Kiekkojen kylkiliman keinotekoinen valmistus

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kiekkojen kylkiliman keinotekoinen valmistus

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Miltä kuulostaisi, jos voisi ks. eritettä ostaa vaikka 100ml purkissa? Tuote olisi prikulleen samaa kuin mitä voisi kalan kyljestä sada irti, mutta olisi tuotettu samaan tyylin kuin insuliini, nimittäin siirtogeenisessä kolibakteerissa. Joillakin teistä on varmasti enemmänkin tietoa miten tämä tapahtuisi, mutta jos minä päädyn biokemian laitokselle opiskelemaan ja tätä ei kukaan ole vielä tehnyt, teen sen itse heti kun aika ja muut olosuhteet suovat.

-Sale
Miksi Tiku ja Taku ei ole enää kavereita? No ku Taku kaivoi Tikulla pyllyä.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Maailmalla keinokasvatetaan kiekkokalojen poikasia, meiltä vain puuttuu se "ratkaiseva" tieto miten se tapahtuu. Olen itsekkin kaverini kanssa kokeillut "keinokasvatusta" pienillä poikueilla mutta poikaset ovat kuolleet. Suurinpiirtein tiedetään miten se tapahtuu kuten sanoin, mutta ovat vaan maailman kiekkogurut unohtaneet ohjeistaan pois jonkin "oleellisen ja tärkeän asian."... [}:)]

Muummuassa maailman toiseksisuurimalla kiekkokalafarmilla on erillinen poikashautomo jonne ei ole pääsyä kuin perheenjäsenillä. Miettikääpä kuinkapaljon rahaa kiekkokaloissa maailmalla pyörii pelkästään kiekkokalabisneksessä. Suomi on maailman yksi takapajuloista josta saa vielä kiekkokalojakin kohtuuhintaan. Mutta hinta juuri estää meitä saamasta tänne kaikkien uusimpia värimuotoja sekä parhaimpia kiekkokaloja. Vai onko suomalaiset valmiita maksamaan kiekkokalan poikasesta 5 cm jopa 1.000 - 5.000 $ / kpl ta kutuparista jotakin uutta värimuotoa 10.000 - 30. 000 $ / pari ? USA:laiset ja Japanilaiset esimerkiksi ovat.

Kun tuollaisen "keinokylkiliman" kehität niin patentoi se ennen julkaisemista, kaikissa maailman osissa olet rikas mies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”