Kuvia jalustoista

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Ketjussa on tosi erilaisia alustoja. Eri kodeissa ja eri budjeteilla
- en ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi toisten sisustuksia käydä täällä arvostelemaan. Pistetään vaikka seuraavaksi "sohvat pinoon" ja arvostellaan sitten, kuka on omansa ostanut Maskusta, kuka Artekista ;)
Ihailen noita kaikkia kekseliäitä ja huolella toteutettuja ratkaisuja. Taitavia olette, kun osaatte itse tehdä!
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

pisarat2 kirjoitti:Ketjussa on tosi erilaisia alustoja. Eri kodeissa ja eri budjeteilla
- en ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi toisten sisustuksia käydä täällä arvostelemaan. Pistetään vaikka seuraavaksi "sohvat pinoon" ja arvostellaan sitten, kuka on omansa ostanut Maskusta, kuka Artekista ;)
Ihailen noita kaikkia kekseliäitä ja huol
ella toteutettuja ratkaisuja. Taitavia olette, kun osaatte itse tehdä!
Amen :) aivan samaa mieltä! Vai mitenkäs olis koko kämpän sisustus ja jos ei jotakuta miellytä niin boi sitten haukkua ja olla ymmärtämätön jonkun maun suhteen ;)
Viimeksi muokannut Hedelmiina, 12:38, 07.02.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Vesihiisi kirjoitti:Tässä tämä uusi jalusta nyt sitten on: JuTa Design kaapisto; tukeva ja viimeistely moitteeton!
Kuva
... Niin ja tällainen minulle sitten, kun olen rikkaaksi tullut ( siihen asti viritellään niillä parjatuilla harkoilla :D)
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 434
Liittynyt: 00:13, 29.09.2009
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Loimaa/Metsämaa

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Liimapuulevystä saa upean akvaarion jalustan, sopii jopa kalustoon.
Mulla esim on koko seinän kokoinen kirjahylly joka on tehty omista suunnitelmista, kokonaan liimalevyä lakattuna.
Seuraavan merialtaan jalustaan tulee myös liimalevyä jolloin se sopuu muun kalustuksen kanssa paremmin yhteen.

Tämän kyseisen rpovoojan järkyttävän tumma jalusta näyttää omaan silmään suotrastaan kammotukselta, mutta niinhän se on että ei kaikki pidä samoista asioista.

Ja onneksi ei pidä, tämä maailma olisi tylsä paikka jos kaikki pitäisivät samoista asioista ja kaikkien olkkarit altaat yms olisivat identtisiä keskenään.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
moodfish
Junior Member
Junior Member
Viestit: 79
Liittynyt: 13:41, 23.01.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja moodfish »

Koomikko kirjoitti:^ Ihan älyttömän hieno valkoinen kokonaisuus Moodfishillä

Kiitos!
Olen itsekin melkolailla tyytyväinen tähän. :)
450l sekasoppaa, 63l miekkahäntätuliliskoja
Joukossa seilaa myös erittäin hellyydenkipeä & vettä rakastava kollikissa.
jmi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 22:52, 24.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja jmi »

Nallurainen kirjoitti:Liimapuulevystä saa upean akvaarion jalustan, sopii jopa kalustoon
Periaatteessahan kaikki massiivipuusta tehdyt kalusteet, joissa on tasoja, ovat liimapuulevyä. Mielummin liimapuuta kuin lastulevyä.

Myöskin altaan ja sen jalustan sijoitus merkitsee paljon. Tuleeko alusta kokonaisuudessaan esille, onko se osittain muiden kalusteiden takana piilossa, onko se osana jotain isompaa kokonaisuutta.

Rivien välistä näkee että allekkirjoittaneen tuotosta on arvosteltu kovinkin sanoin, se sallittakoon. SIllä ketjussa on useampikin sellainen jalusta, että en edes autotalliin hyväksyisi työtasoksi. Puhumattakaan monista muista jalustaratkaisuista, joita on olemassa.
Eli jokaisella on tosiaan on makunsa mutta myös se jo olemassa oleva kodin sisustus, johon sen altaan ja jalustan pitäisi sopia.

- J
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

^Toisille asuinympäristö ja estetiikka merkitsee enemmän kuin toisille; toisille päasia kaikessa on että saa halvalla. Useinkin näissä asiassa on kysymys enemmän ratkaisuista kuin rahasta ....
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Sph
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 19:45, 06.12.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Sph »

Vanha Juwelin jalusta maalattu ja hieman muokattu mieleiseksi.. :)
DSC_0028_aquaweb.jpg
DSC_0028_aquaweb.jpg (143.84 KiB) Katsottu 14794 kertaa
djuphavsfisken
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 21:11, 08.01.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja djuphavsfisken »

Itse olen hitsaamalla koonnut kaikki omat jalustat. Pidän avojalustoista, kun mielestäni ruoka- ja litkupurkit ovat ihan mukavan näköisiä kun ostaa niille kirppareilta vanhoja purkkeja.
I'm just one lost soul swimming in a fish bowl...
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

djuphavsfisken pistä kuva
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
moodfish
Junior Member
Junior Member
Viestit: 79
Liittynyt: 13:41, 23.01.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja moodfish »

^^Juu, kuvia kehiin! :) Toi purkkijuttu kuulostaa ihan kivalta.

