720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Totta, niin muuten varmaan onkin. Echinodorus Ozelot Red nopean googlauksen avulla. Mukavaa että kaikilla lapsilla on nyt nimet :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Tykkään tiikerilumpeestasi. Kiva muutenkin, että allas alkaa palautua.

En tosin välttämättä ymmärrä mikä kiire läträtä kaikki mahdolliset myrkyt altaaseen heti jos viikon (tai parin) verran ongelmia. Uusikin allas hakee vuoden tasapainoaan, aika kauan menee myös perin juurin järkytetyllä vanhemmalla altaalla, kuukausia.

Heräsin muuten tuohon leväjuttuunkin, siis tupsuleviin, että ei ole meillä ollut niitäkään ekan vuoden jälkeen. Kai se on sitä tasapainoa sitten?
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Kyllä mä sanoisin että tuossa Sinileväongelmassa meni kauemmin kuin se muutama viikko. Lähinnä se, että se ei vaan suostunut kuolemaan loislääkityksen jälkeen, mikä myös musta oli ihan pakollinen.

Tupsulevä kuoli kolmessa päivässä, se oli sitä tasapainoa! :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Mikä sitten kiirettä on kenenkin mielestä...
Tässä projektissa on kai katsottu tärkeäksi hienojen kasvien "pelastaminen" levätuholta.
Toiminta on omasta mielestänikin parempi vaihtoehto, kuin katsoa sivusta tilanteen pahenemista. Myöhäistä vinkua kun paska on jo housussa, eli haiseva allas limaisen leväpuuron peitossa.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Mitä lannoitusta käytät akvaariossa. Millä saat kasvit kasvamaan noin hyvin.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Avainsana on kai hiilari. Ja rauta. Ja sopiva määrä valoa :)

Nestemäisenä lannoitteena mä käytän Easy Lifen Pro-Fitoa ja Ferroa. Pohjalle mulle on täsmälannoituksena Cryptoa, sekä Dennerlen tabuja, joita tosin ei kuulemma enää tehdä kun firma on mennyt konkurssiin. Eipä oikeastaan muuta. Nii, no kalankakkaa! :P
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Täällä on rauha maassa. Hiljalleen tuota uskaltaa jo laittaa siihen kuntoon kun miltä sen pitäis näyttää. Ehkä uskallan hakea jo ne himoitsemani kasvitkin. Ohessa kuva nykytilanteesta ja lisäksi oli pakko napata Ammania Craciliksesta kuva kun se oli kasvanut ihan älyttömästi.. en oo koskaan nähnyt sitä tuollaisena puskana. Ja se vääristynyt peukalo kuuluu mulle, I know I know... :D

Puiden asettelu tullee muuttumaan, ne häiritsee jotenkin mun syvyyssilmää mut en jaksanu nyt siirrellä niitä enää. Kaikki ajallaan...

Mun ei tarvii enää muuten harrastaa yksin! Hankin pikkuisen kissimirrin kaveriks. Hänestä akvaarion siivous oli vallan jännittävää puuhaa :)
1511.jpg
1511.jpg (40.77 KiB) Katsottu 9958 kertaa
Se kasvaa!
Se kasvaa!
ammaniaperkuu.jpg (56.1 KiB) Katsottu 9958 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Mun harrastus, Luckyn telkkari... :)
Mun harrastus, Luckyn telkkari... :)
Luckyjakalat.jpg (57.93 KiB) Katsottu 9892 kertaa
Melanie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Onnea uudesta perheenjäsenestä!! On varmasti ihanaa kun on taas pehmeää seuraa! :D Ja hienot verhotkin on ilmestynyt!
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Joo äiti valitsi kankaan ja ompeli. Mun tehtävä oli hyväksyä lopputulos ;)

