Plekoehdotuksia?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Plekoehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja skare »

Mulla on 325 litraisessa lehtikaloja, ja pohjakaloina parvi monnisia (vajaa 20 kpl), 3 Siamin piikkisilmää, partamonniuros, pleko sp. galaxias (5cm) ja puropleko. Lämpöä on 25-26 astetta, pH 6.5, vesi hyvin pehmeää.

Vaihdan altaaseen hienon hiekan, ja samalla olisi tilaisuus vaihtaa pohjalle uusia kaloja / laittaa entisiä pois. Monniset ja galaxiaksen tahtoisin ainakin pitää, mutta mitä muuta altaaseen voisi ottaa? Altaassa on erittäin paljon kasveja, pari kantoa ja kookospähkinän kuori.

Toivomuksia:
- kaunis ja seurallinen (näkyy edes joskus päivisinkin)
- rauhallinen, ettei hätyytä pikku-galaxiasta tai monnisia
- olen kasviharrastaja, eli kasveja ei saisi tuhota

Olen tässä miettinyt hieroglyfiplekoa, mitenkäs se sopisi kuvaan? Jollain täällä taisi semmoinen ollakin, millaisia kokemuksia siitä on?
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Hieroglyfipleko

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mulla on se iki-ihana L-260. Tosi hienohan se on mutta piiloilee aika lailla. Aluksi oli enemmän esillä. Se on muuten vilkas, ei syö kasveja ja ei käy kenenkään kimppuun.
Toinen hyvä pleko ois esim L-177 eli Iririn kultajuova. On tosi kaunia eikä syö kasveja. Uhittelee kylläkin ainakin isommilleen. Molemmat kalat ovat aika kalliita. Yleensä yli 50 E.
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Joo, tuommoinen rauhallinen kaveri se saisi olla. Pertti Rassin sivuilta ymmärsin, että nämä pienet Hypancistrukset ovat kilttejä toisilleen ja niitä voi pitää parvenakin. Sellainen parvi noita voisi mennäkin tuohon tilaan, eri asia sitten antaako rahapussi myöten 8O

Nyt nettiä selailtuani kallistun entistä enemmän hieroglyfiplekon suuntaan. Enkelipleko ja sokkelopleko voisivat myös tulla kysymykseen. En halua mitään hirveän isoksi kasvavaa jötkälettä (nimimerkki tummaleväplekon entinen omistaja :roll: )

Mitäs tuo hieroglyfipleko on sinulla syönyt? Pelkästään elävää/pakasteruokaa?
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Hieroglyfin safka

Viesti Kirjoittaja Jani »

Se syö ihan samaa sapuskaa kuin muutkin plekot. Katkapelletit, spirulina diskit jne jne. Tietty myös survari kelpaa.
Mulla on tulivampyyri keksinyt hauskoja syömätapoja. Se on alkanut syömään katkarapuja, tubifexiä ja raakaa silakkaa siten että tarjoan kepin nokasta ruokapalan, pleko hyökkää kannon alta ja imuttaa ruokapalan notkeaan imusuuhunsa. Sitten vaan ruoka nautitaan vatsa ylöspäin asennossa jotta safka pysyy helpommin suussa :)

Iso ripsarini tosin yrittä parhaansa mukaan ryöstää plekolta herkkupalat, onneksi vampyyrillä on sen verran luonnetta että pitää puolensa 8O
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Mun kokemusteni mukaan kultajuovapleko on tosi mukava ja totuttuaan näkyy päivisinkin.
Omani lähtee liikkeelle illalla siinä 6-7 aikaan ja piiloutuu taas klo 7:30. Kasveihin ei ole koskenut (toisin kuin kaikki muut plekoni... :| )
Partamonniani vähän uhkailee, mutta on kiltti pienemmilleen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”