuta ole sen koommin ajatellut. En kuitenkaan vanno, että kasvi olisi se. (Tämä määritelmä kannattaa ottaa vastaan niin, että se on erään harrastajan näkemys. Joku toinen näkee asian toisin.)
Tuo kasvi näyttää taas meidän E. x barthiilta, joka on ostettu Tropican kasvikortilla varustettuna.skare kirjoitti:Minun akvaariossani elävä rusomiekkis näyttää aika lailla erilaiselta... on kovasti paljon punaisempi. Vanhatkin lehdet punertavat mutta uudet ovat lähes viininpunaiset