Ei mitenkään pöllömpi idea tämäkään. Jos joku viitsii vaivan nähdä, niin kannatan.TiHe kirjoitti:Minun mielestäni olisi viisain kerätä kilpailun tuomaristo aivan muualta kuin palstan käyttäjien joukosta. Esimerkiksi etsimällä AW:in kaltainen keskusteluforum jostakin pohjoismaasta ja keskustelemalla heidän kanssaan tuomaroisivatko kuvat siellä pelkkien allaskuvien perusteella, ei siis kenenkään kilpailuun osallistujan nimiä olisi kuvissa esillä. Ylläpito lisää vaivaa kilpailuun mutta tuloksena puolueeton tulos.
Sisustuskilpailu on avattu!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin
Toisaalta, kisa on loistava tilaisuus junnuharrastajille päästä oppimaan uutta ja saada näkemystä siitä, millainen on tosiharrastajan akvaario
. Itse en esim. kuulu mihinkään seuraan, enkä ole vieraillut kenenkään gurun kotona akvaarioita ihastelemassa, joten näkemäni satunnaiset "harrastelijaversiot" ovat lähinnä kiintopisteenä sille, miltä muiden akvaariot näyttävät.

Toisaalta, kisa on loistava tilaisuus junnuharrastajille päästä oppimaan uutta ja saada näkemystä siitä, millainen on tosiharrastajan akvaario

Todellinen epäitsekkyys on toisten kiinnostusten jakamista. - George Santayana
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Sen verran sekainen olo, että taidanpa minäkin jättää vielä tämän ensimmäisen kierroksen väliin ja jos tästä sitten jossain vaiheessa muodostuu perinne jonka kiemurat selvät niin ehkä sitten. Mielenkiinnolla tosin seuraillaan.cicely kirjoitti:Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin![]()
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Minä ja Kati ainakin, muista en tiedä. Kiinnostaa minuakin.Holzig kirjoitti:Ketäs kaikkia siellä tuomaristossa nyt sitten oikein on?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Minä olen itseni tuomaristoon tyrkyttänyt (/sam muistaa, eikö?). Osallistunen vain sarjoihin yli 200-litraiset ja biotooppiakvaariot. Näin voisin tuomaroida alle 200-litraisia.Mari kirjoitti:Minä ja Kati ainakin, muista en tiedä. Kiinnostaa minuakin.Holzig kirjoitti:Ketäs kaikkia siellä tuomaristossa nyt sitten oikein on?
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Olet jo toinen, joka on ensin rutissut siitä, että muut kommentoivat ja tekevät ehdotuksia, mutta herkeää sitten itse tekemään samaaTiHe kirjoitti:Kun tässä threadissa on keskusteltu kilpailun säännöistä ja niiden parannusehdotuksista niin työnnämpä minäkin lusikkani soppaan. Soppahan on sakeampaa mitä useampi "kokki" sitä hämmentää.

Hyvä idea.Minun mielestäni olisi viisain kerätä kilpailun tuomaristo aivan muualta kuin palstan käyttäjien joukosta. Esimerkiksi etsimällä AW:in kaltainen keskusteluforum jostakin pohjoismaasta ja keskustelemalla heidän kanssaan tuomaroisivatko kuvat siellä pelkkien allaskuvien perusteella, ei siis kenenkään kilpailuun osallistujan nimiä olisi kuvissa esillä. Ylläpito lisää vaivaa kilpailuun mutta tuloksena puolueeton tulos.
Anyway, jos ja kun tätä ei saada toteutettua tähän kilpailuun...
Jos en muista/ymmärtänyt väärin, kaikkien arvostelujen on tarkoitus olla julkisia. Tämän ensimmäisen kilpailun jälkeen tullaan siis näkemään ihan käytännössä, kuinka hyvin tuomarien integriteetti kestää tarkastelun. Luulisin, että annetuista kommenteista huomaa äkkiä, jos saman tuomarin linja ei pidä kaikkien altaiden kohdalla.
Kati
Taidanpa minäkin jättää väliin ainakin tältä kierokselta samoista syistä.Holzig kirjoitti:Sen verran sekainen olo, että taidanpa minäkin jättää vielä tämän ensimmäisen kierroksen väliin ja jos tästä sitten jossain vaiheessa muodostuu perinne jonka kiemurat selvät niin ehkä sitten. Mielenkiinnolla tosin seuraillaan.cicely kirjoitti:Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin![]()
-S.M.R-
-
- Senior Member
- Viesti:
Jätämpä minäkin. Tosin vaikuttaapi päätökseen muutkin asiast kuten juuri ilmestynyt paha piileväongelma (tuntuu ettei lopu millään). Kasvit eivät kerkeä millään kasvaa parhaimmilleen, kiitos marmorirapujen. Tosin niille allas on jo valmistumassa.S.M.R kirjoitti:Taidanpa minäkin jättää väliin ainakin tältä kierokselta samoista syistä.Holzig kirjoitti:Sen verran sekainen olo, että taidanpa minäkin jättää vielä tämän ensimmäisen kierroksen väliin ja jos tästä sitten jossain vaiheessa muodostuu perinne jonka kiemurat selvät niin ehkä sitten. Mielenkiinnolla tosin seuraillaan.cicely kirjoitti:Tätä keskustelua lukiessani olen yhä vain tyytyväisempi siihen, ettei minulla kertakaikkiaan ole riittävästi taitoa sisustaa mitään akvaariota niin, että sen mihinkään kisaan ilmoittaisin![]()
Mutta kuvia yms. tulen katsomaan hyvinkin tehokkaasti!
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Tuli siis "sekainen olo", kun kuulit, että olen tuomari..? No se on sitten voivoiHolzig kirjoitti:Vain koska sana kiersi sinun olevan tuomaristossa...Kati kirjoitti:Senkin marttyyrit! Rintamakarkurit! Pelkurit! kot-kot-kot!)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei muuten kelpaa syyksi. En tuomaroi kuin biotooppi- ja pikkuallassarjoja.
Kati
tuomari on juomari ja haisee kuin viemäri
Eikös tässäkin kilpailussa pitäisi olla myös joku miehenpuoli tuomaristossa (sukupuolikiintiö
)? Ilmeisesti tuomaristossa on jo 2 naista. Miehet kun tunnetusti katsovat asioita toisenlaisella näkövinkkelillä kuin naiset, niin voisi tulla myös sitä "karua kauneutta" arvostavia kommentteja miestuomarilta?

Hommahan ratkeasi helposti sillä että tuomariston 2 naisjäsentä huokuttelisi jostain (en edes ehdota mistä ja miten) miespuolisen ruotsin kielivamman omaavan seksuaalivähemmistön edustajan joka mahdollisesti edustaisi myös jotain etnistä vähemmistöä. Akvaristiikkaan perehtymättömyys ei olisi mikään ongelma, sillä tulisihan samalla sekin kiintiö täytettyä.
-
- Advanced Member
Ei mutta eikös /sam täytä noista aika monta kriteeriä?jusa kirjoitti:Hommahan ratkeasi helposti sillä että tuomariston 2 naisjäsentä huokuttelisi jostain (en edes ehdota mistä ja miten) miespuolisen ruotsin kielivamman omaavan seksuaalivähemmistön edustajan joka mahdollisesti edustaisi myös jotain etnistä vähemmistöä. Akvaristiikkaan perehtymättömyys ei olisi mikään ongelma, sillä tulisihan samalla sekin kiintiö täytettyä.

Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
-
- Imperaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Viesti: