Leena kirjoitti:Joo muuten hyvä jarvij,
mut mä en usko et mies ois kovinkaan innoissani jos mä alkaisin repiä tästä koneesta tuuletinta pois
Mies vaihtoon. Kylla tietokone... Ei kun heratus. Noita tuulettimia saa elektroniikkaliikkeista. Suosittelen, jos helsingista olette, kayntia isoroban radioduossa.
Muutenki se on meinannu et se vois kytkeä akvaarion jäähdyttämään tietokonettaan.. ei kuulosta hyvältä..
Hmm. Onkohan ukkosi jarin viisas? Ok, talvella akvaario voisi hyvinkin toimia paikkana, johon tunkea lampoa prosessorista, mutta ongelmiakin on. A) blokin ja letkujen levättyminen (kierrettävissä tekemällä akvaarioon lauhdutetun erillisen systeemin, jossa levamyrkkya), B) edella mainitun lauhduttimen akvaariokelpoisuus, C) akvaarion muutenkin huoneiston lampoa korkeampi lampo ja D) kalojen epakiitollisuus liikaa lampoa kohtaan.
Ok, homma vois toimia tietyin edellytyksin, jos kamppa on aina viilea (ilmastoitu ja jaahdytetty) ja altaassa kiekkoja. Nykyiset prosut kun tuottavat hyvin tehokkasti lampoa. Normaalissa koneessa kun ei ole Transmetan tai PPC rautaa.
iekku kirjoitti:Leena: Tietokoneen tuulettimia saa alan liikkeistä taatusti alle 10 eurolla. Toivon kovasti että minun ei semmoisia ihan heti ainakaan tarvitsisi ruveta altaisiin virittelemään, toistaiseksi on kämppä pysynyt kohtalaisen viileänä

Maksoin omastani 1.75 e. Muuntaja oli 3 e, ja jaksaa pyorittaa ainakin viitta pienta. Voin kaivella tarvittaessa myos linkit kyseisiin tuotteisiin.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.