Sain tänään osan tilaamistani kasveista. Kaveri oli sattumoisin kylässä just oikeaan aikaan niin laitoin sen apuhommiin. Ja totta kai karvanen kaveri oli innoissaan auttamassa! Aika erinäköinen on allas nyt, otan kuvaa kun vesi tuosta taas selkenee...
Luckyauttaa.jpg
Luckyauttaa.jpg (52.1 KiB) Katsottu 9822 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

No niin, hiljalleen edetään kohti ruusuisempaa tulevaisuutta. Proserpinaca Palustris saapui tänään ja se kasvaa nyt tuolla kiven takana piilossa vielä tovin... Mutta mikä jännintä, hommasin tuolle lehtikalamiehekkeelle uuden tyttöystäväehdokkaan sen masentuneen tilalla. Kaksi ja puoli tuntia myöhemmin ne alkoi kutea! :D Aika kevytkenkäistä toimintaa jos multa kysytään, mutta hyvä että ovat pariutuneet nyt kunnolla. Tuo vaalea lehtikalatytteli saa siis jonkun uuden kodin heti huomenissa...

Ohessa siis kuvia uudesta happy couplesta, sekä vähän altaankin nykytilanteesta. Vesi on kovin sameaa kun tongin pohjaa ihan urakalla, mut eiköhän siitä selvää saa :)
Lovelove!
Lovelove!
uuviiru.jpg (59.99 KiB) Katsottu 9742 kertaa
Siinä se mötköttää. Edelleen tyhjiä koloja havaittavissa, believe it or not, kaikista on kasvamassa jotain ylöspäin :D
Siinä se mötköttää. Edelleen tyhjiä koloja havaittavissa, believe it or not, kaikista on kasvamassa jotain ylöspäin :D
2911.jpg (52.41 KiB) Katsottu 9742 kertaa
From the side.
From the side.
2911-2.jpg (38.57 KiB) Katsottu 9742 kertaa
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hieno allas kasveinen ja uljas lehtispari:).

Harmi sen masis-sairaan tytön puolesta. Mikähän sitä riivaa? Uusi pari saa toivottavasti paljon pikkulehtiksiä. Aiotko ottaa pennut pennut talteen, jos onni suo? Taitavat helposti myös itse napostella mädit ainakin alkuharjoittelukerroilla....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Mähän en ikinä päässyt sisään sen sielunmaailmaan. Aluks luulin että se on sairas, sitten luulin et mun vesiarvois on jotain häikkää mut loppujen lopuks oon vaan tullu siihen johtopäätökseen että sillä ei vaan oo kaikki piuhat ihan kohdallaan. Se tuli ton koiraan kanssa ihan ok:sti toimeen, mut ei niistä kutemaan olis ikinä ollut. Huvittavaa sinänsä että tuo uusi pariskunta tuolla lemmenpesässään (Vesimiekan välissä) duunailee ja tuo vanha tytteli saa ihan vapaasti lipua siitä ohi... aika raadollista :P

Onhan nuo sen entisen vaimonsakin kanssa noita poikueita tehtaillut kaksi kertaa kuussa-tahdilla mutta ainoastaan kerran oon todistanut niiden hoitaneen poikueensa uinti-ikäisiksi asti. Eipä tuossa myllerryksessä paljon poikasilla tsäänssejä ole...

Tuo uus lehtikalanaaras on muuten identtinen sen kuolleen kanssa. Ehkä se koiras luuli sen nousseen kuolleista ja innostui oitis! :D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Ihme juttu...ehkäpä tytteli löytää mieluisan kaverin ja virkistyy:). Kirjoahvenet kun ovat nirppanokkia parinvalinnassa - kannattaa ottaa mallia partiksista, enempi joustoa parinvalinnan suhteen :P .

Ehkä pari on niin tohkeissaan ja naaras ehkä vaarattomapi pariskunnan mielestä kuin uros, joka lipuu ohi:). Koiraalla ehkä sama maku pysynyt - hieno yhteensattuma, että samannäköinen naaras (jos et tarkoituksella valkannut). Ja tilaahan sinulla on, sekin auttaa.

