pH- mittarit

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

pH- mittarit

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kertokaapa kokemuksia pH-mittareistanne: Merkki, tarkkuus, käyttö, hinta ja eletrodin kestävyys (=kunnes joutuu vaihtaa uuden elektrodin)...

Itse olen kiinnostunut Hanna Insturmentin Pocket pH -mittarista. Näyttäisi tällä hetkellä olevan "halvin" ja löytyvät helposti varaosia.

Ja jos tiedätte suomalaisia edullisia paikkoja ostaa mittari, niin osoitteita :) (bebekissä myyvät jotain mittaria...)
joppe
Advanced Member
Advanced Member

ph mittari

Viesti Kirjoittaja joppe »

Mulla oli joskus testissä joku ph-mittari, mutta en enää muista merkkiä. Joku parempi se oli kun sitä käytettiin kemirassa pigmentti analyysissä. Eli kallis.
Koin koko laitteen käytön akvaariokäytössä hirveän hankalaksi, elektrodi pää piti aina ennen ja jälkeen mittauksen uittaa kahdessa puskuriliuoksessa ja kuivata välissä. Sen lisäksi laite oli niin tarkka, että varsinkin virtaavassa vedessä lukemat juoksivat erestakaisin kuin sähköjänis.
En tiedä onko akvaariokaupoista saatavat laitteet samaa kaliiperia vai onko ne jotenkin erilaisia ja tarkoitukseen paremmin sopivia, mutta joka tapauksessa en kaipaa koko vehjettä.
Käyttelen tippatestiä silloin harvoin kun mittailen ja se on paljon helppokäyttöisempi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”