Lippukirjoahvenet..

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Twilight
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 11:42, 29.03.2002

Lippukirjoahvenet..

Viesti Kirjoittaja Twilight »

Juu eli haluisin tietää lippukirjoahvenesta nää pari asiaa:
1.Minkälaiset vesivaatimukset?
2.Onko se kovinkin herkkä ja vaikea kala?(olis mun eka kirjoahven mutta muita kaloja on ollut kyllä vuodesta 1998..=)
3.Sopiiko 128 litraseen seura-akvaarioon(1 partamonni 5 täplämonnista 15 neontetraa 6 mustatetraa) lippu pari?
4.eihän syö mun neoneja sitten?

ja kertokaa toki lisääkin tietoa siitä jos vaan sitä on..Olisin tosi kiitollinen!
hannu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 18:00, 18.02.2002
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hannu »

Lippukirjoahvenista minulla ei ole kokemusta, niiden lähisukulaisista ruostekirjoahvenista kylläkin. Vaatimuksiltaan ja tavoiltaan lajit ovat hyvin lähellä toisiaan. Vesivaatimuksiltaan lippukirjoahven sopii oikein hyvin kalastoosi. Käytökseltään ne ovat rauhallisia jopa arkoja, minulla olleet kalat piilottelivat jatkuvasti,kunnes lisäsin altaaseen parven mustaneontetroja. Välittömästi tämänjälkeen alkoivat ruostekirjoahvenet liikuskella näkösällä. Pienet parvikalat ovat niille kait signaali siitä, ettei lähistöllä ole isompia petokaloja.
Minulla olleet ruostekirjoahvenet ovat todella ranttuja ruokansa suhteen, niille ei kelpaa kuin pakastesurviainen ja tubifex-kuutiot, lisäksi ne järsivät jonkinverran vesitähdikkiä. Hiutaleisiin tai rakeisiin kalat eivät koskekaan. Toivottavasti nuo ovat kuitenkin poikkeusyksilöitä, eivät ole mokomat kasvaneetkaan ollenkaan surviasdieetistä huolimatta.
En usko lippukirjoahvenen myöskään syövän täysikasvuisia neontetroja, kokoahan sillä näkyy olevan aikuisena n. 8 cm.

Hannu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”