Tulisuut

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
timok
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 21:46, 30.11.2001
Paikkakunta: Finland

Tulisuut

Viesti Kirjoittaja timok »

Kyselisin näistä kaloista perus asioita ph:t jne tiedän, mutta akvaarion sisustus mitä ruokaa kaloille,hinta,ja monta kpl 200l pönttöön?...

Näin se homma etenee valitettavasti?
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Yksi pari max. Suosittelisin kyllä tuplasti isompaa allasta.

-Holzig-
proto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 17:16, 18.02.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja proto »

Itselläni on 320 litraisessa pariskunta. Meinasin laittaa ehkä toisen. Minulla eivät ole kasveja repineet mutta tonkivat hieman pohjaa. (Kiviä suuhun ja purskautus ulos) Olen syöttänyt niille ahvenpellettäjä ja isoja hiutaleita ja joskun pakasteruokaa. Kutivat vuosi sitten ja minulla olisi vielä n. 20 kpl poikasia jäljellä jos kiinnostaa. (Jyväskylässä)
vemkki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 153
Liittynyt: 07:10, 29.12.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vemkki »

proto kirjoitti:Itselläni on 320 litraisessa pariskunta. Meinasin laittaa ehkä toisen. Minulla eivät ole kasveja repineet mutta tonkivat hieman pohjaa. (Kiviä suuhun ja purskautus ulos) Olen syöttänyt niille ahvenpellettäjä ja isoja hiutaleita ja joskun pakasteruokaa. Kutivat vuosi sitten ja minulla olisi vielä n. 20 kpl poikasia jäljellä jos kiinnostaa. (Jyväskylässä)
Voipi olla riskialtista laittaa toista pariskuntaa. Mulla oli aikoinaan 4 tulisuuta 468-litraisessa. Siitä muodostui pariskunta ja kaksi yksinäistä kalaa. Ne yksinäiset olivat sitten aika lailla helisemässä. Tilanne paheni, kun toinen yksinäisistä kuoli. Kolmatta pyörää ajettiin jatkuvasti ympäri purkkia, ja luovuin sittemmin kalasta. Kahden pariskunnan tapauksessa voimasuhteet ovat varmasti tasaväkisemmät, mutta kannattaako kuitenkaan riskeerata?
proto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 17:16, 18.02.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja proto »

Tätä olen miettinyt. Meinasin kysellä mielipiteitä asiaan ja nyt olen saanut ainakin yhden. Olet kyllä luultavasti oikeassa, sillä vaikka pariskunta onkin rauhallinen eikä hätyyttele ketään voi uusien saman lajin yksilöiden tuominen altaaseen sekoittaa tilanteen ja aiheuttaa nahinoita.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Tästä saat toisen samansisältöisen mielipiteen.

-Holzig-
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Joo, en laittaisi enempää tulisuita tuonne minäkään.

T: Mari
timok
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 21:46, 30.11.2001
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja timok »

Proto: Missä päin jyväskylää asustelet? Minkä kokosia ne poikaset ovat? Jos aion hommata niitä niin hommaan kyllä isomman akvaarion.

Näin se homma etenee valitettavasti?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”