Sisustuskilpailu on avattu!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

TiHe kirjoitti:Minun mielestäni olisi viisain kerätä kilpailun tuomaristo aivan muualta kuin palstan käyttäjien joukosta. Esimerkiksi etsimällä AW:in kaltainen keskusteluforum jostakin pohjoismaasta ja keskustelemalla heidän kanssaan tuomaroisivatko kuvat siellä pelkkien allaskuvien perusteella, ei siis kenenkään kilpailuun osallistujan nimiä olisi kuvissa esillä. Ylläpito lisää vaivaa kilpailuun mutta tuloksena puolueeton tulos.
Ei mitenkään pöllömpi idea tämäkään. Jos joku viitsii vaivan nähdä, niin kannatan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
cicely
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cicely »

Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin :D

Toisaalta, kisa on loistava tilaisuus junnuharrastajille päästä oppimaan uutta ja saada näkemystä siitä, millainen on tosiharrastajan akvaario ;). Itse en esim. kuulu mihinkään seuraan, enkä ole vieraillut kenenkään gurun kotona akvaarioita ihastelemassa, joten näkemäni satunnaiset "harrastelijaversiot" ovat lähinnä kiintopisteenä sille, miltä muiden akvaariot näyttävät.
Todellinen epäitsekkyys on toisten kiinnostusten jakamista. - George Santayana
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

cicely kirjoitti:Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin :D
Sen verran sekainen olo, että taidanpa minäkin jättää vielä tämän ensimmäisen kierroksen väliin ja jos tästä sitten jossain vaiheessa muodostuu perinne jonka kiemurat selvät niin ehkä sitten. Mielenkiinnolla tosin seuraillaan.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Holzig kirjoitti:Ketäs kaikkia siellä tuomaristossa nyt sitten oikein on?
Minä ja Kati ainakin, muista en tiedä. Kiinnostaa minuakin.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Tiinanen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Tiinanen »

Mari kirjoitti:
Holzig kirjoitti:Ketäs kaikkia siellä tuomaristossa nyt sitten oikein on?
Minä ja Kati ainakin, muista en tiedä. Kiinnostaa minuakin.
Minä olen itseni tuomaristoon tyrkyttänyt (/sam muistaa, eikö?). Osallistunen vain sarjoihin yli 200-litraiset ja biotooppiakvaariot. Näin voisin tuomaroida alle 200-litraisia.
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

TiHe kirjoitti:Kun tässä threadissa on keskusteltu kilpailun säännöistä ja niiden parannusehdotuksista niin työnnämpä minäkin lusikkani soppaan. Soppahan on sakeampaa mitä useampi "kokki" sitä hämmentää.
Olet jo toinen, joka on ensin rutissut siitä, että muut kommentoivat ja tekevät ehdotuksia, mutta herkeää sitten itse tekemään samaa :roll:.
Minun mielestäni olisi viisain kerätä kilpailun tuomaristo aivan muualta kuin palstan käyttäjien joukosta. Esimerkiksi etsimällä AW:in kaltainen keskusteluforum jostakin pohjoismaasta ja keskustelemalla heidän kanssaan tuomaroisivatko kuvat siellä pelkkien allaskuvien perusteella, ei siis kenenkään kilpailuun osallistujan nimiä olisi kuvissa esillä. Ylläpito lisää vaivaa kilpailuun mutta tuloksena puolueeton tulos.
Hyvä idea.

Anyway, jos ja kun tätä ei saada toteutettua tähän kilpailuun...

Jos en muista/ymmärtänyt väärin, kaikkien arvostelujen on tarkoitus olla julkisia. Tämän ensimmäisen kilpailun jälkeen tullaan siis näkemään ihan käytännössä, kuinka hyvin tuomarien integriteetti kestää tarkastelun. Luulisin, että annetuista kommenteista huomaa äkkiä, jos saman tuomarin linja ei pidä kaikkien altaiden kohdalla.

Kati
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Kati kirjoitti: Olet jo toinen, joka on ensin rutissut siitä, että muut kommentoivat ja tekevät ehdotuksia, mutta herkeää sitten itse tekemään samaa :roll:.
Muistaisin kuulleeni tai lukeneeni joskus sananlaskun "seura tekee kaltaisekseen"... [;)]
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
S.M.R
Member
Member

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Holzig kirjoitti:
cicely kirjoitti:Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin :D
Sen verran sekainen olo, että taidanpa minäkin jättää vielä tämän ensimmäisen kierroksen väliin ja jos tästä sitten jossain vaiheessa muodostuu perinne jonka kiemurat selvät niin ehkä sitten. Mielenkiinnolla tosin seuraillaan.
Taidanpa minäkin jättää väliin ainakin tältä kierokselta samoista syistä.
-S.M.R-
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Holzig kirjoitti:taidanpa minäkin jättää vielä tämän ensimmäisen kierroksen väliin
S.M.R kirjoitti:Taidanpa minäkin jättää väliin
Senkin marttyyrit! Rintamakarkurit! Pelkurit! kot-kot-kot!

