[äänestys] Karanteeniallas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
[äänestys] Karanteeniallas
Olis kiva tietää kuinka yleinen tällainen karanteeni allas on tavallisilla harrastajilla.
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Uudet kalat tulevat yleensä suoraan lajialtaaseen, josta sitten joskus (toivottavasti kuteneena ja lilsääntyneenä) on pieni mahdollisuus "edetä" vanhuuskotiin, jossa mahdollisesti muitakin kaloja ja lajeja, joten kyllä kai tuota voidaan sanoa, että menevät tavallaan karanteenialtaan kautta.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Minä sain juuri hetki sitten 40 litraisen pikkualtaan josta olen ajatellut karanteeniallasta sekä kudetusallasta.
Karanteeniksi siksi että olen pikkuhiljaa saanut isomman altaani tasapainoon ja mahdolliset yllätykset uusien kalojen myötä tulevaisuudessa eivät olisi mukavia.
Koska uusia kaloja en ole juuri nyt hommaamassa, voisin kokeilla onneani Kalojen Parittajana. Jos vaikka jollain lajilla onnistuisi!
kirjoitti
Ceres
Karanteeniksi siksi että olen pikkuhiljaa saanut isomman altaani tasapainoon ja mahdolliset yllätykset uusien kalojen myötä tulevaisuudessa eivät olisi mukavia.

Koska uusia kaloja en ole juuri nyt hommaamassa, voisin kokeilla onneani Kalojen Parittajana. Jos vaikka jollain lajilla onnistuisi!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
kirjoitti
Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Minä olisin kaivannut äänestykseen vaihtoehtoa: "Olen hankkimassa tai suunnittelen karanteenialtaan ostoa".
Omat kalani eivät pääsääntöisesti ole karanteenissä mutta helpottaakseni ainakin omaa oloani kalat tulevat sellaisista paikoista missä karanteenaus on oikeaoppisesti hoidettu(kun tukusta tulleet ym.) ja muutoinkin semmoisista paikoista missä osataan hommansa. Muutaman kerran olen saanut luultavasti pilkkutaudin siitä p**kasta liikkeestä tampereen epilästä, toki sieltä en kalojani osta enään. Nämä ostetut lajikkeet ovat olleet sellaisia mitä muualta ei olisi saanut(helposti).
Yksi hätäkaranteeni/lääkitysallas minulla on semmoinen 50litran pleksiakvaario. Järkeväähän se olisi aina karanteenata toden totta.

Omat kalani eivät pääsääntöisesti ole karanteenissä mutta helpottaakseni ainakin omaa oloani kalat tulevat sellaisista paikoista missä karanteenaus on oikeaoppisesti hoidettu(kun tukusta tulleet ym.) ja muutoinkin semmoisista paikoista missä osataan hommansa. Muutaman kerran olen saanut luultavasti pilkkutaudin siitä p**kasta liikkeestä tampereen epilästä, toki sieltä en kalojani osta enään. Nämä ostetut lajikkeet ovat olleet sellaisia mitä muualta ei olisi saanut(helposti).
Yksi hätäkaranteeni/lääkitysallas minulla on semmoinen 50litran pleksiakvaario. Järkeväähän se olisi aina karanteenata toden totta.

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
-
- Advanced Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Karanteeniallas
Aiheesta kyllä voisi keskustella enemmänkin, mut näyttää äkkiseltään, et karanteenia ei käytetä? Itsellä allas olisi, mut täytyy vissiin joku kunnon tubi nähdä, et tajuaa käyttää!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
63 litranen karanteeni allas löytyy. Kerran olen käyttänyt jotkut kalat sen altaan kautta karanteenissa. Tällä hetkellä allas toimii seura akvaariona. Eli pöpöt ei ole viellä pelottaneet.
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
nurkassa pienen pieni 180l
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Vastasin sen, ettei ole varaa / tilaa moiseen. No, Adriannan valistavan Evira- ja joukkokuolemaesitelmän jälkeen rupesin harkitsemaan karanteeniallasta. Mitään lasilaatikkoa en ottanut nurkkiin pölyttymään, vaan ostin Robin Hoodista 30-litraisen muovilaatikon kannella. Suodatimena on Tetra-tec 400, joka pyöritti 64-litraista aikansa (oli tiukassa rahat), kunnes tuli suodatinvaihto-operaatio. Tällä hetkellä marmorirapu majoittaa väliaikaisesti karanteenia, kun sen omalla laatikolla ei oo vielä jalustaa.
Varsinaisesti en kalatubin kohdattuani ajatellut karanteenia, sillä uusia kaloja tai muutakaan en ollut ostanut altaaseen vuosiin, kun se puhkesi. No, kalasto on sen myötä vaihdettu eikä akvaa ole desinfioitu tai muuta. Ajattelen, että se on jo niin monella. Sen altaan ekoja uusia asukkeja en karanteerannut ihan käytännön syistä, mutta siellä ne polskuttaa
Uudemmat on tarkoitus sitten karanteerata.
Varsinaisesti en kalatubin kohdattuani ajatellut karanteenia, sillä uusia kaloja tai muutakaan en ollut ostanut altaaseen vuosiin, kun se puhkesi. No, kalasto on sen myötä vaihdettu eikä akvaa ole desinfioitu tai muuta. Ajattelen, että se on jo niin monella. Sen altaan ekoja uusia asukkeja en karanteerannut ihan käytännön syistä, mutta siellä ne polskuttaa

Karanteenaan "epäilyttävistä" paikoista tulevat asukkaat.
Karanteenialtaan virkaa hoitaa 30 litranen saavi + altaasta napattu sisäsuodatin + joku piileskelu paikka.
Karanteenialtaan virkaa hoitaa 30 litranen saavi + altaasta napattu sisäsuodatin + joku piileskelu paikka.
Ei kun suoraan akvaan vaa.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Viesti:
Re: [äänestys] Karanteeniallas
Navetassa on 2 tyhjää akvaariota tarvittaessa karanteenikäyttöön muutettavissa.