Ei näistä ota aina selvää...joskus vain joku pariskunta on kutukone, joskus vain ei...

Mukava, jos joku pikkulehtis selviäisi :D .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Täällä lehtikset jo kutee toistamiseen. Yrittämisestä ei voi ainakaan nuorta paria moittia. Stressasivat varmaan ekan kudun omiin suihinsa vuorokaudessa, mut hälläväliä, pysyypä rauha sen jälkeen vähän aikaa maassa.

Mä olen katsellut kuvia tuosta altaastani ja hiffannut että vasen ja oikea puolisko ei vaan oo balanssissa, siispä tonne vasemmallekin pitää etsiä tollanen kikkarepuu jostakin. Mut tällaista menoa täällä tänään vedenvaihdon jälkeen...
Allas ihan ite.
Allas ihan ite.
0612.jpg (43.03 KiB) Katsottu 9642 kertaa
Ja vaihteeks vasemmalta..
Ja vaihteeks vasemmalta..
0612-vas.jpg (64.25 KiB) Katsottu 9642 kertaa
Ja oikeessa nurkkauksessa nyrkkeilee...
Ja oikeessa nurkkauksessa nyrkkeilee...
0612-oik.jpg (81.3 KiB) Katsottu 9642 kertaa
Pariskunta iltalenkillä.
Pariskunta iltalenkillä.
0612-leh.jpg (68.74 KiB) Katsottu 9642 kertaa
Sabinos
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sabinos »

Ihan älyttömän hieno ja siisti allas 8O
pove
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pove »

Tuosta ei voi kyllä muutakaan sanoa kuin että WAU!
150 litrane Seposapusoppa.
pove
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pove »

Tuosta ei voi kyllä muutakaan sanoa kuin että WAU!
150 litrane Seposapusoppa.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Äiti hoivaa. Kovia ovat kyllä kutemaan kun reilun viikon välein pökäävät uudet. Kaks vuorokautta max ovat munat säilyneet ja sitten on hetken taas rauha maassa...
Äiti hoivaa. Kovia ovat kyllä kutemaan kun reilun viikon välein pökäävät uudet. Kaks vuorokautta max ovat munat säilyneet ja sitten on hetken taas rauha maassa...
uuskutu.jpg (60.22 KiB) Katsottu 9506 kertaa
Piti ostaa yksi uus puu. No, en osannut valita niin ostin kaks. Eiköhän nuo sinne jonnekin mahdu vielä :D Uudelleensisustus osa 87 alkaa kohta...
Piti ostaa yksi uus puu. No, en osannut valita niin ostin kaks. Eiköhän nuo sinne jonnekin mahdu vielä :D Uudelleensisustus osa 87 alkaa kohta...
puut.jpg (67.4 KiB) Katsottu 9506 kertaa
ihis81
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Hyvältä näyttää, ja noilla käkkäröillä tulee varmasti vielä lisäilmettä akvaarioon :P
Vaikka voiko tuota hienommaksi enää saada [;)]
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
Akvaharrastaja
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Akvaharrastaja »

Ollapa minullakin tuollainen akvaario 8O mahdottoman upea!
54 litraa läträilyä
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