Mä olen suuri kirppisfani ja keräilijäluonne, edellisessä asunnossa oli paljon retroa esillä ja tummia kalusteita. Olipa jopa itse liimapuulevyistä ja pihakivistä rakenneltu taso (liippaa enemmän kuin läheltä harkkoviritelmiä :D ), joka tuolloin toimi lähinnä telkkaritasona, mutta kävis yhtä hyvin myös akvaarion alle.
Kaivelin pari vanhaa kuvaa aiheesta. Melkein menee jo sisustuskuvauksen puolelle (niin että eiköhän laiteta kuvia myös niistä sohvista :mrgreen: ), mutta tuosta nyt näkee kuitenkin idean.

Kuva

P.S. Hölmö kysymys: Miks nää mun kuvat näkyy tällaisina megaisoina (ainakin mulle), vaikka teen niistä melko pieniä ja joidenkin kuvat näkyy pienessä ikkunassa, jota voi rullata?
450l sekasoppaa, 63l miekkahäntätuliliskoja
Joukossa seilaa myös erittäin hellyydenkipeä & vettä rakastava kollikissa.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

moodfish kirjoitti:Kaivelin pari vanhaa kuvaa aiheesta. Melkein menee jo sisustuskuvauksen puolelle (niin että eiköhän laiteta kuvia myös niistä sohvista :mrgreen: ), mutta tuosta nyt näkee kuitenkin idean.
Cool, meitsi tykkää tuosta sun tv-tasoviritelmästä! :) Itsellä juurikin ison altaan jalusta lekaharkoista, olisi ne tarkotus verhoilla mutta ei oo riittäny intoa alkaa väsää eikä nyt ole kuvauskunnossa et viittisin tänne laittaa - samoin toisen altaan alumiinijalusta olis tarkotus verhoilla joten senkin alunen on täys krääsää joten en laita tänne ihmisten naurunaiheeks :D
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Jaksan edelleen väittää, että kauneus on katsojan silmässä, ei lompakossa
djuphavsfisken
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 21:11, 08.01.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja djuphavsfisken »

moodfish. Kuvat ovat kuin sisustuslehdestä ;) Tuo levarin päällä oleva vanha valokuvien valotuslamppu on hieno. Sopisi jonkun nanon valaisimeksi.
I'm just one lost soul swimming in a fish bowl...
Andres
Junior Member
Junior Member
Viestit: 139
Liittynyt: 16:14, 28.01.2013

Korkeus, pöytälevyn koko? Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Andres »

Haluaisin kuulla näkemyksiänne ihan parista perusasiasta, kun olen rakentamassa jalustakaappia kehysakvaariolle 100 x 50 x 50 cm.

1. Miten korkea jalusta tuollaisella akvaariolla kuuluu olla?

2. Kannattaako pöytälevystä tehdä täsmälleen akvaarion pohjan kokoinen?
Jos periaatteessa kannattaa, niin olisiko kumminkin jotain hyötyä tai haittaa, jos pöytälevy takana ulottuukin muutaman senttimetrin takalasia pitemmälle?
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja joedoe »

^ 1. Tee semmoinen mihin mahtuu mahdolliset ulkosuodattimet alle, mutta kuitenkin sen verran matala,
että yletyt ilman jakkaraa altaan pohjalle, myös taka nurkkaan. Semmonen 50-60cm korkea olis varmaan aikas passseli.

2. Ei kai siitä mitään haitaa vaikka päälilevy tulis muutaman sentin pidemmälle takalasista.
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
moodfish
Junior Member
Junior Member
Viestit: 79
Liittynyt: 13:41, 23.01.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja moodfish »

djuphavsfisken kirjoitti:Tuo levarin päällä oleva vanha valokuvien valotuslamppu on hieno. Sopisi jonkun nanon valaisimeksi.
Hyvä idea muuten! :) Se lojuu tuossa nurkassa nyt vailla minkäänlaista virkaa, kun vaihdoin levarin eikä uus mahdu tuon päälle. Hmmmmm...
450l sekasoppaa, 63l miekkahäntätuliliskoja
Joukossa seilaa myös erittäin hellyydenkipeä & vettä rakastava kollikissa.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Nallurainen kirjoitti:
Tämän kyseisen rpovoojan järkyttävän tumma jalusta näyttää omaan silmään suotrastaan kammotukselta
Mun jalusta ei näy ko meidän seinä on musta niiko jalustakin ja seuraava jalusta mikä tehdään itte on myös musta mutta 3m pitkä. [;)]
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1307
Liittynyt: 19:55, 25.12.2003
Paikkakunta: Järvelä

Re: Korkeus, pöytälevyn koko? Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Andres kirjoitti:Haluaisin kuulla näkemyksiänne ihan parista perusasiasta, kun olen rakentamassa jalustakaappia kehysakvaariolle 100 x 50 x 50 cm.

