Sisäsuodattimen "ilmareikä"...
Valvoja: Moderaattorit
Sisäsuodattimen "ilmareikä"...
Eli sisäsuodattimissa on pieni reikä johon voi laittaa letkun.Mitä tarkoitusta varten tämä on ,voiko tällä saada esim kuplia tulemaan vedenkierron mukana.Kokeilin liittää siihen letkun mutta en havainnut siinä tapahtuvan mitään ...voiko joku heittää vinkin että miten toimii??
Minun sisäsuodattimen "hatussa" on pieni uloke, johon putken liittäessään saa aikaan ilmakuplia. Ilmakuplia tulee sitä enemmän mitä lähempänä suodatin on veden pintaa. Kuplien määrään vaikuttaa myös suodattimen teho, joka saattaa olla alhainen suodattimen likaisuudesta johtuen.
Suodatin työntäessään vettä ulos suodattimesta muodostaa alipaineen putkeen ja se alkaa imeä ilmaa. Ilma muodostaa kuplia. Useimissa sisäsuodatin malleissa ilman sisääntuloa voi säätää.
Suodatin työntäessään vettä ulos suodattimesta muodostaa alipaineen putkeen ja se alkaa imeä ilmaa. Ilma muodostaa kuplia. Useimissa sisäsuodatin malleissa ilman sisääntuloa voi säätää.
Pinnan lähelle
Eheim 2010 pitää laittaa todella lähelle pintaa, että ilmastus alkaa toimia; ei juuri sormenpaksuutta syvemmälle pinnan alle. Jostain syystä ilmastus toimii paremmin, kun teho on säädetty minimiin. Maksimiteholla ei ainakaan minulla olevat kaksi kappaletta ilmasta lainkaan.
Ilmanottoaukkoon olen laittanut noin 10-20 cm pitkän silikoniletkun, jotta pulputettava ilma tulisi akvaarion raikkaana akvaarion ulkopuolelta. Kytkinpä kerran myös varsinaisen ilmapumpun pitkällä väliletkulla Eheimin ilmanottoon, kunnes sain hankituksi yli puoli metriä pitkän, taipuisan ilmastusletkun. Käytän ilmastusta ajastimella enimmäkseen öisin liian hiilidioksidin poistoon, jotta melko runsas kalastoni voisi hyvin myös aamuisin.
Ilmanottoaukkoon olen laittanut noin 10-20 cm pitkän silikoniletkun, jotta pulputettava ilma tulisi akvaarion raikkaana akvaarion ulkopuolelta. Kytkinpä kerran myös varsinaisen ilmapumpun pitkällä väliletkulla Eheimin ilmanottoon, kunnes sain hankituksi yli puoli metriä pitkän, taipuisan ilmastusletkun. Käytän ilmastusta ajastimella enimmäkseen öisin liian hiilidioksidin poistoon, jotta melko runsas kalastoni voisi hyvin myös aamuisin.
Valmont kirjoitti:Sen kautta se leviää aika tehokkaasti...tosin en tiedä sitten vaikuttaako se kuinka esim. suodattimen bakteeri-kantaan??
Tuskin vaikuttaa - etenkään, jos se hiilioksidiletku on kytketty nokkaan kiinni (vrt. esim. Eheimin pickupit). Eihän se hiilidioksidi sinne suodatussäiliöön pääse.
-
Valmont
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Näin minäkin asian päättelin..suodatin jossa tuo on kiinni on mallia: shark 2.aqua2002 kirjoitti:Valmont kirjoitti:Sen kautta se leviää aika tehokkaasti...tosin en tiedä sitten vaikuttaako se kuinka esim. suodattimen bakteeri-kantaan??
Tuskin vaikuttaa - etenkään, jos se hiilioksidiletku on kytketty nokkaan kiinni (vrt. esim. Eheimin pickupit). Eihän se hiilidioksidi sinne suodatussäiliöön pääse.
Eheimin malleista kun en tiedä mitään kun ei koskaan niitä ollut.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis