Lämpötilaa alas..

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Leena
Junior Member
Junior Member

Lämpötilaa alas..

Viesti Kirjoittaja Leena »

Miten akvaarionlämpötilaa voi laskea? Näyttää selvästi et tuolla on liian kuuma loistokääpiöahvenille mut neontetrat viihtyy hyvin kuin myös partamonni.

Lämpötila on tällä hetkellä 27,5 ja altaassa puksuttaa eheim 2213 (440L/h)
ja piemenpi suodatin (60L/h) ja peitinlasit on poissa.. (allas 108l)

Laitan kyllä kohta jääpaloja tuonne.. :twisted:

Kun aamulla vaihdoin vettä tuonne ni näytti pari tuntia et affenet voi hyvin, mut sitte ilmeisesti huoneiston lämpötila alko nousemaan ja lämmitti tuon vedenki. Kalat on kyllä aktiivisia, mut ei niin aktiivisia ku talvella.. aina löydän jommankumman hiekan päältä levähtämästä..
Ei kiva!

Vaihtelen vettä tuonne just ton lämmön taki kaks kertaa viikossa..

Auttakee kaveria mäessä...
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: lämpötilaa alas..

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Leena kirjoitti:Miten akvaarionlämpötilaa voi laskea? Näyttää selvästi et tuolla on liian kuuma loistokääpiöahvenille mut neontetrat viihtyy hyvin kuin myös partamonni.

Lämpötila on tällä hetkellä 27,5 ja altaassa puksuttaa eheim 2213 (440L/h)
ja piemenpi suodatin (60L/h) ja peitinlasit on poissa.. (allas 108l)
Hei!
Vaikka näin: http://www.akvaariotieto.info/suomi/ohjeita/lampo.htm
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Leena
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Leena »

Joo muuten hyvä jarvij,
mut mä en usko et mies ois kovinkaan innoissani jos mä alkaisin repiä tästä koneesta tuuletinta pois :|
Muutenki se on meinannu et se vois kytkeä akvaarion jäähdyttämään tietokonettaan.. ei kuulosta hyvältä..
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Leena kirjoitti:Joo muuten hyvä jarvij,
mut mä en usko et mies ois kovinkaan innoissani jos mä alkaisin repiä tästä koneesta tuuletinta pois :|
Muutenki se on meinannu et se vois kytkeä akvaarion jäähdyttämään tietokonettaan.. ei kuulosta hyvältä..
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

jarvij kirjoitti:Voi pyhä yksinkertaisuus!
Mihinkähän jarvij mahdat pyrkiä tuolla kommentilla? Voisin jopa kuvitella tuommoisen olevan epäkohteliasta.. [}:)]

Leena: Tietokoneen tuulettimia saa alan liikkeistä taatusti alle 10 eurolla. Toivon kovasti että minun ei semmoisia ihan heti ainakaan tarvitsisi ruveta altaisiin virittelemään, toistaiseksi on kämppä pysynyt kohtalaisen viileänä :)
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Leena kirjoitti:Joo muuten hyvä jarvij,
Mies vaihtoon. Kylla tietokone... Ei kun heratus. Noita tuulettimia saa elektroniikkaliikkeista. Suosittelen, jos helsingista olette, kayntia isoroban radioduossa.
Hmm. Onkohan ukkosi jarin viisas? Ok, talvella akvaario voisi hyvinkin toimia paikkana, johon tunkea lampoa prosessorista, mutta ongelmiakin on. A) blokin ja letkujen levättyminen (kierrettävissä tekemällä akvaarioon lauhdutetun erillisen systeemin, jossa levamyrkkya), B) edella mainitun lauhduttimen akvaariokelpoisuus, C) akvaarion muutenkin huoneiston lampoa korkeampi lampo ja D) kalojen epakiitollisuus liikaa lampoa kohtaan.

Ok, homma vois toimia tietyin edellytyksin, jos kamppa on aina viilea (ilmastoitu ja jaahdytetty) ja altaassa kiekkoja. Nykyiset prosut kun tuottavat hyvin tehokkasti lampoa. Normaalissa koneessa kun ei ole Transmetan tai PPC rautaa.
iekku kirjoitti:Leena: Tietokoneen tuulettimia saa alan liikkeistä taatusti alle 10 eurolla. Toivon kovasti että minun ei semmoisia ihan heti ainakaan tarvitsisi ruveta altaisiin virittelemään, toistaiseksi on kämppä pysynyt kohtalaisen viileänä :)
Maksoin omastani 1.75 e. Muuntaja oli 3 e, ja jaksaa pyorittaa ainakin viitta pienta. Voin kaivella tarvittaessa myos linkit kyseisiin tuotteisiin.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”