No nythän kävi niin että toisen puun sain jotenki mahtumaan tuonne. Mietiskelen tuon toisen kohtaloa vielä hetken... Jotain muutakin uutta on! :)
Tässä se uusi käkkärä on. Se sai oksiinsa Liekkisamalta ja kapeaa Jaavansaniaista. Vähän erottuu joukosta vielä kuivana mutta eiköhän se siitä tummene.. :)
Tässä se uusi käkkärä on. Se sai oksiinsa Liekkisamalta ja kapeaa Jaavansaniaista. Vähän erottuu joukosta vielä kuivana mutta eiköhän se siitä tummene.. :)
uuspuu.jpg (74.6 KiB) Katsottu 9402 kertaa
Uusi kasvikin, jee! Eleocharis sp "Xingu", eli vinkuheinä, kuten minä sitä kutsun :P
Uusi kasvikin, jee! Eleocharis sp "Xingu", eli vinkuheinä, kuten minä sitä kutsun :P
eleocharis.jpg (63.44 KiB) Katsottu 9402 kertaa
Rusopojat sattui samaan kuvaan. Kumpi on kampi?
Rusopojat sattui samaan kuvaan. Kumpi on kampi?
rusopojat.jpg (68.75 KiB) Katsottu 9402 kertaa
En tiedä miten näitä pitäis kuvata, mut pääpointti on kuitenkin että näiden pyrstöjen lukumäärä kasvoi tänään kolmeenkymmeneen. IHANA parvi! :)
En tiedä miten näitä pitäis kuvata, mut pääpointti on kuitenkin että näiden pyrstöjen lukumäärä kasvoi tänään kolmeenkymmeneen. IHANA parvi! :)
lasituudet.jpg (58.64 KiB) Katsottu 9402 kertaa
Ja koko pönttö vielä lopuksi. Kyllä tuo pökäle tuonne vasemmalla sopii, mutta muuten on vähän kasveja vielä sielläsuntäällä, kun en raaski heittää mitään pois :D
Ja koko pönttö vielä lopuksi. Kyllä tuo pökäle tuonne vasemmalla sopii, mutta muuten on vähän kasveja vielä sielläsuntäällä, kun en raaski heittää mitään pois :D
1512.jpg (37 KiB) Katsottu 9402 kertaa
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Hieno kippo ja rusopojat väreissä ärhentelemässä:). Minulla on pari isoa rusopoikaa oikein väreissä. Pieni piti siirtää monnisten kanssa lihomaan (Ruipelo-ruso). Nyt poika päivystää 24/7 ruokaa etulasilla :D .

Sinulla joka fisulaji pääsee oikeuksiin, kun tilaa eikä sillisalaatti:).
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Joo, ne on kyllä hämmentävän kauniita kaloja. Mulla on vaan tainnut käydä niin huono tuuri että kaikki neljä ovat poikia. Ei ainakaan rakkautta oo ollut ilmassa... mut ehkä noi lehtikalat hoitaa sit sen puolen ;)

Niin joo, talkkareiks tuli tänään myös 10 Ottoa lisää pikkulasimonnien kaverina. Oon todella epätietoinen niiden nykyisestä määrästä, mutta villi veikkaus vois olla 40.

Klassisestihan tämä meni niin että menin alunperin eläinkauppaan hakemaan kissalle muonaa. No, ostin kaloja ja unohdin tuoda sitä kissanruokaa :D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Heh, tuttu juttu:). Kirsikkabarbille kavereita tai kaveri...20 rubiinibarbia pukkasi. Joskin joukko kirsikkabarbeja. Allas on aina täynnä ja kun ostaa uuden altaan, jostain syystä taas tarvitaan uusi allas (9 kipon omistaja).

Joo, taitaa noita uroksia olla monessa lajissa maanvaivana kuten Kiinassa konsanaan :P . Luultavasti urokset ovat aggressiivisempia ja sitkeämpiä fisuissa, vaikka ihmisissä taitaa olla päinvastoin :P . Toisaalta ihmisissäkin syntyy lievä miesenemmistö ja karsiutuu pikku hiljaa eläkeläisten päivätanssien mummoboomiksi 8O .

Johan olisi rusonaarailla hyvät valikoimat kun saisi kippoon tulla. Poikasista ei vielä varmasti tiedä sukupuolta, mutta aikuisia kun olisi tarjolla...Minullakin taitaa kaikki olla uroksia...katson sitä Ruipeloa vielä, jospa naaras, vaikka luultavasti urosten riepoittelema kiltti nynnerö:).

Näyttäviä parvia. Ja talkkaritkin sitten hoidossa - kohta sinun pitänee ostaa levää. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”