Mulla on kaksputkinen valasin, missä toinen putki sammuu aina itestään ja syttyy taas vähän ajan pääst. Vaihdettiin sytytin, jos siin ois ollu jotain vikaa, mut vika ei ollu siinäkään.. Ja se lamppu temppuilee vaan toisel puolel eli jos mä vaihdan lamppujen paikkoja keskenää, nii lamppu sammuu edelleen samal puolel.. Nii ja tää valasin on n.vuoden vanha..
Voisko joku enemmän tekniikast ymmärtävä selittää, mikä mun valasinta vaivaa? Kiitti jo etukäteen!
Mikä vika valasimes, miks lamppu sammuu välillä?
Valvoja: Moderaattorit
Noin uudella valaisimella harkitsisin liikkeeseen takaisin viemistä. Mikäli ei takuuta ole voimassa, niin sitten sähköliikkeelle, jossa tarkastavat johtojen yms. kunnon, sekä varmastikin vaihtavat tarvittavat osat. Niin ja saatat saada takuuseen sitäkin kautta, mikäli on selkeä valmistus/materiaali vika.
Jos joku tuttu/naapuri/puolituttu tekee, niin ei varmasti maksa kuin vaivan. Loisteputkivalaisin on kuitenkin senverta yksinkertainen laite, että vika kyllä korjaantuu helposti osaavalta. Älä kuitenkaan itse lähde ruuvailemaan, ihan noin varmuuden vuoksi.
Osat tuskin ovat lähelläkään uuden valaisimen hintaa, työ sähköliikkeellä saattaa kuitenkin maksaa muutaman kymmentä €eroa, mutta tuskin tällaisessa tapauksessa paljoa.
HelaKammo
Jos joku tuttu/naapuri/puolituttu tekee, niin ei varmasti maksa kuin vaivan. Loisteputkivalaisin on kuitenkin senverta yksinkertainen laite, että vika kyllä korjaantuu helposti osaavalta. Älä kuitenkaan itse lähde ruuvailemaan, ihan noin varmuuden vuoksi.
Osat tuskin ovat lähelläkään uuden valaisimen hintaa, työ sähköliikkeellä saattaa kuitenkin maksaa muutaman kymmentä €eroa, mutta tuskin tällaisessa tapauksessa paljoa.
HelaKammo