Mulla olisi tollainen hiukan yli 90 litrainen akvaario, jossa ei vielä ui kaloja. Tekniikka: Eheimin Aquaball 2210 ja 1x15W valaisin (lisätty heiastin lisäämään valotehoa). Lämmitin on seuraavana ostoslistalla, koska veden lämpötila on vain 22 astetta (kesällä varmasti yli 26 astetta, ilman lämmitintä). Kasveina on jaavansaniaista, vallisneriaa, vedensuosikkia, sulkaärviää ja konnanputkea. Olen ajatellut asuttaa akvaarioon joko Odessanbarbia, kirsikkabarbia tai jotain muuta barbilajia.
Varsinainen kysymys pohjustusten jälkeen, mitä pieniä kaloja suosittelisitte? Ajattelin ensin jotain labyrinttilajia, mutta ei taida olla näin pieneen sopivaa, vai menisikö hunajarihmakala? Entä taistelukala, nyppivätkö barbit sen eviä?
Mitä barbien lisäksi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Kirsikkabarbit eivät nypi toisten eviä, mutta monia muita barbeja olen kuullut tästä syytettävän. Tilaakaan ei ole valtavasti, joten ehdottaisin parvellista kirsikoita ja vaikka taistisparia niiden lisäksi (toki hunajarihmat tai kääpiörihmatkin menisivät niiden sijaan).
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Eivät ne kirsikkabarbitkaan ihan niin kilttejä ole, että uskaltaisin suositella näin pieneen niitä taistiskoiraan kanssa. Meillä 300-litraisessa jompikumpi kirsikkaukoista aina silloin tällöin pisti taistokoiraaseen vauhtia, ei onneksi koskaan purrut mutta pienemmässä altaassa saattaisi repäistä evästä palan.
Miltäs kuulostaisi kiilakyljet ja taistot? Tai kiilat ja jotkut pienet rihmat. Odessabarbi on upeankomea kala, mutta ei mielellään näin pieneen akvaarioon.
Miltäs kuulostaisi kiilakyljet ja taistot? Tai kiilat ja jotkut pienet rihmat. Odessabarbi on upeankomea kala, mutta ei mielellään näin pieneen akvaarioon.
Noh, olen nyt sitten siirtänyt isommasta altaasta kardinaalitetraparven (14 kpl) ja pienen partiksen hoitamaan levänsyöntiä. Lämmittimen sain kaverilta lainaksi, että saa siirtää oman ostamista hiukan myöhemmäksi. Lämpöä on nyt sitten 25 astetta.
Kävisikös (sopivatko) ne odessanbarbit tollaseen 530 litraiseen lehtikalojen ja kolumbiantetrojen ja leväbarbien joukkoon?
Kävisikös (sopivatko) ne odessanbarbit tollaseen 530 litraiseen lehtikalojen ja kolumbiantetrojen ja leväbarbien joukkoon?