Mahtuuko muuta?
Valvoja: Moderaattorit
Mahtuuko muuta?
Minulla elelee tällä hetkellä 73 litraisessa purkissa 10 kardinaalitetraa. Olisi kiva hankkia sinne vielä lisäksi jotain muuta, mitä mahtuisi ja mikä sopisi tetrojen kanssa yhteen?
Veden pH 6.6, kovuus 4 dH, veden lämpötila vaihtelee välillä 27-29 astetta (riippuen ilmoista).
Veden pH 6.6, kovuus 4 dH, veden lämpötila vaihtelee välillä 27-29 astetta (riippuen ilmoista).
Lämpötilaltaan ja vesiarvoiltaan allas olisi ihanteellinen jollekkin pienelle rihmalle eli voisit valita vaikkapa huulirihman, joka vähiten kärsisi mahdollisesti vilkkaasta kardinaaliparvesta. Paljon vain kasvillisuutta joukkoon ja vahdit että myös rihma saa ruokaa tetrojen seurassa niin siinäpä se.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Taidan vaihtaa monniset piikkisilmiin. Eli olen siinä aisassa samaa mieltä Lisan kanssa. Ja tapparakalt voi vaihtaa vaikka sitten tuohon rihmakalaan.
Niin tapparakaloista vielä, että eikös se marmoritapparakala jää pieneksi. Täällähän oli yhdessä toisessakin viestissä juttua marmoritapparakalasta. Akvaario oli siinäkin taisi olla melko pieni.
Niin tapparakaloista vielä, että eikös se marmoritapparakala jää pieneksi. Täällähän oli yhdessä toisessakin viestissä juttua marmoritapparakalasta. Akvaario oli siinäkin taisi olla melko pieni.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Muukin vaikutta, kuin koko. Tapparat ovat parvikaloja, samoin monniset. Altaassa ei mielsetäni ole tilaa kolmelle parvelle. Rihmakalat ja piikkisilmät ovat mielestäni hyvä lisä.maketzu kirjoitti:Niin tapparakaloista vielä, että eikös se marmoritapparakala jää pieneksi. Täällähän oli yhdessä toisessakin viestissä juttua marmoritapparakalasta. Akvaario oli siinäkin taisi olla melko pieni.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Siksi toiseksi syyksi vaihdankin mielipiteeni teidän muiden kaa, eli olen samaa mieltä teidän muiden kanssa.Tapparat ovat parvikaloja, samoin monniset. Altaassa ei mielsetäni ole tilaa kolmelle parvelle. Rihmakalat ja piikkisilmät ovat mielestäni hyvä lisä.
Ja tapparoiden altaassa pitäisi olla kunnolliset kansilasit.
Rihmat.
Huulirihma on vielä hiukan isompi kuin kääpiörihma, ja runsaskasviseen kuuskymppiseen ei kääpiörihmapari mahtunut. 73 litraa ei ole kovin paljon enemmän. Eli rihmaparista voi seurata ongelmia, ja 1 + 2 yhdistelmä ei mahdu. Kuoleepi käsiin se tyttörihma, sellasia ne miehet on
.
Tokko huulirihma kääpiötä kesympi ja kiltimpikään on?
t.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tokko huulirihma kääpiötä kesympi ja kiltimpikään on?
t.
Parasta ihmisessä on koira.
Nosiis. Tässä nyt taas on vähän epäselvyyttä- että taitanee olla että kaikki muut paitsi aku olisi suosittamassa yhtä ainoaa huulta, ilman minkänlaista haaremia 
En itse laittaisi kuin vasta 130 litraiseen rihmapariskuntia, enkä siis ole suosittelemassa sitä nytkään.
Lukisin huulirihman itse kaikkein rauhallisimmaksi pikkurihmaksi, mutta en silti pistäisi edelleenkään naikkosia kehiin.

En itse laittaisi kuin vasta 130 litraiseen rihmapariskuntia, enkä siis ole suosittelemassa sitä nytkään.
Lukisin huulirihman itse kaikkein rauhallisimmaksi pikkurihmaksi, mutta en silti pistäisi edelleenkään naikkosia kehiin.
Miten olisi taistelukala? Kamputsealainen versio, jolla on vaalea ruumis ja värikkäät evät sopisi minusta kauniisti kardinaalien joukkoon, huulirihma kuulostaa kardinaalien seurassa vähän värittömältä vaikka hieno kala onkin. Ja koska (ainakin minun havaintojen) mukaan taistiskin viihtyy aika lailla pinnassa, se ei joutuisi tetrojen "tielle" kovin pahasti.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Taistelukala voisi olla ihan käypä vaihtoehto kyllä. En kuitenkaan suosittele pitkälle jalostettuja taistoukkoja, vaikka ovatkin hyvässä hoidossa (ja terveen yksilön sattuessa kohdalle) vallan ihastuttavia. Herkiksi kavereiksi olen nämä fisut todennut.
Vesiarvojen puolesta taistelukala menisi kyllä erinomaisesti. Lämpötila varsinkin on erittäin taistoystävällinen
Vesiarvojen puolesta taistelukala menisi kyllä erinomaisesti. Lämpötila varsinkin on erittäin taistoystävällinen

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.