Kati, joka menee pää edellä sekaan vaan, kävi kuinka kävi 8)
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Kati kirjoitti:Senkin marttyyrit! Rintamakarkurit! Pelkurit! kot-kot-kot!)
Vain koska sana kiersi sinun olevan tuomaristossa... :mrgreen:
S.M.R
Member
Member

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Holzig. :mrgreen:

Kati, minä ku en ole mikään sisustus expertti, johan työ kaikki kuolisitte nauruun nähdessään mun altaat.

Sitten ensi vuonna, tänä vuonna pitää ottaa voittajasta mallia ja ens vuona samanlainen paitsi kaljapullo pohjalle pystyyn. Mieluiten alikosta ojaan kuin ojasta alikkoon.
-S.M.R-
Valmont
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

S.M.R kirjoitti:
Holzig kirjoitti:
Taidanpa minäkin jättää väliin ainakin tältä kierokselta samoista syistä.
Jätämpä minäkin. Tosin vaikuttaapi päätökseen muutkin asiast kuten juuri ilmestynyt paha piileväongelma (tuntuu ettei lopu millään). Kasvit eivät kerkeä millään kasvaa parhaimmilleen, kiitos marmorirapujen. Tosin niille allas on jo valmistumassa.

Mutta kuvia yms. tulen katsomaan hyvinkin tehokkaasti!
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Holzig kirjoitti:
Kati kirjoitti:Senkin marttyyrit! Rintamakarkurit! Pelkurit! kot-kot-kot!)
Vain koska sana kiersi sinun olevan tuomaristossa... :mrgreen:
Tuli siis "sekainen olo", kun kuulit, että olen tuomari..? No se on sitten voivoi [;)]. Ja S.M.R jäi pois "samoista syistä"?

Ei muuten kelpaa syyksi. En tuomaroi kuin biotooppi- ja pikkuallassarjoja.

Kati

tuomari on juomari ja haisee kuin viemäri
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Kati kirjoitti:Tuli siis "sekainen olo", kun kuulit, että olen tuomari..?

Joo, näin ystävien kesken: tuli mieleen, että samantien olisivat voineet hakea jostain sillan alta jonkun puliukon tuomaroimaan.

tuomari on juomari ja haisee kuin viemäri
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Holzig kirjoitti:tuli mieleen, että samantien olisivat voineet hakea jostain sillan alta jonkun puliukon tuomaroimaan... :mrgreen:
... mistä taas minulle tuli mieleen, jotta huomasikos joku muu stadilainen Sea Lifen Hesarin Nyt-liitteessä komeilleet mainokset?

Juovakuukala, tsihii :mrgreen:.

Kati
Mirkku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Eikös tässäkin kilpailussa pitäisi olla myös joku miehenpuoli tuomaristossa (sukupuolikiintiö :mrgreen:)? Ilmeisesti tuomaristossa on jo 2 naista. Miehet kun tunnetusti katsovat asioita toisenlaisella näkövinkkelillä kuin naiset, niin voisi tulla myös sitä "karua kauneutta" arvostavia kommentteja miestuomarilta?
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

Suomi on kaksikielinen maa jolloin on toki huolehdittava myös siitä, että ruotsiosastoakin löytyy tuomaristosta.
Markku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Markku »

Onko nyt tarkoitus tässäkin asiassa unohtaa ja syrjiä kolttasaamelisia ja romaaneja?

T Markku
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Hommahan ratkeasi helposti sillä että tuomariston 2 naisjäsentä huokuttelisi jostain (en edes ehdota mistä ja miten) miespuolisen ruotsin kielivamman omaavan seksuaalivähemmistön edustajan joka mahdollisesti edustaisi myös jotain etnistä vähemmistöä. Akvaristiikkaan perehtymättömyys ei olisi mikään ongelma, sillä tulisihan samalla sekin kiintiö täytettyä.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Sopivia nestemäisiä eväitä tarjoamalla jo valitut tuomarit saataisiin varmaan kuulostamaan romanisukuisilta, ruotsinkielisiltä kolttasaamelaisilta.
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

maisu kirjoitti:Sopivia nestemäisiä eväitä tarjoamalla

Tarkoitatko PMDD:tä? :mrgreen:

Kati
Tinski
Member
Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Tinski »

Kati kirjoitti: Tarkoitatko PMDD:tä? :mrgreen:

Kati
Se kotitekoinen kilju voi olla vielä parempaa.
~Tinski~
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member

jusa kirjoitti:Hommahan ratkeasi helposti sillä että tuomariston 2 naisjäsentä huokuttelisi jostain (en edes ehdota mistä ja miten) miespuolisen ruotsin kielivamman omaavan seksuaalivähemmistön edustajan joka mahdollisesti edustaisi myös jotain etnistä vähemmistöä. Akvaristiikkaan perehtymättömyys ei olisi mikään ongelma, sillä tulisihan samalla sekin kiintiö täytettyä.
Ei mutta eikös /sam täytä noista aika monta kriteeriä? :mrgreen:
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Holzig kirjoitti:Ei mutta eikös /sam täytä noista aika monta kriteeriä? :mrgreen:
Yhden kriteerin täytän, eli suomenruotsalaisuuden... Annan sinun, Holzig, täyttää ne loput. Niitä en valitettavasti saa millään täytettyä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
pemperton
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Montako on jo ilmoittautunut sisustuskilpailuun?
468litrainen allas, 140litrainen, 98 litrainen.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”