Tetrat ja kova virtaus

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Saara
Member
Member
Viestit: 288
Liittynyt: 23:22, 19.11.2002
Paikkakunta: Helsinki - HAS
Viesti:

Tetrat ja kova virtaus

Viesti Kirjoittaja Saara »

Olen tilannut 500-litran akvaarion, johon tulee plekoja varten kiertovesipumppu, eli kunnon virtaus. Kysyisinkin, onko olemassa sellaista tetraa, joka viihtyy jatkuvassa kovassa virtauksessa? Harmittelen, että niin harvoissa kalojen kuvauksissa on mainittu erikseen sopiva virtaus, vaikka esimerkiksi pH, kH ja lämpötila on mainittu melkein aina...
Viimeksi muokannut Saara, 15:24, 21.11.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Viestit: 840
Liittynyt: 11:39, 08.08.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tetrat ja kova virtaus

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

Saara kirjoitti:Olen tilannut 500-litran akvaarion, johon tulee plekoja varten kiertovesipumppu, eli kunnon virtaus. Kysyisinkin, onko olemassa sellaista tetraa, joka viihtyy jatkuvassa kovassa virtauksessa? Harmittelen, että niin harvoissa kalojen kuvauksissa on mainittu erikseen sopiva virtaus, vaikka esimerkiksi pH, kH ja lämpötila on mainittu melkein aina...
Omat levy-ja mustatetrani viihtyvät vallan mainiosti akvaariossani, jossa ulkosuodattimen teho on 1200 litraa tunnissa (suihkuputki) ja sisäsuodattimen 1000 litraa/ tunti (+ilmaletku).
Sisäsuodattimesta tulevat virtaus törmää melko pian isoon juurakkoon, joten se hieman hajoittaa sen voimaa.
Mutta virtaus on silti aika voimakasta.
Mika
Monnimies
Monnimies
Viestit: 1730
Liittynyt: 20:40, 22.12.2001
Paikkakunta: Hellsinki rock city

Viesti Kirjoittaja Mika »

Suurista joista olevat tetrat pitävät kovasta virtauksesta. Tapparakalat ovat yksi lajiryhmä.Levytetrat ja afrikkalaiset Distichodus sp.(mm. herttapyrstötetra) suvun lajit ovat hyviä valintoja myös.Itselläni 720 l akvaariossa sisällä pyörittää kiertovesi pumppu 3500l/t ja ulkosuodatin 1000l/t.Tuntuvat herttapyrstöt nauttivan olostaan ja monnit myös.
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
KingLittle
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 11:56, 02.09.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Mulla on itsellä 200 litran tankki jossa vettä kiertää jotain 1500L/tunti ja ihan hyvin näyttävät mustatetrat pärjäävän, saavat ylimääräistä liikuntaa kun joutuvat kirmailemaan pinnassa viilettävien hiutaleiden perässä :)
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Viestit: 840
Liittynyt: 11:39, 08.08.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

KingLittle kirjoitti:Mulla on itsellä 200 litran tankki jossa vettä kiertää jotain 1500L/tunti ja ihan hyvin näyttävät mustatetrat pärjäävän, saavat ylimääräistä liikuntaa kun joutuvat kirmailemaan pinnassa viilettävien hiutaleiden perässä :)
Juuri näin KingLittle.
Minunkin tetrani bodaavat samalla periaatteella 8) .
KingLittle
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 11:56, 02.09.2002
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja KingLittle »

Liikkuva tetra on iloinen tetra :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”