[äänestys] Karanteeniallas

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ratti
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

[äänestys] Karanteeniallas

Viesti Kirjoittaja ratti »

Olis kiva tietää kuinka yleinen tällainen karanteeni allas on tavallisilla harrastajilla.
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Tällä hetkellä karanteeniallasta ei ole, mutta eräs ystäväni on luvannut myydä n. 70 litraisen pytyn alealehintaan, josta sellaisen kyllä kivasti saisi. Olisi kyllä kannattava ostos, ehdottomasti.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
saagelo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Ei ole karanteeniallasta, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa jos lisään täyteen akvaarioon kaloja, voisin pitää niitä ensin jossain muutaman kymmenen litan muovilaatikossa (jos etolasta löytyy...) Pieni suodatin nimittäin olisi.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Uudet kalat tulevat yleensä suoraan lajialtaaseen, josta sitten joskus (toivottavasti kuteneena ja lilsääntyneenä) on pieni mahdollisuus "edetä" vanhuuskotiin, jossa mahdollisesti muitakin kaloja ja lajeja, joten kyllä kai tuota voidaan sanoa, että menevät tavallaan karanteenialtaan kautta.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Tällä hetkellä ei karanteenia mutta on taas pian. Tulee aina yleensä pidettyä karanteenissa.
Ceres
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ceres »

Minä sain juuri hetki sitten 40 litraisen pikkualtaan josta olen ajatellut karanteeniallasta sekä kudetusallasta.
Karanteeniksi siksi että olen pikkuhiljaa saanut isomman altaani tasapainoon ja mahdolliset yllätykset uusien kalojen myötä tulevaisuudessa eivät olisi mukavia. :?
Koska uusia kaloja en ole juuri nyt hommaamassa, voisin kokeilla onneani Kalojen Parittajana. Jos vaikka jollain lajilla onnistuisi! [;)]

kirjoitti
Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

Eipä ole kun meille ei (muka, saa nähdä kuinka kauan kestävät) toista akvaariota hankita [}:)] . Joten kalat menevät suoraan oikeaan akvaarioon.
Jos lupa olisi, sellainen tulisi meille pikimmiten myös tetrojen kutualtaaksi...
oppo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja oppo »

Minä olisin kaivannut äänestykseen vaihtoehtoa: "Olen hankkimassa tai suunnittelen karanteenialtaan ostoa".

Omat kalani eivät pääsääntöisesti ole karanteenissä mutta helpottaakseni ainakin omaa oloani kalat tulevat sellaisista paikoista missä karanteenaus on oikeaoppisesti hoidettu(kun tukusta tulleet ym.) ja muutoinkin semmoisista paikoista missä osataan hommansa. Muutaman kerran olen saanut luultavasti pilkkutaudin siitä p**kasta liikkeestä tampereen epilästä, toki sieltä en kalojani osta enään. Nämä ostetut lajikkeet ovat olleet sellaisia mitä muualta ei olisi saanut(helposti).

Yksi hätäkaranteeni/lääkitysallas minulla on semmoinen 50litran pleksiakvaario. Järkeväähän se olisi aina karanteenata toden totta. :roll:

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
jiipero
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jiipero »

yhdyn edelliseen... karanteenia ei ole, mutta vähitellen alan uskoa, että kannattaisi olla. Vielä kun vakuutan siipan siitä, että eihän meillä sitten oikeasti ole kahta akvaariota, se on _ihan_ eri asia... ja juu en varmasti sitten ala kudettaa mitään, enen :mrgreen:
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Vastaan että joskus :mrgreen: Karanteeniallas siis löytyy, mutta se on minimaalisen pieni ja näinollen vaikea pitää "hengissä". Melkeinpä varmemmin selviää uudet kalat hengissä kun ne paiskaa suoraa altaaseen. Jos olisi isompi allas niin kyllä mä sitten.. [;)]
cicely
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cicely »

Tähän saakka olen karanteenannut kalat 40 litran muovilaatikossa, jatkossa käytössä on 62 litrainen _oikea_ akvaario :D
Todellinen epäitsekkyys on toisten kiinnostusten jakamista. - George Santayana
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

cicely; 63l
lincci
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lincci »

Karanteeniallas löytyy, mutta täytyy tunnustaa etten sitä koskaan ole käyttänyt uusien kalojen karanteeraukseen. [:I]
einars
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja einars »

Käytän 63 litraista purkkia karanteeniin.
Virtis
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Virtis »

Eipä ole tullut vielä hankittua karanteeniallasta. Tosin olen katellut palstoja sillä silmällä että saisin halvalla sellaisen. Jos jollain on Oulun seudulla sopivan kokoinen ja on luopumassa siitä niin pistäköön mailia minulle. :mrgreen:
Virtis
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Re: Karanteeniallas

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Aiheesta kyllä voisi keskustella enemmänkin, mut näyttää äkkiseltään, et karanteenia ei käytetä? Itsellä allas olisi, mut täytyy vissiin joku kunnon tubi nähdä, et tajuaa käyttää!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
jake91
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jake91 »

63 litranen karanteeni allas löytyy. Kerran olen käyttänyt jotkut kalat sen altaan kautta karanteenissa. Tällä hetkellä allas toimii seura akvaariona. Eli pöpöt ei ole viellä pelottaneet.
Kamariorkesteri soittaa hyvin yhteen,joskus jopa puoli kahteen!
nurkassa pienen pieni 180l
Miss_Molton
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja Miss_Molton »

Vastasin sen, ettei ole varaa / tilaa moiseen. No, Adriannan valistavan Evira- ja joukkokuolemaesitelmän jälkeen rupesin harkitsemaan karanteeniallasta. Mitään lasilaatikkoa en ottanut nurkkiin pölyttymään, vaan ostin Robin Hoodista 30-litraisen muovilaatikon kannella. Suodatimena on Tetra-tec 400, joka pyöritti 64-litraista aikansa (oli tiukassa rahat), kunnes tuli suodatinvaihto-operaatio. Tällä hetkellä marmorirapu majoittaa väliaikaisesti karanteenia, kun sen omalla laatikolla ei oo vielä jalustaa.

Varsinaisesti en kalatubin kohdattuani ajatellut karanteenia, sillä uusia kaloja tai muutakaan en ollut ostanut altaaseen vuosiin, kun se puhkesi. No, kalasto on sen myötä vaihdettu eikä akvaa ole desinfioitu tai muuta. Ajattelen, että se on jo niin monella. Sen altaan ekoja uusia asukkeja en karanteerannut ihan käytännön syistä, mutta siellä ne polskuttaa :) Uudemmat on tarkoitus sitten karanteerata.
vikki80
Member
Member

Viesti Kirjoittaja vikki80 »

Karanteenaan "epäilyttävistä" paikoista tulevat asukkaat.

Karanteenialtaan virkaa hoitaa 30 litranen saavi + altaasta napattu sisäsuodatin + joku piileskelu paikka.
veeruska
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja veeruska »

Ei kun suoraan akvaan vaa.
Kisu74
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Viesti:

Re: [äänestys] Karanteeniallas

Viesti Kirjoittaja Kisu74 »

Navetassa on 2 tyhjää akvaariota tarvittaessa karanteenikäyttöön muutettavissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”