Ostin itselleni neljä kpl korumonnisia (kaupas ei ollu enempää) ja kuitenkin mielelläni kasvattaisin parvea, joten ne on nyt 36-litran kutuvaariossa.
Yks ainaki vois olla tyttö, sen selkäevä on ihan yksvärinen. Nää on jo aika isoja (4-5 cm) eli eikö pitäis kudun jo onnistua?
Tällä hetkellä vesiarvot: pH 7, KH 2-3, GH 6-7, NO3 n.6.. Olen vaihtanut eilen kolmanneksen-neljänneksen vettä ja tänään neljänneksen.. Keitin itse turveuutetta ja lisäsin sen vaihtoveteen.. Sen lisäks pohjalla on tammenlehtiä lillumassa ja jokisoraa..
Oon antanu hernettä, pakasteruokaa (tropical mix) ja katkarapupellettejä...
Tietenkin ymmärrän, ettei ne nyt varmaan päivässä kude, mut onko hoito nyt oikea? Vaihdanko vettä kuin usein ja paljonko? Entäs vesiarvot, onko hyvät? Yritän kyllä saada pH:n alemmas..
Neuvoja kiitos vain!
Korumonnisen viljely
Valvoja: Moderaattorit
Ok.. Siirsin kalat isomapaan altaaseen takas.. Saanko ne kutuvireeseen tolla ruokavaliolla vai, vai kannattaako isossaki altaassa sitten vaihdella vähän runsaammin vettä yms.? Isos altaa son kyl sitte sorapohja, mut oon (näköjään 'muodin' mukaan) innostunu vaihtaan sinne hiekat, että seki varmaan on kiva monnisille, ku vaan saan aikaseks..