Oletko huoltant Eheim ulkosuodatintasi takuuna?
Valvoja: Moderaattorit
Oletko huoltant Eheim ulkosuodatintasi takuuna?
Tässä mietin suodattimen hankkimista. Malli on suurinpiirtein selvä, merkki on selvä, mutta kysymys mistä hankkia on auki. Saksalaista nettikauppaa puoltaa hinta, mutta kaikki muut seikat on paikallisen akvaariokauppiaan puolella. Näistä merkitsevimpänä riski joutua toimittamaan hankalasti suodatinta saksaan korjauksiin.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Olen hankkinut ja käyttänyt 22 vuoden aikana ainoastaan EHEIM suodattimia. 2 ulkosuodatinta ja 5 sisäsuodatinta. Ainoat "ongelmat" niiden kanssa ovat olleet kovettuvat (kumiset) O-renkaat (saa varaosina) , huolimattomasta käsittelysta rikkoutuvat muoviset snipsit (saa varaosina) ja imukupit (saa varaosina). Seuraava suodattimeni tulee olemaan Saksasta ostettu EHEIM. Hinta on puolet Suomesta ostettua halvempi. Varmasti muissakin merkeissä on toimivia laitteita, mutta minä luotan EHEIMIIN. Ulkosuodatin kannattaa olla tarpeeksi tehokas esim. minulla on 250 l:n akvaariossa EHEIM 2217 varustettuna esisuodattimella. Täytteinä EHEIMIN tuotteet ja puhdistusväli n. 6 kk. Eli ei puhdistus rassaa. Käynnistän suodattimen aina puhdistuksen jälkeen antamalla sen imaista muutaman (2-3 Bactozym kapselia). Vettä vaihdan 1-2 kertaa viikossa 1/3. Ulkosuodattimen lisäksi roskankerääjänä sisäsuodatin.