1. Miten korkea jalusta tuollaisella akvaariolla kuuluu olla?

2. Kannattaako pöytälevystä tehdä täsmälleen akvaarion pohjan kokoinen?
Jos periaatteessa kannattaa, niin olisiko kumminkin jotain hyötyä tai haittaa, jos pöytälevy takana ulottuukin muutaman senttimetrin takalasia pitemmälle?
Makuasia sanoisin tuohon ensimmäiseen. Riippuu paljon mihin akvaario tulee. Jos keskelle seinää avaraan olohuoneeseen, niin mielestäni voi olla sn 70cm (niinkuin juwelin omat tasot). Meillä taas vanha rintamamiestalo ja ahdas olohuone, jonka nurkassa juuri kyseisen korkuinen juwelin kalusteallas. Meillä kun on vanha 60- luvun matala sohva, niin akvaario näyttää hiukan turhan korkealta. Nyt jos saisi päättää niin 10cm tason korkeudesta pois, niin purkki olis meillä sopivalla katselukorkeudella sohvalta katsottuna.

Pöytälevyjäkin on ollut molemman sorttisia, itse pidän enempi tuosta tasan akvan pohjan kokoisesta, lähinnä siitä syystä että ei ole turhia reunoja jotka kerää pölyä ja paskaa mitä on hankala saada putsattua.
*laa la laa*
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Pari kuvaa juuri valmistuneesta 120(L) x 65(S) x 95(K)cm jalustasta. Kasattu 39x66mm kertopuusta, 18mm filmivaneerista ja Ikean keittiökaapin rungosta ja ovista. Kokonaiskustannus materiaaleille noin 120€

Kuva
Kuva

Ja kaavakuva:
Kuva
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Ompa hienoja jalustoja suuri osa. Kaikki ei tietenkään miellytä omaa silmää mutta jokaisella oma maku :D Itse pidän erityisesti massiivipuisista tummista jalustoista.

Aatteissa ehkä hankkia lähitulevaisuudessa 130-150cm pitkä akvaario, ja selaisin pitkän tovin myyntipalstaa ja muita myyntisivuja ja katselin silmille sopivaa akvaariota ja jalustaa. Sitten yllättäen älysin opiskelevani parhaillaan puusepäksi :D Miksi ihmeessä katselisin miellyttävää jalustaa kun saan halvemmalla itse tehtyä juuri niin oman-näköisen kuin haluan :D Jos akvahaave onnistuu täytyypä laittaa tänne kuva C:
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

päivänvarjo kirjoitti:--Sitten yllättäen älysin opiskelevani parhaillaan puusepäksi :D --
Go sleep my brother. You're tired. :)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

MA7xGE kirjoitti:
päivänvarjo kirjoitti:--Sitten yllättäen älysin opiskelevani parhaillaan puusepäksi :D --
Go sleep my brother. You're tired. :)
Joo-o, oli kyllä hieman tyhmä fiilis... Mutta nyt intoa täynnä ja koulun alkua odotellessa :) Vanhemmat eivät edes tiedä koko akvaario suunnitelmasta. Mutta voimpahan hyvin tuoda asian esille tähän tyyliin ''äiskä ja iskä, saanksmä uuden akvaarion? teen sille jo jalustaa''
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Kuva
Mä tykkään tästä mun vanhasta massiivipuisesta kirjotuspöydästä...
Pöytä oli paikallaan jo vuosia ennen allasta, mutta keräsi vain pölyä
ja roskapostia ym käsistä alas laskettua kamaa. Näin on parempi! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
minnh
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 13:20, 21.10.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuvia jalustoista

Viesti Kirjoittaja minnh »

Harkkojalustojakin voi tehdä vähän eri näköisinä, tässä oma, jokunen vuosi sitten uuteen kotiin siirtynyt:

Kuva

Paklatut+maalatut lecaharkot sekä petsatut puulevyt näyttivät ainakin omaan silmääni ihan hyviltä, toki jälki olisi voinut olla huolitellumpaa. Koiranpjärkele myös testaili teräviä pentuhampaitaan jalustaan, ja kuten kuvasta näkyy, jäljet siitä jäi.
96 l + paljon suunnitelmia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”