Jossain vaiheessa kun utelin valutussuodattimen toimintaa tuli eteen tieto, että suodatin ei saa olla läpinäkyvä. Kasvaako sisälle levää vai mikä on syynä siihen, että tötterö ei saa olla kirkas? Vaaleiden substraattinokareiden (jos niitä sitten siihen uskaltaa laittaa) lomassa valuva vesi voisi olla hauskan näköinen.
Onko jollakulla kokemusta tai tietoa sellaisen suodattimen käytöstä, johon tulee ulkopuolelta valoa?
Nimimerkki: "kävelenkö sittenkin viemäriputkikauppaan".
Läpinäkyvä valutussuodatin
Valvoja: Moderaattorit
valutussuodatin
Itse en ole tehnyt läpinäkyvää valutussuodatinta pari muuta kyllä,ja en usko, että sillä läpinäkyvyydellä ole muita haittatekijöitä kun esteettiset tekijät.
Itse en kyllä millään viitsisi katsella olohuoneen seinällä suodatinta joka muutaman käyttö viikon ja kuukauden jälkeen on kerännyt sisäänsä läjän kuraa ja moskaa.
Eri asia tietenkin jos suodattimen voi kätevästi piilottaa pois katseilta ja silloin tuo läpinäkyvyys auttaisi ainakin siivous tarpeen määrittelyssä,joskin valutussuodattimessa asia ei ole suuri ongelma kun siivous tarvetta on melko harvoin.
Itse en kyllä millään viitsisi katsella olohuoneen seinällä suodatinta joka muutaman käyttö viikon ja kuukauden jälkeen on kerännyt sisäänsä läjän kuraa ja moskaa.
Eri asia tietenkin jos suodattimen voi kätevästi piilottaa pois katseilta ja silloin tuo läpinäkyvyys auttaisi ainakin siivous tarpeen määrittelyssä,joskin valutussuodattimessa asia ei ole suuri ongelma kun siivous tarvetta on melko harvoin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Läpinäkyvä valutussuodatin
Yksi syy voisi olla, että suodatinbakteerit viihtyvät paremmin pimeässä.saurama kirjoitti:Jossain vaiheessa kun utelin valutussuodattimen toimintaa tuli eteen tieto, että suodatin ei saa olla läpinäkyvä. Kasvaako sisälle levää vai mikä on syynä siihen, että tötterö ei saa olla kirkas? Vaaleiden substraattinokareiden (jos niitä sitten siihen uskaltaa laittaa) lomassa valuva vesi voisi olla hauskan näköinen.
Onko jollakulla kokemusta tai tietoa sellaisen suodattimen käytöstä, johon tulee ulkopuolelta valoa?
Nimimerkki: "kävelenkö sittenkin viemäriputkikauppaan".