Lämmitin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Lämmitin

Viesti Kirjoittaja Didi »

Tuleeko ongelmia akvaarion kanssa jos laittaa sinne "liian suuritehoisen" lämmittimen. Eli esimerkiksi 200-litraiseen laittaa Jägerin 250W lämmittimen, jonka suositus on johonkin 250-600 litraiseen, ellen väärin muista ?

Minun mielestäni siitä ei pitäisi mitään harmia tulla, ainut vaan että lämmittimen pitää olla vähemmän aikaa päällä. Ajattelin kuitenkin vielä kysäistä täältä neuvoja oikeilta asiantuntijoilta.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Re: Lämmitin

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Platy kirjoitti:Tuleeko ongelmia akvaarion kanssa jos laittaa sinne "liian suuritehoisen" lämmittimen. Eli esimerkiksi 200-litraiseen laittaa Jägerin 250W lämmittimen, jonka suositus on johonkin 250-600 litraiseen, ellen väärin muista ?

Minun mielestäni siitä ei pitäisi mitään harmia tulla, ainut vaan että lämmittimen pitää olla vähemmän aikaa päällä. Ajattelin kuitenkin vielä kysäistä täältä neuvoja oikeilta asiantuntijoilta.

Asiantuntiasta en tiedä, mutta minulla on esimerkiksi ollut 150 - 200 wattinen lämmitin jopa 40 litran altaassa. Nykyajan lämmittimissä on "säätö" josta lämpötilan saa säädettyä haluamakseen. Jos lämmittimessä on lämpöasteikko josta lämpötilan saa laittaa esim 26 c niihin ei pidä luottaa. Se lämmittimen asteikko on viittellinen ja saattaa heittää pahimmassa tapauksessa useillakin asteilla.

Ja lämmittimiinkin pitää paikkaansa vanha sanonta. "Halvalla et hyvää saa."
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

Eli siis uskallan tunkea 250W:n lämmittimen 200 litraan. Kiitos tiedosta.
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Platy kirjoitti:Eli siis uskallan tunkea 250W:n lämmittimen 200 litraan. Kiitos tiedosta.
Varmasti, nim. 150W/31,25L.

-Sale
Miksi Tiku ja Taku ei ole enää kavereita? No ku Taku kaivoi Tikulla pyllyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”